Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • CEM AKAŞ

    1968’de Mannheim’de doğdu. 1974’te Türkiye’ye geldi. Robert College’i (1986), BÜ Kimya Mühendisliğin’i (1991) bitirdi. BÜ’nde ve Columbia üniversitelerinde siyaset bilimi...

  • CEM ATBAŞOĞLU

    1965’te Elazığ’da doğdu. Tam adı Eşref Cem Atbaşoğlu. İlköğrenimini Çankırı’da, ortaöğrenimini Ankara’da tamamladı. Hacettepe Tıp Fakültesi’ni bitirdikten (1988) sonra AÜ...

  • CEM GÜNEŞ

    1966’da İzmir’de doğdu. Çocukluğu Anadolu’nun çeşitli yerlerinde geçti. Halen Norveç’te yaşıyor, TRT fahri temsilcisi ve muhabiri olarak çalışıyor. Öykü kitabı dışında,...

  • CEM MUMCU

    1966’da Akçaabat / Trabzon’da doğdu. Samsun 19 Mayıs Lisesi’ni, GÜ Tıp Fakültesi’ni bitirdi (1989). Uzmanlık eğitimini Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesinde tam...

  • CEM SANCAR

    İstanbul’da doğdu. Piskoloji ve Hukuk dalarındaki yüksek öğrenimini tamamlamadı. Siyasi nedenlerle arandı, iki yıl sahte isimle saklandı. Baş işletmeciliği, konser or...

  • CEM UÇAN

    1973’te izmir’de doğdu. İlk ve orta öğrenimini İzmir Tevfik Fikret Lisesi’nde tamamladı. BÜ İşletme Bölümü’nü bitirdi (1996). Öyküleri Varlık, Eşik Cini dergilerinde ya...

  • CEMAL ARZU

    1944’de Diyarbakır’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Diyarbakır’da tamamladı. İstanbul Yüksek İslam Enstitüsü’nü (1968) ve İÜ Hukuk Fakültesini bitirdi (1975). Öğretmenlik...

  • CEMAL GÜRLEK

    1927’de Akşehir’de doğdu. İlköğrenimini Akşehir’de, Ortaöğrenimini İstanbul Erkek Lisesi’nde tamamladı. İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. Avukatlık ve öğretmenlik yaptı. Ö...

  • CEMAL ŞAKAR

    1962’de Gönen / Balıkesir’de doğdu. Karesi İlkokulu’nu (1973), Atatürk Ortaokulu’nu (1976), Muharrem Nasbi Lisesi’ni (1979), GÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’ni b...

  • CEMALETTİN AYKIN

    1928’de Niksar / Tokat’ta doğdu. Liseyi Tokat’ta okudu. AÜ Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Fransız Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. Ankara’da kütüphane memuru olarak...

  • CEMİL KAVUKÇU

    1951’de İnegöl/Bursa’da doğdu. İlk ve ortaokulu İnegöl’de, İstanbul Pertevniyal Lisesi’nde başlayan lise öğrenimini de aynı ilçede tamamladı (1971). İÜ Jeofizik Mühendisl...

  • CEMİL SÜLEYMAN

    1886’da İstanbul’da doğdu. Tam adı Cemil Süleyman Alyanakoğlu. Beyazıt Kalender Çeşmesi Mektebi’nde başlayan öğrenimini, babasının mesleği nedeniyle Arabistan’ın çeşitli ...

  • CEMİLE ÇAKIR

    1958’de Giresun’da doğdu. İstanbul Ticari İlimler Akademisi Siyasal Bilimler Yüksek Okulu’nu bitirdi. Hapis yattğ (1980-85); tahliye olduktan sonra öykü ve şiir yazmaya b...

  • CEMİRTAŞ CEYHUN

    1934’te Adana’da doğdu. Adana Erkek Lisesi’ni, Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Mimarlık Bölümü’nü bitirdi (1959). Adana Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü’nde çalıştı. İst...

  • CENGİZ GÜNDOĞDU

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Bir öykü kitabı dışında, “Eleştiri” adlı bir kuram kitabı bulunmaktadır.

  • CENGİZ HORTOĞLU

    Gaziantep’te doğdu. İlk ve orta öğrenimini Gaziantep’te tamamladı. İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. Flash Tv’de “Bakış Açısı” programını sundu. ATV’de A’zan Z’ye adlı por...

  • CENGİZ İLHAN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • CENGİZ ÖNDERSEVER

    1961’de İstanbul’da doğdu. İÜ Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü’nü bitirdi. Bir reklam şirketinde metin yazarlığı yaptı. Öykücü-romancı İbrahim Yıldırım’la birlikte Yaş...

  • CENGİZ YÖRÜK

    1928’de Aydın’da doğdu. Yörük Ali Efe’nin oğlu. İzmir Namık Kemal Lisesi’ni bitirdi. Aydın’da ticaret, İstanbul’da reklamcılık yaptı. Edebiyat hayatına 1950’de Varlık’...

  • ÇETİN ALTAN

    1927’de İstanbul’da doğdu. Galatasaray Lisesi’ni, AÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. Hüseyin Erenköy, Hadi Borazan, Hüseyin Zurna imzalarını da kullandı. Öğrenciliğinde baş...