Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • KAAN ERKAM

    1965’te Ankara’da doğdu. Şan öğrencisiyken okulu bıraktı, 1990 da Oda Tiyatrosu Oyuncuları adlı ekibi kurdu. Yazarlığı düşünmüyordu ancak, yazmadan oynanmak üzere yazdı...

  • KADİR AYDEMİR

    1977’de İstanbul’da doğdu. Başka, Haikum ve e-dergi Yitikülke’yi kurdu, yönetti. Öykü kitabı dışında Sessizliğin Bekçisi (2002), Dikenler Sarayı (2003), Gölü Emen Mektu...

  • KADİR ÇALIŞICI

    1945’te’da doğdu. İlk, orta öğrenimini Afyon’da tamamladı. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Siyaset ve İdare Bölümü’nü bitirdi (1972). Afyon’da maiyet memu...

  • KADİR KIVILCIMLI

    1968’de İstanbul’da doğdu. Öğrenim görmedi. Cem, AltıKırkbeş, Dönence, İş Bankası Kültür yayınları için dışarıdan redaktörlük yaptı. Esengül Ayyıldız’la birlikte Açık R...

  • KADİR TANIR

    1953’te Kahramanmaraş’ta doğdu. İlk ve orta öğrenimini Kahramanmaraş’ta tamamladı. İstanbul Devlet Mimarlık Mühendislik Akademisi Mimarlık Bölümü’nü bitirdi (1976) Kahra...

  • KADRİ ÖZTOPÇU

    1954’te Samsun’da doğdu. Reklam yazarlığı yaptı. Halen özel bir üniversitede öğretim görevilisi. Edebiyat hayatına Yeni Adımlar’da yayınlanan şiirleriyle başladı. Öykü ...

  • KAMİL DORUK

    1960’ta Bursa’da doğdu. Tam adı Muharrem Kamil Doruk. İlkokulu Mustafakemalpaşa’da, Ortaokulu Bursa’da, Liseyi İstanbul’da okudu. İÜ Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümünde...

  • KAMİL YEŞİL

    1963'te Çine / Aydın’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Çine'de; yüksek öğrenimini AtaÜ Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde tamamladı (1987). ...

  • KÂMURAN ŞİPAL

    1926’da Adana’da doğdu. İlk ve ortaokulu Adana’da, Liseyi İstanbul’da Pertevniyal Lisesi’nde okudu (1946). İÜ Edebiyat Fakültesi Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi...

  • KANDEMİR KONDUK

    1945’te İstanbul’da doğdu. İlkokulu İstanbul’da, ortaokulu Kırklareli’nde okudu. Lise öğrenimini yarıda bırakarak, Edirne’den İstanbul’a dönüp çalışma hayatına atıldı. ...

  • KARİN KARAKAŞLI

    1972’de İstanbul’da doğdu. Sankt Georg Avusturya Lisesi’ni, BÜ Yabancı Diller Yüksek Okulu Mütercimlik – Tercümanlık Bölümü’nü bitirdi. 1996’dan beri Agos gazetesinde kü...

  • KAZIM CÖMERT

    1956’da Erzincan’da doğdu. Çanakkale Gökçeada Öğretmen Okulunu bitirdi (1974). Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde öğretmenlik yaptı. 1980’de Hollanda’ya yerleşti ve meleğin...

  • KEMAL ADALI

    1960’ta Sivas’ta doğdu. İlkokulu İstanbul’da, ortaokulu ve endüstri meslek lisesini Sivas’ta okudu. 1980’de Almanya’ya giderek, gemi tersanelerinde kaynakçı olarak çalı...

  • KEMAL AHMET

    1904’te İstanbul’da doğdu. Kara Kemal olarak da anılır. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı. Erken yaşta gazeteciliğe başladı; Halk, Cumhuriyet, Yarın, Haber g...

  • KEMAL ATEŞ

    1947’de Kaman / Kırşehir’de doğdu. Ankara Atatürk Lisesi’ni (1966), AÜ Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi'ni bitirdi (1970). İki yıl edebiyat öğretmenliği yaptı. AÜ Türkçe ...

  • KEMAL BEKİR

    1924’te Çivril/Denizli’de doğdu. Asıl adı Kemal Özmanav. İlk ve orta öğrenimini Denizli ve İzmir’de tamamladı. Ankara Devlet Konservatuarı’nı bitirdi (1949). Ankara Devl...

  • KEMAL BİLBAŞAR

    1910’da Çanakkale’de doğdu. Edirne Öğretmen Okulu’nu (1929), Gazi Eğitim Enstitüsü Tarih-Coğrafya Bölümü’nü bitirdi (1935). Vize ve Babaeskide ilkokul öğretmenliği yaptı....

  • KEMAL ÇALIKOPARAN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • KEMAL GÜNDÜZALP

    1953’te Şanlıurfa’da doğdu. İlk ve ortaokulu Ceylanpınar’da okudu. Ankara Bahçelievler Cumhuriyet Lisesi’ni, Ankara İktisadi Ticari İlimler Akademisi Gazetecilik ve Hakla...

  • KEMAL ÖZER

    1935’te İstanbul’da doğdu. Tam adı Kemal Özer Özler. Kumkapı Ortaokulu’nu, İstanbul Erkek Lisesi’ni bitirdi. İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’ndeki yüks...