Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • HÜSEYİN AKYÜZ

    1950’de İstanbul'da doğdu. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı. İstanbul Devlet Mimarlık ve Mühendislik Akademisi Mimarlık Bölümü’ndeki öğrenimini yarıda bıraktı...

  • HÜSEYİN CAHİT YALÇIN

    1875’te Balıkesir’de doğdu. İlkokulu İstanbul’da Aksaray Yakup Ağa mahalle mektebinde okudu. Serez Askeri Rüşdiyesi’ni, İstanbul’da Dersaadet Mülki idadisi’ni (1893), Mül...

  • HÜSEYİN EMİN ÖZTÜRK

    1956’da Kayseri’de doğdu. Kayseri İmam Hatip Lisesi’ni, AtaÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. Türkiye Diyanet Vakfı’nda çalıştı (1982-92). Ha...

  • HÜSEYİN K. ECE

    1958’de Gümüşhane’de doğdu. Gümüşhane İmam-Hatip Okulu’nu (1973), AtaÜ İslami İlimler Fakültesi’ni bitirdi (1978). 1985’e kadar Eskişehir’de öğretmenlik yaptıktan sonra ...

  • HÜSEYİN KARATAY

    1937’de Gündüzbey / Malatya’da doğdu. Tam adı Hasan Hüseyin Karataş. Malatya Öğretmen Okulu’nu (1957), Malatya Eğitim Enstitüsü Edebiyat Bölümü’nü bitirdi (1964). Hakkar...

  • HÜSEYİN RAHMİ GÜRPINAR

    1281/1864’da tarihinde İstanbul’da doğdu. Üç yaşında iken annesinin ölümü üzerine çocukluğu Aksaray Yakup Ağa Mahallesi’ndeki konakta anneannesi ve teyzesinin yanında geçti...

  • HÜSEYİN SORGUN

    1969’da Kırıkkale’de doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Kırıkkale’de tamamladı. İÜ Hukuk Fakültesi önlisans programını (1988), MÜ İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü’nü biti...

  • HÜSEYİN SU

    1952’de Çiçekdağı/Kırşehir’de doğdu. Asıl adı İbrahim Çelik. Çiçekdağı Hacıduraklı İlkokulu’nu (1964), Keçiören Lisesi’ni (1973), A.Ü. DTCF Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’n...

  • HÜSEYİN ULAŞ

    Erzincan’da doğdu. Emekli olduktan sonra İstanbul liselerinde edebiyat ve sosyoloji öğretmenliği yaptı. Öykü kitapları dışında İçimdeki Dünya (1944), Engine Doğru (1946)...

  • HÜSEYİN YURTTAŞ

    1946’da Foça / İzmir’de doğdu. Edirne Erkek İlköğretmen okulu’nu bitirdi (1964). Çeşitli illerde ilkokul öğretmenliği (1964-83), yayıncılık ve dağıtımcılık (1983-90), Dö...

  • HÜSNÜ A. GÖKSEL

    1919’da Bandırma/Balıkesir’de doğdu. Tam adı, Hüsnü Hasan Göksel’dir. İlk ve orta öğrenimini Ankara’da tamamladı. (1937). İÜ Tıp Fakültesi’ni bitirdi (1943). 1955’ten it...

  • HÜZEYME YEŞİM KOÇAK

    1958’de Tunçbilek / Kütahya’da doğdu. İlk ve ortaokulu Tavşanlı’da, liseyi İstanbul’da okudu. Lise’den sonra çeşitli mahalli gazetelerde köşe yazıları yazdı, Öykü ve ya...