Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • TECELLİ SERCAN SIRMA

    1956’da Pervari / Siirt’te doğdu. İlahiyatçı-yazar İhsan Süreyya Sırma’nın kuzeni. Siirt Tarım Meslek Lisesi’ni (1975), Birmingham Inlingua Scholl’u (1991) bitirdi. Tarı...

  • TEKTAŞ AĞAOĞLU

    1934’te İstanbul’da doğdu. Tam adı Hasan Tektaş Ağaoğlu. Ağaoğlu Ahmet Bey’in torunu, Samet Ağaoğlu’nun oğludur. Ankara’da Mimar Kemal İlkokulu’nda, Birinci Ortaokulu’nd...

  • TEMEL KARATAŞ

    1977’de Ağın / Elazığ’da doğdu. Vefa Lisesi’ni, İÜ İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü(nü bitirdi (1999). Ülkede Gündem, Dünya gazetesi ve Nokta dergi...

  • TEVFİK KENT

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • TEZER ÖZLÜ

    1942’de Simav / Kütahya’da doğdu. Öykücü Demir Özlü, çevirmen Sezer Duru’nun kardeşi, oyun yazarı Güner Sümer’in ilk, yönetmen Erdal Kral’ın ikinci eşi, romancı Adalet Ağao...

  • TOLGA ERSOY

    1963’te Ankara’da doğdu. Ortaöğrenimini Zonguldak’ta tamamladı. AÜ Tıp Fakültesi’ni bitirdi (1985). Dil ve Tarih- Coğrafya Fakültesi’nde sosyal antropoloji dalında yükse...

  • TOLGA GÜMÜŞAY

    1972’de Edirne’de doğdu. İlk öğrenimini Erzurum’da, orta öğrenimini Kadıköy Anadolu Lisesi’nde tamamladı (1990). İÜ İşletme Fakültesi’ni bitirdi (1995). 1993’ten beri ...

  • TOMRİS UYAR

    1941'de İstanbul'da doğdu. Şair Turgut Uyar’ın karısı. İlköğrenimini Taksim Yeni Kolej'de (1952), ortaöğrenimini High School (1957) ve Arnavutköy Amerikan Koleji'nde tama...

  • TOPRAK IŞIK

    1973’te Elazığ’da doğdu. Çocukluğu ve ilk gençlik yılları İnegöl’de geçti. BKÜ Elektrik-Elektronik Bölümü’nü bitirdi (1996). Öykü ve denemeleri Kül, Külöykü, Patika derg...

  • TUĞRUL ÇAKAR

    1946’da Adapazarı’nda doğdu. Ankara Cumhuriyet Lisesi’ni, Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi’ni bitirdi. BKÜ Arkeoloji Bölümü’nde yarı-zamanlı öğretim görevlisi ...

  • TÜLAY ARICI

    1940’ta Antalya’da doğdu. Antalya Lisesi’ni, Gazi Eğitim Enstitüsü Resim Bölümü’nü bitirdi (1963). Öğretmen olarak çalıştı; müzikle uğraştı, çok sayıda beste yaptı. Bu ...

  • TÜLAY FERAH

    1954’te Şanlıurfa’da doğdu. Çamlıca Kız Lisesi’ni bitirdi. Özel kurslarda resim, tiyatro ve briç eğitimi aldı. Briç Hocalığı yaptı. Halen İstanbul’da yaşıyor. Edebiya...

  • TUNA BALTACIOĞLU

    1924’te İstanbul’da doğdu. Eğitimci-yazar Ismayıl Hakkı Baltacıoğlu’nun oğlu. Robert Koleji’ni (1944), İÜ Edebiyat Fakültesi İngiliz Filolojisi’ni bitirdi. Mersin’de ya...

  • TUNCAY DAĞLI

    1961’de İskenderun/Hatay’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini İskenderun’da tamamladı. EÜ Basın Yayın Yüksek Okulu Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Bölümü’nü bitirdi (1986). ...

  • TUNCER ERDEM

    1962’de İstanbul’da doğdu. Suadiye Lisesi’ni bitirdi. (1980), MÜ İİBF İşletme Bölümü’ndeki eğitimini son sınıfta bıraktı, MSÜ Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü’nden m...

  • TURAN ALTUNTAŞ

    1932’de Adana’da doğdu. Düziçi Köy Enstitüsü’nü bitirdi (1954). Urfa’nın Harapspor, Adana’nın Kilise köyü ve merkezinde öğretmenlik yaptı. Adana Yetiştirme Yurdu Müdürlü...

  • TURGAY KANTÜRK

    1961’de İstanbul’da doğdu. Kartal Lisesi’ni (1980), MSÜ Tiyatro Bölümü’nü bitirdi (1991). Oyun yazarlığı ve tiyatro yönetmenliği yaptı. Eski’Z (2 sayı, 1991-92), Hamlet...

  • TURGUT ACAR

    1927’de Erzurum’da doğdu. Varlık dergisinde yayınlanan öykülerinde Halil Turgut Acar imzasını kullandı. İlköğrenimini Erzurum Palandöken İlkokulu’nda tamamladı (1941). Er...

  • TURGUT ÇEVİKER

    1950’de Çarşamba/Samsun’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Çarşamba’da tamamladı (1971). İÜ Edebiyat Fakültesi ve AÜ Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Türk Dili Edebiyatı bölü...

  • TURHAN TEMUÇİN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Azrailin’in Öbür Adı (2005), Yahya Dayı (2006) adlı romanları bulunmaktadır.