Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • F. CELALETTİN

    1895’te İstanbul’da doğdu. Tam adı, Fahri Celal Göktulga’dır. İlköğrenimini Dar’ül Edep’te tamamladı. Mercan İdadisi’ni (1912), Tıbbıye-i Şahane’yi bitirdi (1918). Topta...

  • F. ZERRİN DAĞCI SAKARYA

    Boyabat’ta doğdu. İlk ve orta öğrenimini TED Ankara Koleji’nde tamamladı. AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi’ni bitirdi. Kolej yıllarında tiyatro, şiir ve arkeoloji ile ilgil...

  • FAHRETTİN ÇİLOĞLU

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Öykü kitabı dışında, Aşksız Mutluluk Yoktur (2004) ve Kurtuluş Savaşı Sözlüğü (2004) adlı kitapları vardır.

  • FAHRETTİN DEMİR

    Akyaka/Kars’ta doğdu. Edebiyat hayatı, 1973’te Yansıma dergisinde yayınlanan öyküsüyle başladı. Öyküleri Yeni Toplum, Öykü, Yazko Edebiyat, Varlık, Broy, Kıyı, Papirüs, Fa...

  • FAHRİ ERDİNÇ

    1917’de Akhisar/Manisa’da doğdu. Balıkesir Necatibey İlköğretmen Okulu’nu bitirdi (1936). Afyon, Manisa ve Tekirdağ’ın köylerinde ilkokul öğretmenliği yaptı; bir süre Anka...

  • FAHRÜNNİSA KADIBEŞEGİL

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Edebiyat dergiciliğinde önemli bir yeri olan Oluşum dergisinin (83 sayı, Nisan 1974 – Kasım 1982) sahibi ve sorumlu yönetmeni olduğu bilinm...

  • FAİK BAYSAL

    1922’de Adapazarı'nda doğdu. Tam adı, Mustafa Faik Baysal. Kadıköy Saint Joseph Lisesi’nde yatılı okudu (1928-39). İÜ Fransız Filolojisi’ni bitirdi (1942). Pertevniyal Li...

  • FAKİR BAYKURT

    1929’da Akçaköy/Yeşilova-Burdur’da doğdu. Akçaköy İlkokulu’nu (1943), Isparta Gönen Köy Enstitüsü’ nü bitirdi (1948). Beş yıl köy öğretmenliği yaptı. Ankara Gazi Eğitim...

  • FARUK DUMAN

    1974’te Ardahan / Kars’ta doğdu. Tam adı Faruk Nafiz Duman. İlk ve orta öğrenimini Ankara’da tamamladı. AÜ Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Kütüphanecilik Bölümü’nü bitirdi...

  • FARUK ULAY

    1957’de İstanbul’da doğdu. Ankara Bahçelievler Deneme Lisesi’ni (1973). Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Uygulamalı Endüstri Sanatları Yüksek Okulu Grafik Tasarlama Bölümü...

  • FATİH KAYNAK

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • FATİH ÖZGÜVEN

    1957’de İstanbul’da doğdu. Avusturya Lisesi’ni, İÜ İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1981. Öğretmenlik, İletişim Yayınları’nda editörlük yaptı. İstanbul Bilg...

  • FATMA ESİN

    1934’te İstanbul’da doğdu. İstanbul Kız Lisesi’ni, İÜ Fen Fakültesi Matematik – Astronomi Bölümü’nü bitirdi. Aynı bölümde öğretim görevlisi ve öğretim üyesi olarak çalı...

  • FATMA GÜREL

    1946'da Edremit/Balıkesir'de dogdu. Tam adı, Fatma Bölek Gürel'dir. İlk ve orta ögrenimini Edremit'te yaptı. İstanbul Teknik Universitesi'nde Kimya Muhendisliği ve maste...

  • FATMA KARABIYIK BARBAOSOĞLU

    1961'de Afyon'da doğdu. İstanbul İsmail Hakkı Uludağ İlkokulu’nu (1973), Afyon Lisesi’ni bitirdi (1980). İÜ Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü'nden mezun oldu (1984), aynı...

  • FATMA KARAHİSARLI

    1958’de Acıpayam / Denizli’de doğdu. Öğretmen Okulu’nu, AÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. 15 yıl öğretmenlik yaptıktan sonra avukatlığa başladı. Öyküleri Türk Dili, İdare...

  • FATMA MURAT

    1949’da Ankara’da doğdu. Liseyi bitirdikten sonra İngiltere’de dil öğrenimi gördü. Ankara Halk Tiyatrosu’nda oyunculuğa başladı (1979). TRT dizilerinde rol aldı. Onüç y...

  • FATMA PEKŞEN

    1962’de Divriği / Sivas’ta doğdu. Divriği İstiklal İlkokulu’nu, Sivas Kongresi Lisesi’ni bitirdi. Öykü, deneme ve inceleme yazıları mahalli dergilerde yayınlandı. Öyk...

  • FATMA SEMİHA UÇUK

    1924’te İstanbul’da doğdu. Fatma Kethüdaoğlu imzasını da kullandı. İÜ Edebiyat Fakültesi Türkoloji ve Fransız Filolojisi bölümlerini bitirdi. Paris ve Nice’de bankacılık ...

  • FATMA ŞENGİL SÜZER

    1970’te Eskişehir’de doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Eskişehir’de tamamladı. Eczacılık Fakültesi’ni bitirdi. Halen Eskişehir’de eczacılık yapıyor. Öyküleri Dolunay, Albat...