Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • ONUR CAYMAZ

    1977’de İstanbul’da doğdu. MÜ Teknik Eğitim Fakültesi Elektronik-Bilgisayar Bölümü'nü bitirdi. Amatör olarak tiyatro ve şarkı sözü yazarlığıyla uğraştı. Şiirleri başta "A...

  • ORAL GÖNENÇ

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • ORÇUN TÜRKAY

    1976’da İstanbul’da doğdu. Saint Joseph Lisesi’ni, İÜ Fransız Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. Çevirmenlik ve editörlük yapıyor.

  • ORHAN AYDIN

    1946’da Zonguldak’ta doğdu. İlk ve ortaöğrenimini İstanbul’da, mesleki öğrenimini Almanya’nın Braunschweigh kentinde, yükseköğrenimini Eskişehir Akademisi İşletme Bölümü’n...

  • ORHAN ÇUBUKÇU

    1928’de Söke/İzmir’de doğdu. Haydarpaşa Lisesi’ni bitirdi. İÜ Hukuk Fakültesi’ndeki öğrenimini yarıda bırakarak Küçük Sahne’de tiyatroculuğa başladı (1954). Almanya’ya gi...

  • ORHAN DURU

    1933’te İstanbul’da doğdu. Tam adı Mehmet Orhan Duru. Çankırı İlkokulu’nu (1945), İstanbul Beşiktaş Birinci Erkek Ortaokulu’nu (1948), Afyon Lisesi’ni (1951), AÜ Veterine...

  • ORHAN HANÇERLİOĞLU

    1916’ta İstanbul’da doğdu. Şişli Terakki Lisesi’ni (1935), İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1939). Meriç, Keşan ve Karaisalı ilçelerinde kaymakamlık (943-46). İstanbul Bele...

  • ORHAN İYİLER

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • ORHAN KEMAL

    1914’te Ceyhan / Adana’da doğdu, Tam adı Mehmet Raşit Öğütçü. Orhan Reşit, Reşit Kemali imzalarını da kullandı. İlk Büyük Millet Meclisi (1920-1923) için Kastamonu Mebusu...

  • ORHAN ÖZDEMİR

    1953’te Tufanbeyli / Adana’da doğdu. İlkokulu köyünde, ortaokulu Saimbeyli’le, liseyi Adana Karşıyaka Lisesi’nde okudu (1973). HÜ Sosyal ve İdari Bilimler Fakültesi Alman ...

  • ORHAN TEZ

    1960’ta Fethiye / Muğla’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Muğla’da tamamları. İTÜ İnşaat Mühendisliği Bölümü’nü bitirdi. Şiir ve yazıları Adam Sanat, Adam Öykü, Varlık, ...

  • ORHAN VELİ KANIK

    1914’te İstanbul’da doğdu. Öykücük Adnan Veli Kanık’ın kardeşidir. Galatasaray Lisesi’nde yatılı olarak okumaya başladığı ilkokulu, Ankara Gazi İlkokulu’nda, liseyi yatıl...

  • ORHANOĞLU HAYRETTİN

    Antalya’da doğdu. AÜ DTCF Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. AtaÜ’nde yükseksek lisans yaptı, dostora çalışmasına başladı. Halen KTÜ Fatih Eğitim Fakültesi Türkç...

  • OSMAN AKALIN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • OSMAN ALAGÖZ

    1971’de Lüleburgaz’da doğdu. İlkokul, ortaokul ve liseyi Kahramanmaraş’ta okudu. MÜ Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun oldu. Halen Özel bir eğitim kurumunda Edebiy...

  • OSMAN BOLULU

    1929’da Taşova/Amasya’da doğdu. Ladik Akpınar Köy Enstitüsü’nü (1947), GÜ Eğitim Enstitüsü Edebiyat Bölümü’nü (1954), Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü’nü bitird...

  • OSMAN ÇALLI

    1946’da Isparta’da doğdu. İÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. 1974’ten sonra birçok ilde, ilçede cumhuriyet savcı yardımcısı, cumhuriyet savcısı olarak çalıştı. “ÖngÜç” adlı b...

  • OSMAN ÇELİK

    1934’te Yapağı köyü/Dinar/Afyon’da doğdu. Burdur Lisesi’ni (1958), İÜ Orman Fakültesi’ni bitirdi (1965). Erzincan, Ardahan, Adapazarı, Bursa ve Denizli’de Orman İşletme M...

  • OSMAN CEMAL KAYGILI

    1306/1890’da İstanbul’da doğdu. O.C., Anber, Kanber, Cımbız, O. C. Kaygılı imzalarını da kullandı. Küçük yaşta kimsesiz kaldı; akrabalarının yardımıyla Cezrî Kasım Paşa i...

  • OSMAN ÇEVİKSOY

    1951’de Feruz köyü / Çorum’da doğdu. Çorum İlköğretmen Okulu’nu (1971), GÜ Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1988). Hakkari, Ankara’da ilkokul, ...