Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • KEMAL SAYAR

    1966’da Ordu’da doğdu. Tam adı Mustafa Kemal Sayar. İlkokulu Zonguldak’ta ortaokul ve liseyi Eskişehir’de tamamladı. HÜ Tıp Fakültesini bitirdi (1989). MÜ Tıp Fakültesi’nd...

  • KEMAL SELÇUK

    1971’de Mustafakemalpaşa / Bursa’da doğdu. Mustafakemalpaşa Ticaret Lisesi’ni (1988), AnaÜ Açıköğretim Fakültesi’ni bitirdi (2001). Bursa’da kültür-sanat editörü olarak...

  • KEMAL SİYAHHAN

    Hakkında bilgi bulunamıştır. Öykü kitabı dışında Lale Bahçelerinden Fransız Sokaklarına (2006) adlı bir resimli romanı bulunmaktadır.

  • KEMAL TAHİR

    1910’da İstanbul’da doğdu. Asıl adı İsmail Kemalettin Demir. İlk soyadı Tipi; Benerci soyadını da kullandı. İlkokulu çeşitli okullarda, rüştiyeyi Kasımpaşa’daki Cezayirli...

  • KEMAL TÜMERKAN

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Öykü kitabı dışında, Hiç Gülümsenmemiş Gülümseyişimle (1999) adlı deneme-anlatı kitabı bulunmaktadır.

  • KENAN BİBERCİ

    1965’te Ankara’da doğdu. İlköğrenimini Çankırı’da, ortaöğrenimini İstanbul’da tamamladı. İTÜ Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi’ni bitirdi (1987). Türkiye’de ve A...

  • KENAN HULUSİ

    1906’da İstanbul’da doğdu. Tam adı Kenan Hulusi Koray. İstanbul Erkek Lisesi’ni bitirdi. İstanbul Edebiyat Fakültesi’ndeki yüksek öğrenimini yarıda bıraktı. 1934’de Vak...

  • KENAN KURTKAYA

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • KEREM YILDIZ

    Hakkında bilgi bulunamamıştır. Öykü kitabı dışında Karacoğlan (2004) adlı bir derleme kitabı bulunmaktadır.

  • KERİM AYDIN ERDEM

    1936’da Acıpayam/Denizli’de doğdu. Denizli Lisesi’ni, AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi basın Yayın Yüksek Okulu Halkla İlişkiler Uzmanlık Bölümü’nü bitirdi. Metin Yazarı ve ...

  • KERİM KORCAN

    1918’de Aktefek köyü / Adapazarı’nda doğdu. Maddi zorluklar nedeniyle ilkokul 4. sınıfa kadar okudu. Berberlik, marangozluk, kahvecilik vb. ara işlerde çalıştı. İstanbu...

  • KERİME NADİR

    1917’de İstanbul’da doğdu. Soyadı Azrak. Saint Joseph Fransız Kız Lisesi’ni bitirdi (1935), eğitimini özel derslerle sürdürdü. Edebiyat hayatına 1937’de Servetifünun / ...

  • KEVORK KİRKORYAN

    1967’de İstanbul’da doğdu. Anarat Hğutyan İlkokulu’nu, Galatasaray Lisesi’ni, (1986). BÜ Uluslararası İlişkiler Bölümü’nü bitirdi (1991). Ayı üniversitenin İşletme Bölümü...

  • KEVSER RUHİ

    1961’de Gönen / Balıkesir’de doğdu. Tekirdağ Kız Öğretmen Lisesi’ni (1978), Hacettepe Üniversitesi Fransız Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1983). TEDAŞ’ta çalıştı....

  • KEZBAN ÖZBAY

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • KİRKOR CEYHAN

    1926’da Zara/Sivas’ta doğdu. Zara’da Gazi ve Cumhuriyet ilkokullarında, Sivas Ortaokulu’nda okudu. Maddi imkansızlıkları nedeniyle öğrenimine devam edemedi, terzi çıraklığ...

  • KİRKOR ZOHRAP

    1861'de Beşiktaş / İstanbul’da doğdu. İlkokula, 1867'de semtin Makruhyan Ermeni Okulu'nda başladı. Babasının ölümü ve annesinin tekrar evlenmesiyle taşındıkları Ortaköy'd...

  • KÖKSAL ALVER

    1970’te Erzurum’da doğdu. Öykücü Hüseyin Su’nun damadı. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı. İÜ Sosoyoloji Bölümü’nü bitirdi. Halen SelÜ’nde öğretim üyesi olara...

  • KRİTON DİNÇMEN

    1924’te İstanbul’da doğdu. İÜ Tıp Fakültesi’ni bitirdi, Psikiyatri Bölümü’nde nöroloji uzamanı, psikiyatri doçenti olarak çalıştı. Acta Neuropsychiatrica, Adli Tıp Dergi...

  • KÜRŞAT BAŞAR

    1963’te İstanbul'da doğdu. İlk ve orta öğrenimini İstanbul, Ankara, Lefkoşe ve Doğubeyazıt'ta tamamladı. İÜ Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü’nden mezun oldu (1985). 19...