Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • SAFFET UYSAL

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • SAFFETİ ZİYA

    1875’te İstanbul’da doğdu. Galatasaray Sultanisi’ni bitirdi (1892). Hariciye Nezaret kaleminde katiplik, Şura-yı Devlet azalığı, Anadolu Şimendiferleri neşriyat müdürlü...

  • ŞAHAP SITKI

    1915’te Niğde’de doğdu. Tam adı Şahap Sıtkı İlter. Niğde Cumhuriyet İlkokulu’nu (1926), Isparta Ortaokulu’nu (1929), Antalya Lisesi’ni (1936), Aü Hukuk Fakültesi’ni (1941...

  • ŞAHİN AKÇAP

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • SAİT EFE

    1950’de Halfeti/Urfa’da doğdu. Ortayol Köyü İlkokulu’nu, Dicle İlköğretmen Okulu’nu bitirdi. Kısa bir süre öğretmenlik yaptı, Kütahya’da öğretmen iken siyasi nedenlerle ...

  • SAİT FAİK ABASIYANIK

    1906’da Adapazarı’nda doğdu. Asıl adı Mehmet Sait’tir. İlk öğrenimini Adapazarı’nda Rehber-i Terakki ve Adapazarı İdadisi’nde yaptı. Ulusal Savaş nedeniyle 1922’de ailesi...

  • SAKIP GÜRAN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • ŞAKİR BALKI

    1929’da Balıkesir’de doğdu. İzmit Erkek Sanat Okulu’nu bitirdi. Çeşitli fabrikalarda işçi olarak çalıştı, SEKA kâğıt fabrikasından emekli oldu. Gülmece öyküleri 1953’te...

  • SALİH SITKI GÖR

    1934’te Elazığ’da doğdu. Adıl adı Salih Gör. Elazığ Lisesi’ni (1953), İÜ Orman Fakültesi’ni (1963) bitirdi. Devlet Su İşleri’nde Erozyon mühendisi olarak çalıştıktan sonra...

  • SALİH ZEKİ AKTAY

    1896’da Şarkikarağaç / Isparta’da doğdu. Karaağaç Rüştiyesi’ni (1908), Konya İdadisi’ni bitirdi (1914). Bir süre İstanbul’da Hadika-i Meşveret’te okudu. Bir ara İttihat v...

  • SALİHA DEVRES

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • SALİHA YADİGÂR

    1963’te İstanbul’da doğdu. İÜ Orman Fakültesi’ni bitirdi (1984). Çevre ve Orman Bakanlığı’nın Ankara ve İstanbul kuruluşlarında orman mühendisi olarak çalıştı. Edebiy...

  • SALİM ŞENGİL

    1913’te Selanik’te doğdu. Öykücü Nezihe Meriç’in kocası. İzmir’de Başladığı ortaöğrenimini Ankara’da tamamladı (1938). Banka memurluğu ve Tan gazetesinde muhabirlik yap...

  • SALTIK TURABİ

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • SAMET AĞAOĞLU

    1909’da Bakü’de doğdu. İdeolog ve siyasetçi Ağaoğlu Ahmed Bey’in oğlu. İstanbul Fevziyye Mektebin’de, beyazıt ve Ankara Lisesi’nde okudu (1929). Ankara Hukuk Fakültesi’ni ...

  • SAMİ BAYDAR

    1962’de Merzifon/Amasya’da doğdu. 1979’da İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’ne girdi. Neşet Ünal ve Devrim Erbil atölyelerinde çalıştı, Devrim Erbil yö...

  • SÂMİ PAŞA-ZÂDE SEZÂYİ

    1859’da İstanbul’da doğdu. Meclis-i Vâlâ ve Meclis-i Aliye üyesi Abdurrahman Sami Paşa’nın oğlu, siyasetçi-yazar Hamdullah Suphi Tanrıöver’in babası. Özel öğrenim gördü....

  • SAMİ SÜLÜK

    1962’de Devrek / Zonguldak’ta doğdu. Almanya’nın Duisburg kendinde yaşamaktadır. Öykü kitabı dışında İki Yüzlü Gerçek (1990), Tükenişin Sonu (1994) adlı romanları bulu...

  • SAMİM KOCAGÖZ

    1916’da Burunköy/Söke/İzmir'de doğdu. İlk öğrenimini Söke'de, Orta öğrenimini İzmir Erkek Lisesi'nde (1937), yüksek öğrenimini İÜ Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünde tamaml...

  • SAVAŞ BÖKE

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.