Menu

Öykücüler Sözlüğü

  • OSMAN KOCA

    1975’te İstanbul’da doğdu. Öğretmenlik yaptı. Öyküleri Dergah, Türk Edebiyatı, Yedi İklim dergilerinde yer aldı.

  • OSMAN OKTAY

    1951’de Bucak / Burdur’da doğdu. Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi’ni bitirdi (1974). Öğretmenlik ve Milli Eğitim Bakanlığı’nda yöneticilik yaptı. TRT’de porgramcı olarak ç...

  • OSMAN ŞAHİN

    1940’ta Mersin’de doğdu. İlköğrenimini Aslanköyü’nde, ortaöğrenimini Diyarbakır Dicle Köy Enstitüsü’nde tamamladı. Gazi Eğitim Enstitüsü Beden Eğitimi Bölümü’nü bitirdi (...

  • OYA BAYDAR

    1940’ta İstanbul’da doğdu. Sion Lisesi’ni ve İÜ Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü’nü bitirdi (1964). Aynı okulda asistan olarak kaldı. 1966’da Türkiye İşçi Partisi’ ne ...

  • OYHAN HASAN BILDIRKİ

    1947’de Söke/Aydın’da doğdu. İlk ve ortaöğrenimini Aydın’da tamamladı. Bursa Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümü’nü bitirdi (1971). Cide Kuzteke Ortaokulu’nda Türkçe öğretmenl...

  • OZAN ÇAĞIM ŞİYVE

    1974’te Akhisar / Manisa’da doğdu. MÜ Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü’nü bitirdi. İnsan Kaynakları Uzmanı olarak çalışıyor.

  • ÖZCAN ERGÜDER

    1929’da Çanakkale’de doğdu. Robert Koleji’ni bitirdi (1949). Londra Üniversitesi’nde okudu (1954). O esnada BBC radyosunda spikerlik ve Vatan gazetesinin Londra muhabirliğ...

  • ÖZCAN KARABULUT

    1958’de Adana’da doğdu. İlk ve orta öğrenimini Adana’da tamamladı. AÜ Ziraat Fakültesi’ni bitirdi (1978); ODTÜ’nde yüksek lisans yaptı. Türk İş’te araştırma uzmanı (1988-...

  • ÖZCAN YALIM

    1931’de Giresun’da doğdu. Kastamonu Lisesi’ni, AÜ Siyasal Bilgiler Fakültesi’ni bitirdi (1958). Öğretmenlik, maiyet memurluğu ve kaymakanlık yaptı. Yusufçuk dergisini (...

  • ÖZDEMİR ASAF

    1923’te Ankara’da doğdu. Tam adı Halit Özdemir Arun. Orta öğrenimini Galatasaray ve Kabataş liselerinde tamamladı (1942). İÜ Hukuk Fakültesi, İktisat Fakültesi ve Gazeteci...

  • ÖZDEMİR BAŞARGAN

    1935’te doğdu. 1963’ten beri Berlin’de yaşıyor.

  • ÖZEN YULA

    1965’te Eskişehir’de doğdu. Tam adı Mutlu Özen Yula. Anadolu Lisesi’ni, West Albany High School’u (ABD), HÜ İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümü’nü bitirdi....

  • ÖZGE HATUNOĞLU

    1981’de Ankara’da doğdu. ODTÜ Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi’ni bitirdi.

  • ÖZGEN ERGİN

    1947’de Avanos/Nevşehir’de doğdu. Ankara’da sanat Enstitüsü’nde okudu; tornacı, tesviyeci, kalıpçı ve teknik ressam olarak çalışırken, gece öğrenimiyle elektrik mühendisl...

  • ÖZGEN KESKİN

    1953’te Ardanuç / Artvin’de doğdu. Sivas Suşehri Lisesi’ni (1971), Bursa Eğitim Fakültesi Türkçe Bölümü’nü bitirdi (1974). Öğretmenlik, Milli Eğitim şube müdürlüğü, Burs...

  • ÖZGÜR SOYLU

    Eskişehir’de doğdu. GÜ’ndeki yüksek öğrenimini, siyasi nedenlerle tutuklandığından tamamlayamadı; dokuz yıl hapis yattı. Öykü ve yazıları İmge Öyküler, Adam Öykü, Agora...

  • ÖZGÜR YALNIZÇA

    1975’te Karaman’da doğdu. İlk ve ortaokulu Eskişehir’de, liseyi Kocaeli’nde okudu. Öykü kitab dışında Sahipsiz ve Zamansız (1999) adlı bir şiir kitabı bulunmaktadır. ...

  • ÖZLEM N. YILMAZ

    1978’de Kahramanmaraş’ta doğdu. Tam adı Özlem Narin Yılmaz. Diyarbakır Cumhuriyet Fen Lisesi’ni (1996), DÜ Eğitim Fakültesi Biyoloji Öğretmenliği Bölümü’nü bitirdi. Hale...

  • ÖZLEM SÜYEV ZAT

    İstanbul'da doğdu. 

 MÜ İletişim Fakültesi Radyo-TV Bölümü’nden mezun oldu. Muhabir, program yapımcısı, haber müdürü ve genelyayın yönetmeni olarak görevler üstlendi. ...