Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • İLKNUR ÖZDEMİR

    İstanbul’da doğdu. Alman Lisesi’ni, BÜ İşletme Bölümü’nü bitirdi. Çeşitli şirketlerde çalıştı. Can ve Yapı Kredi yayınlarında editörlük yaptı. Halen Merkez Kitaplar’da ...

  • İLYAS HALİL

    1930’da Adana’da doğdu. Çocukluğu ve gençliği Mersin’de geçti. 1960’ta Kanada’ya göçtü, bankalarda çalıştı. Kanada’daki bir şirket adına uzun süre Birleşik Arap Emirlikler...

  • İNAN ÇETİN

    1966’da doğdu. Kütüphanecilik, yayıncılık ve kitapçılıkla uğraştı; aynı sektörde çalışmayı sürdürüyor. Öyküleri ve yazıları Adam Öykü, Üçüncü Öyküler, E (2000 Öykü Seçkis...

  • İNCİ ARAL

    1944’te Denizli’de doğdu. İlk ve orta okulu Bursa’da okudu. Manisa İlköğretmen Okulu’nu bitirdi. Gazi Eğitim Enstitüsü Resim-İş Bölümü’nden mezun oldu. Samsun, Manisa, İ...

  • İNCİ ASENA

    1948’de İstanbul’da doğdu. Kadıköy Özel Kız Koleji’ni bitirdi (1964). Bir süre İÜ İngiliz Filolojisi'nde okudu. Türkiye güzeli seçildi (1966). Öğrencilik yıllarında Milli...

  • İNCİ GÜRBÜZATİK

    1957’de Antakya’da doğdu. DTCF Tiyatro Bölümü’nü bitirdi. TRT Ankara radyo ve televizyonunda çeşitli görevlerde çalıştı. TRT’den ayrılarak senaryo yazarı olarak çalışmay...

  • İNCİ ÖZKOL

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • İSA ÇELİK

    1944’te Gülnar / Mersin’de doğdu. Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi’ni bitirdi. UNESCO’ya bağlı Uluslararası Fotoğraf Federasyonu (FIAP) “Artist of FIAP” unva...

  • IŞIL ÖZGENTÜRK

    1948’de Gaziantep’te doğdu. Asıl adı Zeynep Işıl Türkben. İlk ve orta okulu Gaziantep’te, Liseyi İstanbul’da Çamlıca Kız Lisesi’nde okuru. İÜ İktisat Fakültesi’ni bitirdi....

  • İSKENDER AZATOĞLU

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • İSKENDER PALA

    1958’de Uşak’ta doğdu. İlk ve ortaokulu Uşak’ta, liseyi Kütahya’da okudu. (1975). İÜ Edebiyat Fakültesi’ni bitirdi. (1979). Divan edebiyatı dalında akademik kariyer yapt...

  • İSLAM BEYTULLAH ERDİ

    1940’ta Razgrad/Bulgaristan’da doğdu. Razgrad Öğretmen Esntitüsü’nü bitirid (1960). Öğretmenlik ve okul müdürlüğü yaptı. 1968’den itibaren Yeni Işık (Sofya) gazetesinin Sl...

  • İSMAİL AŞIKOĞLU

    1940’ta Yusufeli/Artvin’de doğdu. İstanbul Öğretmen Okulu’nu (1958), İstanbul Eğitim Enstitüsü Edebiyat Bölümü’nü (1961), EÜ İktisadi ve İdari Bilimler Akademisi Gazetecil...

  • İSMAİL FATİH CEYLAN

    1962’de Tavşanlı/Kütahya’da doğdu. Tavşanlı Endüstri meslek Lisesi’ni bitirdi. Özel kuruluşlarda, Yörünge dergisinde (1983-1991) çalıştı, yayınevlerinde danışmanlık yaptı....

  • İSMAİL GÜMÜŞ

    1938’de Demirköy/Kırklareli’nde doğdu. İstanbul Öğretmen Okulu’nu (1957), Gazi Eğitim Enstitüsü Resim-İş Bölümü’nü bitirdi (1963). Kocaeli, Beşikdüzü, Ankara ve Kayaş’ta ...

  • İSMAİL GÜZELSOY

    1963’te Iğdır’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini İstanbul’da tamamladı. İÜ Basın Yayın Yüksek Okulu’nu bitirdi. Macworld ve Pcworld dergilerinde editör olarak çalıştı. Hal...

  • İSMAİL HİKMET ERTAYLAN

    1889’da İstanbul’da doğdu. İlkokulu Beylerbeyi’nde okudu. Galatasaray Sultanisi’ni bitirdiği yıl (1908), Tanin gazetesinde yazmaya başladı. Mülkiye Mektebi’nde okurken Ga...

  • İSMAİL KAYGUSUZ

    1944’te Arapkir / Malatya’da doğdu. Akçadağ İlköğrentmen Okulu’nu, Malatya Lisesi’ni, İÜ Edebiyat Fakültesi Klasik diller ve Edebiyatları Bölümü’nü bitirdi. Aynı bölümde d...

  • İSMAİL KILLIOĞLU

    1947’de Kahramanmaraş’ta doğdu. Orta öğrenimini Kahramanmaraş’ta tamamladı (1968). AÜ Hukuk Fakültesi’ni bitirdi (1974). İÜ Hukuk Fakültesi’nde kamu hukuku alanında yükse...

  • İSMAİL MERT BAŞAT

    1945’te Eyüp/İstanbul’da doğdu. Asıl adı İsmail Suphi Coşkuner’dir. Ankara Atatürk Lisesi’ni (1962), AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi’ni bitirdi (1966). Petrol Ofisi Genel M...