Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • FATOŞ DİLBER

    1950’de İstanbul’da doğdu. Ortaöğrenimini tamamladıktan sonra dil öğrenimi için bir süre Londra’da bulundu. Yeri ve yabancı kuruluşlarda sekreter olarak çalıştı. Yazıl...

  • FAZIL BAYRAKTAR

    1928’de Kastamonu’da doğdu. Kastamonu Lisesi, Kara Harp Okulu ve Milli Güvenlik Akademisi’ni bitirdi. Subay olarak çeşitli iller-de görev yaptı. General rütbesinden emekl...

  • FAZILA ATABEK

    1904’te Üsküdar / İstanbul’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini samsunda tamamlayarak çalışma hayatına atıldı (1936). Hece ölçüsünde şiirler yazdı, 1950’li yıllarda Hürriyet ...

  • FAZLI YALÇIN

    1947’de Güzelköy / Kayseri’de doğdu. Kırşehir İlköğretmen Okulu’nu bitirdi. Öğretmenlik yaptı. Yazıları Hakimiyet – Sanat (Kayseri) dergisinde yer aldı. ...

  • FEHMİ ÇALMUK

    1969’da Ankara’da doğdu. 1987’den itibaren Milli Gazete, Beklenen Vakit, Akşam gazetelerinde çalıştı. Güneş ve Tercüman gazedelerinde köşe yazıları yazdı. Radyo ve televi...

  • FERDA İZBUDAK AKINCI

    Dikili / İzmir’de doğdu. Yükseköğrenimini tamamladıktan sonra 21 yıl devlet memurlugu yaptı. Edebiyat hayatına şiirle başladı. Öyküleri Adam Öykü, Fayton Öykü, Üçüncü Ö...

  • FERHAN ŞAYLIMAN

    1956’da Ankara’da doğdu. Babasının asker alması nedeniyle çocukluğu ve ilk gençliği Ankara, Erzurum, Çorlu Balıkesir ve Bursa’da geçti. AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi Bası...

  • FERHAT ULUDERE

    1977’de Lüleburgaz’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Lüleburgaz’da tamamladı. Müjdat Gezen Sanat Merkezi’nde yaratıcı yazarlık eğitimi gördü. Beyoğlu gazetesinde çalış...

  • FERİDE ÇİÇEKOĞLU

    1951’de Ankara’da doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini Ankara Maarif Koleji’nde tamamladı (1958). ODTÜ Mimarlık Fakültesi’ni bitirdi (1972). Aynı fakültede yüksek linsans,...

  • FERİDE ÖZMAT

    1958’de Ankara’da doğdu. Özel Moran İlkokulu’nu (1969), Galatasaray Lisesi’ni (1977), Güzel Sanatlar Akademisi Heykel Bölümü’nü bitirdi (1984). Halen Büyükada’da oturuy...

  • FERİDUN ANDAÇ

    1954’te Erzurum'da doğdu. İlk, orta ve lise öğrenimini Erzurum’da; yüksek öğrenimini MÜ Eğitim Fakültesi'nde tamamladı. Türkçe-Edebiyat öğretmeni, okutman olarak lise v...

  • FERİDUN OSMAN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Soyadı Menteşoğlu. Gazetecilik yaptığı bilinmektedir.

  • FERİT EDGÜ

    1936’da İstanbul’da doğdu. İstanbul Güzel Sanatlar Akademisi Resim Bölümü’nde başlayan eğitimini Paris/Sorbonne’da felsefe, Académie du Fue’de seramik, Louvre’da sanat ta...

  • FERİT ŞAHİN

    1952’de Tatvan / Bitlis’te doğdu. İlk ve ortaokulu Tatvan’da okudu. Diyarbakır Öğretmen Okulu’nu bitirdi (1971). Çeşitli illerde ve Avgnon Türk Okulu’nda (Fransa) öğretm...

  • FERMAN KARAÇAM

    1955’te Ardahan’da doğdu. İlk ve ortaokulu Ardahan’da okudu. Erzincan Meslek Lisesi Elektronik (1975), AtaÜ Edebiyat Fakültesi Fransız Dili ve Edebiyatı bölümlerini bitird...

  • FERYAL ORHAN BASIK

    Heybeliada / İstanbul’da doğdu. Orta öğrenimini Heybeliada’da tamamladı. İÜ İşletme Fakültesi’ni bitirdi; aynı fakültede akademik kariyer yaptı. ABD, İngiltere ve Almanya’...

  • FERYAL TİLMAÇ

    1969’da Adana’da doğdu. Adana Anadolu Lisesi’ni, BÜ İktisat Bölümü’nü bitirdi. Öykü ve çevirileri Artimento, Ceysanat, Varlık, İmge Öyküler, Eşik Cini dergileriyle, Altz...

  • FERZAN GÜREL

    1919’da Söke/Aydın’da doğdu. Samim Kocagöz’ün kız kardeşidir. İlk ve orta öğrenimini Söke İlkokulu, İstanbul Dame de Sion, İzmir Amerikan Kız Koleji’nde tamamladı. İÜ Edeb...

  • FETHİ SAVAŞÇI

    1930’da Taşköprü köyü / Ödemiş / İzmir’de doğdu. Meslek lisesindeki öğrenimini maddi zorluklar nedeniyle tamamlayamadı, amelelik, demircilik, muhabirlik yaptı. İşçi olara...

  • FEYYAZ KAYACAN

    1919’da İstanbul’da doğdu. Tam adı Feyyaz Fergar. Saint Joseph Fransız Lisesi’ni bitirdi. Fransa’da Paris Ecole Libre de Siences’da, İngiltere’de New-Castle University’de...