Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • YİĞİT OKUR

    1934’te İstanbul’da doğdu. Galatasaray Lisesi’ni (1954), Cenevre Üniversitesi Hukuk Fakültesi’ni (1961) bitiridi; aynı fakültede doktora yaptı. İstanbul’da serbest avuka...

  • YILDIRIM KESKİN

    1932’de Erzincan’da doğdu. Galatasaray Lisesi’ni, Lozan Üniversitesi Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1957). Dışişleri Bakanlığı’nda çalıştı, Sofya, Brasilia, Lizbon ve Brükse...

  • YILDIZ İNCESU

    1939’da Ankara’da doğdu. Ankara Kız Lisesi’ni (1956), AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi Maliye ve İktisat Bölümü’nü bitirdi (1961). Maliye Bakanlığı, Hazine Genel Müdürlüğü...

  • YILDIZ RAMAZANOĞLU

    1958’de Ankara’da doğdu. Tam adı Hacer Yıldız Ramazanoğlu Kavuncu. Ankara Kız Lisesi’ni, HÜ Eczacılık Fakültesi’ni bitirdi. Ülkücü Gençlik Derneği’nde yönetim kurulu üye...

  • YILMAZ ÇONGAR

    1935’te İstanbul’da doğdu. Kuleli Askeri Lisesi’ni, Kara Harp Okulu’nu, Kara Harp Akademisi’ni bitirdi (1971). Natoda görev yaptı. Kendi isteğiyle, kurmay albay rütbesin...

  • YILMAZ ELMAS

    1937’de Çırakman köyü/Samsun’da doğdu. Akpınar Köy Enstitüsü’nü bitirdikten sonra uzun süre öğretmenlik yaptı. Samsun’da Çırakman gazetesini çıkardı (aylık, 12 sayı, 1965...

  • YILMAZ ERDOĞAN

    1961’de Ankara’da doğdu. Akagündüz İlkokulu’nu (1973), Gülveren Lisesi’ni (1979), GÜ Basın Yayın Yüksek Okulu’nu (1987) bitirdi. Kastamonu’da memur olarak çalıştı (1980-8...

  • YILMAZ ERDOĞAN

    1967’de Hakkari’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Ankara’da tamamladı. İTÜ İnşaat Mühendisliği Fakültesi’ndeki öğrenimini yarıda bıraktı. 1978-85 arasında lisanslı olarak...

  • YILMAZ GÜNEY

    1937’de Yenice köyü/Adana’da doğdu. Asıl adı, Yılmaz Pütün. İlk ve orta öğrenimini Adana’da tamamladı. Pamuk işçisi, muhasebeci olarak çalıştı; kimi film şirketlerinin böl...

  • YILMAZ KAPALP

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • YILMAZ KARAKOYUNLU

    1936’da İstanbul’da doğdu. Diyarbakır Lisesi’ni(1955), AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi’ni bitirdi (1960). ABD’de yüksek lisans, İÜ’nde doktora yaptı. Bankada müfettiş yar...

  • YILMAZ ODABAŞI

    1961’de Diyarbakır’da doğdu. Diyarbakır Lisesi’ni bitirdi (1979). Çeşitli ajanslarda muhabir, temsilci ve müdür olarak çalıştı. kitapçılık ve editörlük yaptı. 12 Eylül ...

  • YILMAZ TEKİN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • YILMAZ TURPÇU

    Çaycuma / Zonguldak’ta doğdu. Halen Merzifon’da matematik öğretmenliği yapıyor.

  • YILMAZ UÇAR

    1965’te İstanbul’da doğdu. Bakırköy Ticaret Lisesi’ni bitirdi (1986). Banka memurluğu ve muhasebecilik yaptı. Kitabevinde ve bir sigorta şirketinde çalışarak emekli old...

  • YILMAZ YEŞİLDAĞ

    1952’de Emirdağ / Afyon’da doğdu. İlk ve ortaokulu Emirdağ’da okudu. Çankırı Astsubay Sınıf Hazırlık Okulu’nu, Bursa Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü’nü bitirdi. Astsubay ...

  • YÜCEL BALKU

    1969’da Iğdır’da doğdu. UÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nden mezun oldu (1993). 1988’de Bursa’ya yerleşti. Bilgi-iletişim sistemler...

  • YÜCEL HEKİMOĞLU

    Hakkında bigi bulunmamıştır.

  • YÜCEL İPEK

    1937’de Karaman’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Kayseri ve Bursa’da tamamladı. AÜ İlahiyat Fakültesi’ni bitirdi (1962). Elazığ, Balıkesir, Amasya ve İznik liselerinde ö...

  • YÜKSEL FEYZİOĞLU

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.