Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • ZEYNEP KARABEY

    Hakkında bilgi bulunamamıştır.

  • ZEYNEP ORAL

    1946’da İstanbul’da doğdu. Salah Birsel’in akrabasıdır. Zeynep Birsel imzasını da kullandı. İzmir Amerikan Kız Koleji’ni (1964), Paris Yüksek Gazetecilik Okulu’nu bitirdi...

  • ZEYYAT SELİMOĞLU

    1922’de İstanbul’da doğdu. Alman Lisesi’ni (1944), İÜ Hukuk Fakültesi’ni (1952) bitirdi. Türk Şilepçilik Şirketi’nde armatörlük ve avukatlık yaptı. Edebiyat hayatına, 1...

  • ZİYA MISIRLI

    1926’da Çaycuma / Zonguldak’ta doğdu. Lise öğrencisiyken kaza sonucu gözleri kör oldu. Keman ve ud dersleri alarak, beste yaptı. İzmir Körlere Yardıb Derneği’nin üyesi ...

  • ZİYA OSMAN SABA

    1910’da İstanbul'da doğdu. Galatasaray Lisesi'ni (1931), İÜ Hukuk Fakültesi'ni bitirdi (1936). Hukuk Fakültesi'nde iken Cumhuriyet gazetesi muhasebe servisinde (1931-19...

  • ZÜHTÜ BAYAR

    1943’te Niğde’de doğdu. İlk ve orta okulu İstanbul’da okudu. Siyasal nedenlerle lise öğrenimini yarıda bıraktı (1966). Akvaryumculuk (1961), avcılık (1957-62), gazetecil...

  • ZÜLFÜ LİVANELİ

    1946’da Ilgın/Konya’da doğdu. Tam adı Ömer Zülfü Livaneli. Müzik, sinema, kültür, sanat ve politika alanında çalıştı, 300’e yakın beste, 30 film müziği yaptı. Yer Demir G...