Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • FEYZA HEPÇİLİNGİRLER

    1948’de Ayvalık’ta doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Ayvalık’ta tamamladı. İzmir Kız Lisesi’ni (1966), İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1971). ...

  • FİGEN ALKAÇ

    1970’te Ankara’da doğdu. UÜ İktisadi ve Ticari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü’nü bitirdi. Öyküleri Kül Öykü, Eylül Öykü, Sonra Edebiyat, E, Sonkişot, Ütopya, Yasak M...

  • FİGEN ÇAKMAK

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • FİKRET ÜRGÜP

    1914’te İstanbul’da doğdu. Galatasaray Lisesi’ni, İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesi’ni bitirdi (1940). İç hastalıkları uzmanı oldu (1946); İstanbul’da serbest hekimli...

  • FİKRET ADİL

    1901'de Çengelköy'de doğdu. Tam adı, Fikret Adil Kamertan’dır. Galatasaray’da okurken, savaş nedeniyle son sınıfta okulun kapanması üzerine eğitimini yarıda bırakıp ulusa...

  • FİKRET HAKAN

    1934’te Balıkesir’de doğdu. Asıl adı Bumin Gaffar Çıtanak. Mahkeme kararıyla Fikret Hakan adını aldı. Taksim Atatürk Lisesi’nde okurken Ses Tiyatrosu’nda sahneye çıktı (1...

  • FİKRİYE BULUNMAZ

    1960’ta Zonguldak’ta doğdu. İlk, orta ve yüksek öğrenimini İstanbul’da tamamladı. Halen mimar olarak çalışıyor.

  • FİLİZ TOSYALI

    1951’de Çanakkale’de doğdu. İstanbul İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi’ni bitirdi. Öykü kitabı dışında çok sayıda çocuk roman ve öykü kitapları bulunmaktadır. ...

  • FUAT ALTINSOY

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • FUAT ÖRER

    1939’da Üsküdar / İstanbul’da doğdu. İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'nü bitirdi (1965) Etibank'ta çalıştı, emekli oldu (1993). Edebiyat hayatına, ...

  • FUAT YILDIRIM

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • FÜGEN ÜNAL ŞEN

    1963’te İstanbul’da doğdu. İÜ Edebiyat Fakültesi Sosyal Antropoloji Bölümü’nü bitirdi. Günaydın (1985), Sabah gazetelerinde çalıştı(2000). Halen serbet gazeteci olarak ...

  • FULYA ERTEKİN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • FULYA GÜRSES

    1950’de İstanbul’da doğdu. İÜ Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü’nü bitirdi. 20 yıl çeşitli il ve ilçelerde felsefe öğretmenliği yaptı. TÜM-DER’in kurucuları arasında ye...

  • FUNDA ÖZSOY ERDOĞAN

    Samsun’da doğdu. MÜ Türk Dili ve Edebiyatı, İÜ İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü’nü bitirdi. İstanbul’da öğretmenlik yapıyor. Öyküleri Dergah dergisinde yayınland...

  • FÜRUZAN

    1935’te İstanbul’da doğdu. Tam adı Füruzan Selçuk. Karikatürist Turhan Selçuk’un karısı. Küçük yaşta babadan öksüz kaldı. Yalova Demir Köyü İlkokulu’nu bitirdi (1946). Ge...

  • FÜRUZAN TOPRAK

    1926’da İstanbul’da doğdu. Şair Ömer Faruk Toprak’ın karısı. İlk ve orta öğrenimini Bozüyük, İstanbul ve Ankara’da tamamladı; AÜ Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Felsefe B...

  • FÜSUN SÖYÜÇEN

    1952’de İstanbul’da doğdu. Tam adı Füsun Kobu Söyüçen Fatih Kız Lisesi’ni, İstanbul İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi İktisat ve Ticaret Yüksek Okulu Maliye Bölümü’nü b...