Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • PENCEREDEN
    PENCEREDEN

    Durdu ve cebinden anahtarlarını çıkardı. Ne vakittir buna alışamamıştı. Oysa merdivenleri çıkarken kapı çoktan aralanmış olurdu. Yüreğine hoş bir sıca...

  • KAYIP MAHMUT SULTAN
    KAYIP MAHMUT SULTAN

    Ontolojik sorunları olan bir evliyayım ben. Adım Mahmut. Pirezâdelerin Mahmut diye bilinirdim zamanında sonradan Sultan oldum\olmuşum. Mezarımın üs...

  • TAŞ HİKAYESİ
    TAŞ HİKAYESİ

    Mekke’den Konya’ya doğru yola çıkıyorlardı. Hazırlıklarını tamamlamışlardı. Kâbe’de eşle dostla vedalaştılar, yükleri ağırdı. Şeyh Sadreddin Konevî...

  • BİR ZAMANLAR BİR YERDE
    BİR ZAMANLAR BİR YERDE

    Kadim dostum Fazıl Sağıroğlu’na… Hücre… Üç adım… Bir-iki-üç; duvar… Bir-iki-üç; duvar… “Konuş” diyorlar! Ne söyleyeyim? Burada insan ad...

  • AKIŞ
    AKIŞ

    Gözlerini kapadı. Sandalın küreklerini bıraktı. Ellerini yana saldı. Nehrin yavaş akıntısında boşlukta süzülüyormuş gibi salınan sandalının ucuna usul...

  • TONBERG
    TONBERG

    Babası akşamı kıldırıp eve gelecek de komşuya radyoyu istemeye gönderecek diye içi sızlamaya başlamıştı Ayşe’nin. Uyuyor numarası yapsa akşam yemeği v...

  • KAPAT GÖZLERİNİ
    KAPAT GÖZLERİNİ

    “Kapat gözlerini kimse görmesin…” Selin, kırık dökük bir sonbahar günü iplik iplik yağan ince bir yağmur eşliğinde, senin aşkından bahsediyor. ...

  • HOŞAF
    HOŞAF

    “Çocuktum, ufacıktım, Top oynadım, acıktım. Buldum yerde bir erik, Kaptı bir Ala Geyik.” Ziya Gökalp Sahih, örselenmemiş, billûr, saf sevinçlerd...

  • FOTOĞRAFLAR
    FOTOĞRAFLAR

    “ Kolay gelsin.” “Eyvallah.” Saatine baktı. Yirmi dakika vardı nöbetin bitmesine. Zaman neden böyle durumlarda yavaşladıkça yavaşlıyordu? Yüreği...

  • KIRMIZI DUT
    KIRMIZI DUT

    Ulu Caminin avlusuna ulu çınarların yakıştığını sonradan öğrendim.Haziran başı gibi yaprakların altında mordan bordoya rengârenk doldururlardı dut ağa...

  • HAYDİN BİSMİLLAH
    HAYDİN BİSMİLLAH

    İlk defa yaşıyordu bu duyguyu. Bunca yıllık evlilik, çoluk çocukla geçirdiği mutlu yıllar onu gençleştirmişti adeta. Özlemle geçen yıllarda hayalle...

  • ÖPÜCÜK
    ÖPÜCÜK

    Aslında gereğinden fazla düşünmüştü. Vakit yoktu. Daha fazla incelerse mühim bir fırsatı kaçırmış olabilirdi. Yoksa gene faydasız, upuzun, yıldıran, ö...

  • ŞEYLER 1. kırmızı küpe
    ŞEYLER 1. kırmızı küpe

    Boncukları kopuk küpeye bakarak dudağını büktü Esra. Kullanılamaz durumda olan küpeyi niçin sakladığını anımsamaya çalıştı. Parasal değeri son derece ...

  • ERZURUM ÜÇLEMESİ
    ERZURUM ÜÇLEMESİ

    1. Yakutiye Medresesi Ne arıyordum? İki büklüm bir halde, el pençe divan içeri girdim. İşte oradalar. Yıllardır aynı el yazması kitabın aynı sayfas...

  • DEFİNE
    DEFİNE

    Elinde kısa saplı kazma, daracık mağarada zar zor devam ediyor kazmaya. Kalenin hemen her tarafı aranmış, kazılmış, delik deşik edilmiş olsa da, umut ...

  • BEKLEYİŞ
    BEKLEYİŞ

    Alâeddin Tepesi’nde, gelip geçenlerin dinlenmesi için belediye tarafından konulan kanepelerden birine oturdum, bekliyorum. Neyi beklediğimi bilmiyo...

  • Olay Yeri 4 - OFİS
    Olay Yeri 4 - OFİS

    Dali amcam ben küçükken dondurma yemeye götürürdü bizi. Ben ve Ömer onunla çok eğlenirdik. Lunaparka götürür en az beş ayrı oyuncağa bindirirdi. Yine ...

  • KARARTI
    KARARTI

    İlkbaharın sonlarıydı. Gökyüzünde bulutlar, bir tarafta uzunca bir süredir konakladıktan sonra diğer tarafa gruplar hâlinde göç ediyordu;  bulutların ...

  • KESİK BAŞ
    KESİK BAŞ

    Bir kere de şu oynayan bilyelerin düştüğü ilk çukurda kalsaydı.Bir kere de mecaza gömmeseydi hayatı…Görüverseydi işte gözünün tam önündekini. Gözlerin...

  • ÖLÜME YUVARLANDI
    ÖLÜME YUVARLANDI

    Biricik oğluydu. Nice yıl sonra Allah’ın bir lütfü olarak görmüştü doğumunu. Sonrasında başka çocuğu olmamıştı.  Adını İsmail koyarken İbrahim peygamb...