Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • EROL TOY

    1936’da Alaşehir / Manisa’da doğdu. Ortaokulu bitirdi (1951). Ara işlerde çalıştı. Sigortacilik, banka memurlugu ve sendikacılık yapti. Yazko Yayınevi’nin yönetim kurul...

  • ERTUĞ UÇAR

    1971’de Antalya’da doğdu. Antalya Lisesi’ni (1987), ODTÜ Mimarlık Bölümü’nü bitirdi (1993). Aynı bölümde yükseklisans yaptı (1998) Ortağı olduğu bir şirkette çalışıyor....

  • ERTUĞRUL OĞUZ FIRAT

    1923'te Malatya'da doğdu. Malatya Lisesi'nde okudu. İÜ Hukuk Fakültesi'ni bitirdi. Beste çalışmalarına başladı (1943-44). Karl Berger'den armoni dersleri aldı. Malatya'...

  • ERTUĞRUL ŞEVKET AVAROĞLU

    1909’da İstanbul’da doğdu. Heybeliada Bahriye Mektebi’ni bedensel yetersizlikleri nedeniyle yarım bıraktı, Yüksek Muallim Mektebi’nin tarih bölümüne girdi (1925), ancak bu...

  • ESEN YEL

    1942’de Gördes / Manisa’da doğdu. Savaştepe İlkokulu’nu (1961), Savaştepe Öğretmen Okulu’nu, İstanbul Eğitim Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1968). A...

  • ESENGÜL KUTKAN YÜZBAŞIOĞLU

    1955’te Eskişehir’de doğdu. Ortaöğrenimini Eskişehir Maarif Koleji’nde tamamladı. AnaÜ İşletme Fakültesi’ni bitirdi.

  • ESİN İNAN

    1944’te Sürmene/Trabzon’da doğdu. İTÜ İnşaat Fakültesi’ni bitirdi (1966), aynı bölümde doktor ünvanı aldı (1970); halen öğretim üyesi olarak çalışıyor. Bilimsel çalışma...

  • ESMA OCAK

    1928’de Diyarbakır’da doğdu. Tam adı Aydın Esma Ocak. Orta ögrenimini tamamlamadı. Halen Diyarbakır’da yaşıyor. Öykü kitapları dışında Kırlar Dağının Düzü (1982), Kerv...

  • ESRA BURAK

    1983’te İstanbul’da doğdu. Kanada’da başladığı ilköğrenimini İstanbul’da tamamladı. İstanbul Saint Benoit Lisesi’ni bitirdi.

  • ESRA ODMAN

    İstanbul’da doğdu. ODTÜ İstatistik Bölümü’nü bitirdi. Bir kamu kuruluşunda Bilgi Sistem Uzmanı olarak çalışıyor.

  • ESRA TAYÜK

    Hakkında Bilgi Bulunamamıştır.

  • EŞREF KARADAĞ

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • ETEM ÜTÜK

    1925’te Razgard / Bulgaristan’da doğdu. İlköğrenimine doğum yeri olan Ütükler köyünde başladı ama tamamlayamadan ailesiyle birlikte Türkiye’ye göç etti (1934). İlkokulu B...

  • ETHEM BARAN

    1962’de Yozgat’ta doğdu. İlk ve orta öğrenimini Yozgat’ta tamamladı. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim Yönetimi ve Planlaması Bölümü’nü bitirdi (1983). Aynı bölümde güz...

  • EYÜP ŞEKER

    1956’da Rize’de doğdu. Iki yaşındayken ilesiyle birlikte İstanbul’a yerleşti (1958). Halen İsveç’te yaşıyor.