Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • YÜKSEL ÖNEM

    1930’da Gümüşhane’de doğdu. İÜ Jeoloji Bölümü’nü bitirdi. Uzun yıllar petrol alanında çalıştı.

  • YÜKSEL PAZARKAYA

    1940’ta İzmir’de doğdu. Orta öğrenimini İzmir’de tamamladı (1957). Sümerbank bursuyla Stuttgart Üniversitesi’nde kimya bölümünü bitirdi (1966); aynı üniversitenin Edebi B...

  • YUNUS DEVELİ

    1957’de Adana’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Adana’da tamamladı, İstanbul Yüksek İslâm Enstitüsü’nü bitirdi. Öyküleri İkindi Yazıları, Mavera, Yeni Sıla, Hece ve Hece ...

  • YURDAER ERKOCA

    1962’de İstanbul’da doğdu. İlk ve ortaokulu Erenköy ve Göztepe’de okudu. Şah Rıza Pehlevi Lisesi’ni, İÜ Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü’nü bitirdi; aynı bölümde yüksek l...

  • YUSUF AHISKALI

    1909’da Trabzon’da doğdu. Çağlayan imzasını da kullandı. İstanbul Ticaret Lisesi’ni ve Yüksek Ticaret Okulu’nu bitirdi (1934). Uzun süre gümrük müfettişliği yaptı. Türkiy...

  • YUSUF ATILGAN

    1921’de Manisa’da doğdu. 1878 savaşında Teselya’dan gelip, Hacırahmanlı Köyüne yerleşen göçmen bir çiftçi ailesinin çocuğudur. Manisa Necatibey İlkokulu’nu, Manisa Orta...

  • YUSUF ERADAM

    1954’te Bor/Niğde’de doğdu. Darüşşafaka Lisesi'ni ve HÜ İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü'nü bitirdi. Okutman olarak girdiği aynı bölümden bilim uzmanlığı ve doktora derec...

  • YUSUF ERYİĞİT

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • YUSUF ZİYA BAHADINLI

    1927’de Bahadın/Yozgat’ta doğdu. Yozgat Ortaokulu, Pazarören Köy Enstitüsü (1944), Hasanoğlan Yüksek Köy Enstitüsü, Balıkesir Eğitim Enstitüsü, Ankara Gazi Eğitim Enstitüs...

  • YUSUF ZİYA DEMİRCİOĞLU

    1897’de Ula/Muğla’da doğdu. Bursa Darülmuallimin’i bitirdi. Edremit ve İstanbul’da öğretmen olarak çalıştı, Darülelhan’da müdürlük yaptı (1926), buradan emekli oldu (1952...