Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • TACİM ÇİÇEK

    1958’de Ceyhan/Adana’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Ceyhan’da tamamladı. Ankara Eğitim Enstitüsü’nü bitirdi (1980). Öğretmenlik yapıyor. Agora dergisinin yönetiminde ç...

  • TAHİR ABACI

    1951’de İstanbul’da doğdu. Orta öğrenimini Malatya Fırat Koleji’nde tamamladı. İÜ Gazetecilik Enstitüsü ve Hukuk Fakültesi’ni bitirdi. İÜ İktisat Fakültesi Siyaset Bilimi...

  • TAHİR KUTSİ MAKAL

    1937’de Acıpayam / Denizli’de doğdu. Acıyapam Ortaokulu’nu, Denizli Lisesi’ni, İstanbul Özel Ticaret Okulu’nu ve Gazetecilik Enstitüsü’nü bitirdi (1959). Denizli, Tan, ...

  • TAHİR OLGAÇ

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Film yönetmenliği yaptığı, senaryo yazdığı bilinmektedir.

  • TAHİR TANER

    1962’de Erzurum’da doğdu. İlk ve orta öğretimini Polatlı’da tamamladı. AÜ DTCF Türk Dili Bölümü’nü bitirdi. Özel öğretim kurumlarında öğretmenlik ve öğrencilik yaptı. Ha...

  • TAHSİN YÜCEL

    1933’te Elbistan / Kahramanmaraş’ta doğdu. Ortaokul ve liseyi parasız yatılı olarak İstanbul'da Galatasaray Lisesi'nde okudu (1945-1953). İÜ Edebiyat Fakültesi Fransız Di...

  • TAKİ AKKUŞ

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • TALİP APAYDIN

    1926’da Ömerler köyü / Polatlı / Ankara’da doğdu. İlkokulu Beypazarı’nda okudu. Çifteler Köy Enstitüsü ile Hasanoğlan Yüksek Köy Enstitüsü’nü bitirdi (1946). Gazi Eğitim ...

  • TAN ORAL

    1937’de Merzifon / Amasya’da doğdu. MSÜ Devlet Güzel Sanatlar Akademisi Yüksek Mimarlık Bölümü’nü Bitirdi (1963); aynı kürsüde yüksek lisans yaptı (1963-66). Uygulamalı ...

  • TANJU CILIZOĞLU

    1936’da Sivas’ta doğdu. Vefa Lisesi’ni bitirdi. Vatan gazetesinde gazeteciliğe başladı, Şehir, Hergün, Yeni İstanbul, Tercüman, Yeni Gün, Akşam gazetelerinde yazar, muhab...

  • TANSELİ POLİKAR

    1948’de Ankara’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı. İÜ Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü’nü bitirdi (1970). Felsefe öğretmenliği yaptı. Londra’da mesl...

  • TANSU BELE

    1944’te İstanbul’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı (1964). İÜ Felsefe Bölümü’nü bitirdi (1972). İÜ Sosyal Bilimler kadın sorunları Araştırma ve Uygul...

  • TARIK BUĞRA

    1918’de Akşehir'de doğdu. İlk ve ortaokulu Akşehir'de okudu. İstanbul Lisesi'ni bitirdi (1936). İÜ Tıp ve Hukuk fakültelerinde bir süre okuduktan sonra kaydolduğu Edebiya...

  • TARIK DURSUN K.

    1931’de İzmir’de doğdu. Tam adı Tarık Dursun Kakınç. İkokulu İzmir ve Ankara’da tamamladı; Ortaokulu dışarıdan bitirdi (1950). İzmir ve Ankara’da gazete dağıtımı, biletç...

  • TARIK GÜNER

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • TARIK GÜNERSEL

    1953’te İstanbul’da doğdu. Tam adı Mustafa Tarık Günersel. Kadıköy Maarif Koleji’nde okurken kazandığı AFS Uluslararası Bursu ile liseyi ABD’de bitirdi. İÜ Edebiyat Fakült...

  • TARIK GÜNEY

    1965’te Ankara’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Ankara’da tamamladı. Açıköğretim Fakültesi İktisat Bölümü’nü bitirdi. Halen askeri bir kuruluşta işçi olarak çalışıyor....

  • TARIK SİPAHİ

    1946’da İstanbul’da doğdu. Şair Cevat Çapan’ın kayınbiraderi. Beşiktaş Barbaros İlkokulu’nu, Şişli Ortaokulu’nu, Taksim Atatürk Erkek Lisesi’ni, DTCF Sineloji Bölümü’nü b...

  • TARKAN BARLAS

    1970’te İstanbul’da doğdu. Saint-Benoit Fransız Lisesi’ni, İÜ İletişim Fakültesi Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Bölümü’nü bitirdi. Halen reklam yazarı olarak çalışıyor....

  • TAŞKIN TUNA

    1964’te Ankara’da doğdu. AÜ Fen Fakültesi’ni bitirdi (1962). Stajını Almanya’da tamamladı. Reading Üniversitesi’nde (İngiltere) yüksek lisans yaptı (1969). DMİ Genel Mü...