Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • İSMAİL SİVRİ

    1927’de Kırkağaç / Manisa’da doğdu. İzmir Atatürk Lisesi’ni (1954), İÜ Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi. Yeni Sabah’ta gazeteciliğe başladı (1...

  • ISMAYIL HAKKI BALTACIOĞLU

    1886’da İstanbul’da doğdu. Öykücü Tuna Baltacıoğlu ile ressam Fadime Baltacıoğlu’nun babası. Fevziye Rüştüyesi’ni ve Vefa İdadi’sini bitirdi. Darülfünun’un Terbiye Şubesi’...

  • İSMET EMRE

    1966’da Besni/Adıyaman’da doğdu. Gölbaşı Lisesi’ni (1990), AÜ Dil ve Tarih - Coğrafya Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü bitirdi (1990). “Sezai Karakoç’un Sanat ve Edebiyat ...

  • İSMET KEMAL KARADAYI

    1927’de Pülümür / Tunceli’de doğdu. Tam adı İsmet Karadayı’dır. Erzurum Lisesi’ni (1947), AÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1951). Çeşitli il ve ilçelerde cumuhuriyet savc...

  • İSMET TOKGÖZ

    1948’de Bursa’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Bursa’da tamamladı. AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi’ni bitirdi (1971). Sosyal Sigortalar Kurumu’nda denetim elemanı, özel ku...

  • İZZET HARUN AKÇAY

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • İZZET KILIÇLI

    1948’de Van’da doğdu Sağlık Bilimleri, Gazetecilik ve Hukuk öğrenimi gördü. Edebiyata 1966’da şiirle başladı. Varlık, Cumhuriyet Kitap, Türkiye Yazıları, Yazıt, Dönemeç,...

  • İZZET MELİH DEVRİM

    1887’de Kudüs’te doğdu. Ressam Fahrünnisa Zeyd’in ikinci kocası, ressam Nejat Devrim ile tiyatrocu Şirin Devrim’in babası Çocukluğu Kudüs, Harran ve Konya’da geçti. Galata...

  • İZZET YASAR

    1951’de İstanbul’da doğdu. Galatasaray Lisesi’ni bitirdi. İÜ Edebiyat Fakültesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’ndeki yükseköğrenimini yarıda bıraktı. Çevirmenlik, rekl...