Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • CAFER AKMAN

    1956’da Karadeniz Ereğli'de doğdu. Doğduğu yıl ailesi İstanbul’a taşındı. İlkokuldan sonra okula gönderilmedi, hayata atıldı. Bir marangozhanede ve matbaada çırak olarak ...

  • CAFER HERGÜNSEL

    1956’da Düzce/Bolu’da doğdu. Tam adı Ömer Cafer Hergünsel. Hendek Lisesi’ni (1973), Ortaköy Eğitim Enstitüsünü bitirdi (1978). Karasu, Hendek ve İstanbul’da öğretmenlik v...

  • CAFER ÖZKAN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • CAFER SOLGUN

    1962’de Dersim’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini Elazığ’da tamamladı. Siyasal nedenlerle Sıkıyönetim ve Devlet Güvenlik Mahkemesi’nde yargılandı; 18 yıl hapis kaldı. ...

  • CAHİT BEĞENÇ

    1910’da İncirköy/Fethiye/Muğla’da doğdu. Gazetecilik ve folklor araştırmacılığı yaptı. Öykü kitapları dışında, Bizim Köy (1948), Koca Küp (1969) adlı roman, Denemelerim (...

  • CAHİT KAYRA

    1917’de İstanbul’da doğdu. Tam adı Ömer Cahit Kayra. Özel Boğaziçi Lisesi’ni (1935), Mülkiye Mektebi’ni (1938) bitirdi. Maliye ve Ticaret bakanlıklarında çalıştı (1938-1...

  • CAHİT SITKI TARANCI

    1910’da İstanbul’da doğdu. Diyarbakır’da Numune-i terakki-i Hamidi Mekteb-i İptidaisi’nde, Diyarbakır Mekteb-i Sultanisi iptidai kısmında, İstanbul’da Saint-Joseph Lisesi...

  • CAHİT UÇUK

    1911’de İstanbul’da doğdu. Öykücü Mahmut Yesari ile Galatasaraylı Futbolcu Cici Necdet’in ilk, Ece Ajanlarının sahibi Murtaza Sadık Kağıtçı’nın son eşi. Düzenli bir öğren...

  • CAHİT ZARİFOĞLU

    1940’ta Ankara’da doğdu. İlk ve ortaokulu Siverek, Kızılcahamam, Ankara’da okudu. Maraş Lisesi’ni (1959), İÜ Edebiyat Fakültesi Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi ...

  • CAN GAZALCI

    1976’da Denizli’de doğdu. Ankara Gazi Anadolu Lisesi’ni (1994), HÜ Turizm ve Otelcilik Bölümü (1996) ile İngiliz Dilbilimi Bölümü’nü (2000) bitirdi. Halen ODTÜ Siyaset Bi...

  • CANAN TAN

    Ankara’da doğdu. AÜ Eczacılık Fakültesi’ni bitirdi. Öykü kitapları dışında mizahi çocuk romanları ve öykü kitapları bulunmaktadır.

  • CAVİT KÜRNEK

    1933’te İzmir’de doğdu. İlk ve orta okulu İzmir’de okudu. Matbaacılık, sendikacılık yaptı. Edebiyat hayatına Ege Ekspres gazetesinde yayınlanan bir şiiriyle başladı. ...

  • CELAL ALTINTAŞ

    1948’de Akşehir / Konya’da doğdu. İlk ve ortaokulu Mersin, Bor ve Ereğli’de okudu. Konya Erkek Lisesi’ni, A.Ü. Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. Konya’da serbest avukatlık ya...

  • CELAL ÇUMRALI

    1916’da Çumra/Konya’da doğdu. İlk ve orta okulu Tarsus’ta, liseyi Konya’da okudu. AÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1939). Sivas, Bılu, Samsun ve Mersin’de hakimlik yaptı v...

  • CELAL HAFİFBİLEK

    1930’da Ankara’da doğdu. Tam adı Celalettin Hafifbilek’tir. İlk ve orta öğrenimini Ankara’da tamamladı. İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi’ni bitirdi. Fransa’da doktora...

  • CELAL İLHAN

    1943’te Köçekkömü köyü / Yozgat’ta doğdu. Ortaöğrenimini Yozgat’ta tamamladı. Ankara Tekniker Yüksek Okulu’nu bitirdi. Sanayi kuruluşlarında makina bakım teknikeri olar...

  • CELAL KAYIKÇI

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • CELAL ÖZCAN

    1941’de Mudurnu / Bolu’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Çatalca’da tamamladı. Balıkesir Necatibey Öğretmen Okulu’nu (1957) ve Eğitim Enstitüsü Edebiyat Bölümü’nü (1960), ...

  • CELAL SILAY

    1914’te Bursa’da doğdu. Bursa Askeri Işıklar Lisesi’nin ilk ve orta kısımında (1929), İstanbul Hayriye ve İstiklal Liselerinde okudu (1934). İÜ Edebiyat Fakültesi’ndeki y...

  • CELALETTİN KİŞMİR

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.