Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • HALİL İBRAHİM ÖZCAN

    1957’de Kayseri’de doğdu. Kayseri Eğitim Enstitüsü’nü bitirdi. İlkokul öğretmenliği yaptı. Siyasi faaliyetleri nedeniyle 1981-91 arasında hapis yattı. Edebiyat hayatı...

  • HALİME TOROS

    1960’ta Namrun / Mersin’de doğdu. Tam adı Halime Toros Sevil. Mersin Atatürk Lisesi’ni, HÜ Sağlık İdaresi Yüksekokulu’nu bitirdi. GÜ Sosyal Bilinler Enstitüsü Kamu Yönetim...

  • HALİT ZİYA UŞAKLIGİL

    1865’te İzmir’de doğdu. "Uşak’ta helvacılıkla uğraşırken, İzmir’e göçerek "Uşşakizadeler" diye anılmaya başlayan zengin bir aileye mensuptu. Ailesi, işleri çok gelişince ...

  • HAMDİ OLCAY

    1910’da Güdül / Ankara’da doğdu. Çubuk Numune-i Terakki ve İzmir Erkek Öğretmen Okulu’nu bitirdi (1929). Çeşitli il ve ilçelerde öğretmenlik yaptı. On yıl Maliye Bakanl...

  • HAMDİ ÖZYURT

    1964’te Muş’ta doğdu. İÜ Edebiyat Fakültesi’ndeki yükseköğrenimi tamamlamadı. İsveç’e yerleşerek çizgi roman, animasyon ve deney filmi konusunda kurslara katıldı. ...

  • HAMPARTSUM GELENYAN

    1895’te Perçenç (Akçakiraz)/Harput/Elazığ’da doğdu. Hamasdeğ olarak da bilinir. İlkokulu kendi köyünde Suprp Nışan Okulu’nda okudu. Elazığ’da Getronagan Okulu’nu bitirdi ...

  • HARUN MUTLUAY

    1946’da İstanbul’da doğdu. İtalyan Lisesi’ni (1974), İÜ Kimya Fakültesi’ni bitirdi. Aynı Fakültede akademik kariyer yaptı; profesör ünvanıyla emekli oldu (1998). Öykü k...

  • HASAN ALİ TOPTAŞ

    1958’de Çal / Denizli’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Baklan’da tamamladı. Çal Lisesi’ni bitirdi (1976). Uşka Meslek Yüksek okulu’ndaki yükseköğrenimini tamamlamadı. Ç...

  • HASAN ALİ YILDIRIM

    1966’da Rize’de Doğdu. İlk, orta ve yükseköğrenimini İstanbul’da tamamladı. Basın sektöründe çalıştı; Yeni Şafak gazetesinde sinema sayfası hazırladı, Gerçek Hayat gazete...

  • HASAN DEVRİM

    1944’te izmir’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini İzmir’de tamamladı. İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. Halen İzmir’de serbest avukatlık yapıyor. Öykü ve denemeleri Ortaklaşa,...

  • HASAN EFE

    1957’de Alaşehir’de doğdu. Türk Dili ve Edebiyatı öğrenimi gördü. Karikatürle de uğraşan Efe, 1993’te Almanya’ya gitti, 5 yıl Münih’te kaldı, çeşitli okullarda sanat ve e...

  • HASAN ESKİL

    İş Bankası’nda iş müfettişi (1970-76), müfettiş ve Teftiş Kurulu Başkanı (1997-99) olarak çalıştı. Öykü kitabı dışında, Köprüde Kadınlar Var, Karasu, Bıçak Sırtında (2005)...

  • HASAN HÜSEYİN

    1927’de Gürün/Sivas’ta doğdu. Tam adı Hasan Hüseyin Kokmazgil. Gürün Cumhuriyet İlkokulu’nu (1939), Niğde Ortaokulu’nu (1945), Adana Erkek Lisesi’ni (1948), Ankara Gazi Eğ...

  • HASAN İZZETTİN DİNAMO

    1909’da Abanda köyü/Akçaabat/Trabzon’da doğdu. Çocukluğu Samsun ve İstanbul’daki Darüleytam’da geçti. Amasya Öksüzler Yurdu’ndan ilkokulu bitirme belgesi aldı (1931), ort...

  • HASAN KALLİMCİ

    1949’da Sarayköy / Denizli’de doğdu. Nazilli Öğretmen Okulu’nu bitirdi. Sınıf öğretmenliği, okul idareciliği, Denizli Halk Eğitim Merkezi’nde müdür yardımcılığı yapar e...

  • HASAN KIYAFET

    1938’de Kaman / Kırşehir’de doğdu. Kayseri Pazarören İlköğretmen Okulu’nu (1958), Gazi Eğitim Enstitüsü İngilizce Bölümü’nü (1962) bitirdi. Bingöl, Eskişehir, Tekirdağ,...

  • HASAN NAMİ GÜNER

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • HASAN ÖZKILIÇ

    1951’de Iğdır’da doğdu. Ortaokul 2. Sınıfa kadar Iğdır’da okudu; ailesinin Turgutlu’ya göçmesi üzerine ortaöğrenimini Turgutlu Lisesi’nde tamamladı (1973). EÜ İşletme Fak...

  • HASİBE AYTEN

    1940’ta Nallıhan’da doğdu. Kuzucular köyü İlkokulu’nu, Nallıhan Ortaokulu’nu, Ankara Ticaret Lisesi’ni bitirdi. Ankara İktisadi Ticari İlimler Akademisi’nde iki yıl okuduk...

  • HASİP CELİL KOLAS

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.