Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • SEVGİ ÖZCAN GÜVEN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • SEVGİ ÖZEL

    1950’de Beyceğiz köyü / Polatlı / Ankara’da doğdu. İlk, orta ve yüksek öğrenimini Ankara’da tamamladı; DTCF Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1971). Türk Dil Ku...

  • SEVGİ SOYLU KOYUNCU

    1962’de İstanbul’da doğdu. İlköğrenimi İstanbul ve Diyarbakır’da, ortaöğrenimi Ordu’da tamamladı. OMÜ Eğitim Fakültesi Resim İş Bölümü’nü bitirdi (1983). HÜ Güzel Sanatla...

  • SEVGİ SOYSAL

    1936’da İstanbul’da doğdu. Sırasıyla, tiyatrocu Özdemir Nutku’nun, Başar Sabuncu’nun, siyasetçi – yazar Mümtaz Soysal’ın karısı. Ankara Kız Lisesi’ni (1952) bitirdi. Bir ...

  • SEVİL TEPE

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • SEVİM BURAK

    1931’de İstanbul’da doğdu. İlkokulu Kuzguncuk’ta okudu. Alman Lisesi’nin orta kısmını bitirdikten sonra iş hayatına atıldı. Terzilik, mankenlik, kitapevlerinde tezgâhtar...

  • SEVİM YAZAR

    1932’de Balıkesir’de doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Balıkesir’de tamamladı. İÜ Fen Fakültesi Kimya-Fizik Bölümü’nü bitirdi (1955). İÜ’nde ve Almanya’da doktora yaptı. Kara...

  • SEVİNÇ ÇOKUM

    1943’te İstanbul’da doğdu. Büyük Esma Sultan İlkokulu’nu, Beşiktaş Kız Lisesi’ni, İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünü bitirdi. Edebiyat öğretmenliği, ...

  • ŞEVKET ARI

    1888’de Çanakkale’de doğdu. Tam adı Mehmet Şevket Arı. İlkokulu Çanakkale’de, liseyi Mekteb-i Sultani’de (Galatasaray Lisesi’nde) okudu. "Halkalı Ziraat Mekteb-i Ali"sind...

  • ŞEVKET BULUT

    1936’da Kilis’te doğdu. İlkokulu Kilis’te okudu (1951). Parasız yatılı olarak girdiği Adana Yapı Enstitüsü’nü (1957), Erzurum Gündüzler Tekniker Okulu İnşaat Bölümü’nü (1...

  • ŞEVKET YÜCEL

    1930’da Süleymanlı / Kahramanmaraş’ta doğdu. Dicle Köy Enstitüsü’nü (1951), Gaze Eğitim Enstitüsü’nü (1959) bitirdi. Öğretmenlik yaparak emekli oldu (1981). Edebiyat ...

  • SEYFETTİN TURHAN

    1923’te Karacabey / Bursa’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Bursa ve İstanbul’da tamamladı. Maltepe Askeri Lisesi’ni (1943), Ankara Harp Okulu’nu, Eskişehir Hava Okulu’nu ...

  • SEYFİ ORHAN ORHON

    1890’da İstanbul’da doğdu. Gazeteci - yazar Yusuf Ziya Ortaç’ın bacanağı. Çengelköy İpdidaisi’ni, Havuzbaşı Mektebi’ni (1902), Beylerbeyi Rüşdiyesi’ni, Mercan İdadisi’ni ...

  • SEYİT GÖKTEPE

    1983’te Hafik / Sivas’ta doğdu. Hasköy Lisesi’ni, İÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi’ni Kamu Yönetimi Bölümü’nü bitirdi öğrenci. Edebiyat hayatına 1999’da Uç dergisinde yayın...

  • SEYİT KEMAL KARAALİOĞLU

    1925’te Bafra / Samsun’da doğdu. Bafra Merkez İlkokulu’nu, Haydarpaşa Lisesi’ni bitirdi. İÜ Hukuk Fakültesi’ndeki bir süre okudu, İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiy...

  • SEZAİ KARAKOÇ

    1933’te Ergani / Diyarbakır’da doğdu. İlkokulu Ergani’de (1944), ortaokulu parasız yatılı olarak Kahramanmaraş’ta (1947), liseyi parasız yatılı olarak Gaziantep’te (1950)...

  • SEZER ATEŞ AYVAZ

    1956’da İstanbul’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı. İÜ Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü’nü bitirdi. İÜ İktisat Fakültesi’nde, kadınlara yönelik pe...

  • SEZGİN KAYMAZ

    1962’de Sinop’ta doğdu. Konya Anadolu Lisesi’ni bitirdi. Hacettepe Üniversitesi İngilizce Dilbilimi Bölümü’nü, son sınıfta terk etti. AÜ Hukuk Fakültesi’nde okuyor. Hent...

  • SİBEL BİLGİN

    1979’dan beri Hollan’da yadığı, Leiden Üniversitesi’ne araştırma yaptığı, Work and Care’ and the Serial ‘Parallel’ of 6 Episodes (2000), My Broken Town (2001), Andre & Mus...

  • SİBEL ERASLAN

    1967’de Üsküdar / İstanbul’da doğdu. Üsküdar Kız Lisesi’ni (1985), İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1989). İnsan hakları, kadınların eğitimi, istihdamı ve haklarıyla ilg...