Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • SİBEL K. TÜRKER

    1968’de Ankara’da doğdu. AÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. Edebiyat hayatına, şiirle başladı. Şiir, öykü ve yazıları Sombahar, Radikal İki, Milliyet Sanat, Hayalet Gemi, A...

  • SİBEL ÖZ

    1973’te İstanbul’da doğdu. Haydarpaşa Anadolu Teknik Lisesi’nde okurken politik çalışmaları nedeniyle tutuklandı. İ.Ü. Endüstriyel Elektronik Bölümü’ndeki öğrenimini de ay...

  • SİBEL TORUNOĞLU

    1961’de İstanbul’da doğdu. Robert Koleji’ni (1980), İÜ Edebiyat Fakültesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1987). Çerimenlik yaptı. Halen İstanbul’da yaşıyo...

  • ŞİİR ERKÖK YILMAZ

    1948’de Ankara’da doğdu. Eskişehir Gazi İlkokulu’nu (1959), Ankara Kız Lisesi’ni (1965), AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi’ni bitirdi (1969). AÜ İktisadi ve Ticari İlimler Aka...

  • SILA SEZMEN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • ŞİNASİ ÖZDENOĞLU

    1922’de Gümüşhane’de doğdu. Tam adı Mustafa Şinasi Özdenoğlu. Trabzon Lisesi’ni, Ankara Siyasal Bilgiler (1944) ve Hukuk Fakültesi’ni (1953) bitirdi. Kaymakamlık ve İçi...

  • SINDIM ŞAHİNKAYA

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • SİNEM GÜDÜM

    1972’de İzmir'de doğdu. İzmir Amerikan Lisesi'nden sonra eğitimine Amerika ve İstanbul'da devam etti. Lisans derecesini BÜ Uluslararası İlişkiler ve Siyaset Bilimi bölümü...

  • SITKI CELAL GÜRLER

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • SITKI M. ERİNÇ

    1940’ta Kırklareli’nde doğdu. İlk ve ortaokulu Ankara’da okudu. Kabataş Lisesi’ni (1956), AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi’ni bitirdi (1963). HÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde...

  • SOLMAZ KAMURAN

    1954’te İstanbul’da doğdu. Tam adı Kamuran Solmaz. İÜ Diş Hekimliği Fakültesi’ni bitirdi (1980). Diş hekimliği yaptı. Bir Yudum İnsan adlı tv belgeselinin metinlerini ya...

  • SUAT BATUR

    1957’de Kastamonu’da doğdu. Eskişehir Yunus Emre İlköğretmen Okulu’nu (1975), İstanbul Atatürk Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü’nü (1991), AnaÜ Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü...

  • SUAT DERVİŞ

    1905’te İstanbul’da doğdu. Tam adı hatice Saadet Baraner. Sırasıyla Seygi Cenap Berksoy, Selami İzzet Edes, Nizamettin Nazif Tepedelenlioğlu ve Reşat Fuat Baraner’in karısı...

  • SUAT EFE

    1925’te İncirliova/aydın’da doğdu. İÜ Tıp Fakültesi’ni bitirdi (1949). Hekim olarak Almaya’da (1952-54), İÜ Tıp Fakültesi’nde çalıştı; doçent (1962) ve profesör oldu (19...

  • SUAT ENGÜLLÜ

    1950’de Üsküp/Makedonya’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Üsküp’te tamamladı. Kliment Ohridski Eğitim Yüksekokulu’ndaki öğrenimini tamamlamadı. Orhan Veli Kanık Yazın-Oyu...

  • SUAVİ KEMAL YAZGIÇ

    1972’de İstanbul’da doğdu. Samatya Yunus Emre İlkokulu’nu (1984), Gölcük Barbaros Hayrettin Lisesi’ni, GÜ İktisadi ve idari Bilimler Fakültesi Kamu Yönetimi Bölümü’nü (199...

  • SÜHEYLA ACAR

    Tam adı Süheyla Acar Kalyoncu. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı. ODTÜ’de ekonomi okudu (1978-83). BÜ’nde master yaptı. New York Üniversitesi’nde sinema dersle...

  • SÜHEYLA ÖZBERKİN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • ŞÜKRAN FARIMAZ

    1953’te Hekimhan/ Malatya'da doğdu. İlkokulu Hekimhan'da okudu. Sivas İlk Öğretmen Okulu'nu, Samsun Gazi Eğitim Enstitüsü'nü bitirdi. Halen Manisa’da yaşıyor. ...

  • ŞÜKRAN KURDAKUL

    1927’de İstanbul’da doğdu. İstanbul Şehremini 34. İlkokul’u bitirdi. İzmir Karşıyaka Lisesi’ndeyken siyasal görüşü nedeniyle 4,5 ay hapis yattınca ortaöğrenimini tamalayam...