Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • ENVER YORULMAZ

    1947’de Diyarbakır’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Diyarbakır’da tamamladı. AİTİA Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Yüksek Okulu’nu bitirdi. DSİ, DİE, İller Bankası, Zongul...

  • ERAY KARINCA

    1960’ta Siirt’te doğdu. Ortaklar Öğrentmen Lisesi’ni (1977), AÜ Hukuk Fakülkesi’ni bitirdi (1981). Şanlıurfa, İdil, Araç, Gökçebey ve İncirliova’da hakimlik yaptı; halen...

  • ERCAN AKBAY

    Edebiyat dışında müzikle uğraştığı bilinmektedir. “Yaz Gecesi” adlı albümünü 1991, ilk öykü kitabıyla ayını adı taşıyan “Kuraldışı Öyküler” adlı albümünü 1997’de çıkarmıştı...

  • ERCÜMENT AYTAÇ

    1965'te Sivas'ta doğdu. 1981’den bu yana Avusturya'da yaşıyor. Merkezi Viyana/Mödling'deki UNESCO'ya bağlı Uluslar arası Halk Sanatları Örgütü'nün sanat danışmanlığını yü...

  • ERCÜMENT EKREM TALU

    1888’de İstanbul’da doğdu. Recaizade Mahmut Ekrem’in oğlu, şarkı sözü yazarı Esin Talu’nun babası, gazeteci Umur Talu’nun dedesidir. Galatasaray Sultanisi’ni bitirdi. İs...

  • ERDAL ATABEK

    1930’da Adapazarı’nda doğdu. Gebze Eşrefbey İlkokulu’nu, Kabataş Erkek Lisesi’ni, İÜ Tıp Fakültesi’ni bitirdi. İç hastalıkları ve psikosomatik hastalıklar uzmanı olarak ...

  • ERDAL ATEŞ

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • ERDAL ATICI

    1963’te Mergenli köyü /Ortaca/ Muğla’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Ortaca’da tamamladı. DÜ Eğitim Fakültesi Tarih Bölümü’nü bitirdi. Ankara’da tarih öğretmenliği yapt...

  • ERDAL ÇAKICIOĞLU

    1952’de Erzurum’da doğdu. İlk, orta ve yükseköğrenimi Erzurum’da tamamladı. Edebiyat hayatına lise yıllarındaki öykü denemeleriyle başladı.

  • ERDAL ÖZ

    1935’te Yıldızeli / sivas’ta doğdu. İlkokulu, Uzunköprü ve Muğla’da, ortaokulu Antalya’da, liseyi Tokat’ta okudu (1953). İÜ Hukuk Fakültesi’nde başladığı yüksek öğrenimi...

  • ERDEM KATIRCIOĞLU

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Öykü kitapları dışında Bir Satanistin Anıları (2000), Kahenet ya da Saplantı (2001), Yılanın Ağzundaki Ot (2003) adlı romanları bulunmaktad...

  • ERDOĞAN TOKMAKÇIOĞLU

    1934’te Sarayköy / Denizli’de doğdu. İzmit Lisesi’ni (1951) bitirdi, AÜ Hukuk Faklütesi’ndeki yükseköğrenimi tamamlamadı. Çeşitli gazete ve ansiklopedilerde çalıştı, ya...

  • ERENDİZ ATASÜ

    1947’de Ankara’da doğdu. Ankara Koleji’ni (1964), AÜ Eczacılık Fakültesi’ni bitirdi (1968). Aynı fakültede öğretim üyeliği yaparak emekli oldu (1997). Edebiyat hayatına ...

  • ERGUN EVREN

    1936’da Akhisar/Manisa’da doğu. Mersin Lisesi’ni, AÜ DTCF İngiliz Filolojisi’ni bitirdi. TRT’de prodüktör, uzman, idareci, denetçi, Kültür Bakanlığı’nda basın ve halkla i...

  • ERGUN KOCABIYIK

    1965’te doğdu. AÜ Basın Yayın Yüksek Okulu’nu bitirdi. 1997’den beri editör olarak çalışıyor. Öykü kitabı dışında Yazılı Yüz (1997), Aynadaki Narkisos / Herşey ve Hiç...

  • ERHAN BENER

    1929’da Lefkoşe / Kıbrıs’a doğdu. Tam adı Hikmet Erhan Bener. Öykücü Vüs’at O. Bener’in kardeşi. İlkokulu Bolu’da (1940), ortaokulu Bergama’da (1943), Liseyi Kayseri’de (...

  • ERHAN PINARBAŞI

    1965’te Gemerek / Sivas’ta doğdu. Edebiyat hayatına Damar dergisinde yayınlanan bir öyküsüyle başladı. Öykü ve şiirleri Evrensel Kültür, Edebiyat ve Eleştiri, Yaba, Kıyı v...

  • ERHAN TIĞLI

    1941’de Nazilli / Aydın’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Nazilli’de tamamladı. İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1966). Nazilli, Eskişehir ve...

  • ERKAN KARAGÖZ

    1954’te Kars’ta doğdu. Edebiyat hayatına lise yıllarında yazdığı şiirlerle başladı. Şiir ve öyküleri Yapıt, Yeni Olgu, Sanat ve İnsan, Yarın, Amatör Sanat, Gırgır dergile...

  • EROL HIZARCI

    1972 Heybeliada’da doğdu. A.Ü. Hukuk Fakültesi’in bitirdi. Alacakaranlıktaki Ülke ve (1993), Batık Aşklar Müzesi (TRT, 1994) adlı iki senaryosu filme alındı. Halen TV pro...