Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • MESELLER
    MESELLER

    1.Her uğraştan bilginlerin, görmüş geçirmiş adamların da olduğu bir mecliste laf döndü dolaştı, aşka geldi. Filozof “Aşk şudur.” dedi. Bilim Adamı “...

  • TÜM SOKAKLAR DENİZE AÇILIR
    TÜM SOKAKLAR DENİZE AÇILIR

    Kahveye dönük turuncu saçlarına, ince uzun parmaklarını geçirerek konuşuyor benimle. Göz göze gelemiyoruz bir türlü. Yer yer kızaran yanaklarına doğ...

  • YOK, SES YOK
    YOK, SES YOK

    Duyamamanın ıstırabına alışamadım. Kaybettiklerimin yanında hiçbir şey oysa. Bir aksesuar belki. Ama tahammül edemiyorum.Bir insanı elbiseleri olma...

  • BAKTİRİM
    BAKTİRİM

    Kadir devlet memurudur. Şiir sever, tarih okur, musiki dinler, güllaç hamuru gibi bir adamdır. Hanımı Nermin ile öyle muhabbetli, öyle cıvıltılı bir...

  • MUZ CUMHURİYETİ
    MUZ CUMHURİYETİ

    Muz Cumhuriyeti muzdan bir cumhuriyetti. Bu cumhuriyetin kurulu olduğu üçlü sacayağının üçü de muzdandı. Ülkenin her metrekaresi muzla yoğrulmuştu. ...

  • GERGİN HİKÂYE
    GERGİN HİKÂYE

    Zehir:Gecenin bir vakti; çok geç, hatta sabaha yakın bir vakti, şehrin arka sokaklarında bir adam, köhne bir binanın önünde dikilen kadının tam karşıs...

  • GİDKSOGBH
    GİDKSOGBH

    Bab 1 Gezegenler kendi hallerinde yaşamaktayken her şey yolundaydı. Bu elbette çok eskidendi. Sonra insan diye bir tür belirdi bazı gezegenlerde, o...

  • ÜÇ KAFATASI
    ÜÇ KAFATASI

    Gün boyu yürüdüm. Aylardır iş bulamamış gibi erkenden evden çıkıyor ve çok geç saatlerde eve dönüyordum. Bütün gün yürüyordum ve gece uyuyabilecek kad...

  • ADI BAYRAM
    ADI BAYRAM

    gönülcüğüme ve onun bayram olmayan bayramlarına… “Gitmiceem!” diye bağırarak yatağına kaçmış, yorganı tepesine kadar çekmişti. Arada bir yorganı i...

  • TIRNAĞIMDA KUM TANELERİ
    TIRNAĞIMDA KUM TANELERİ

    Geceden kalma kudurmuş bir öfke vardı içimde. O sabah… beni ve hayatımı tepetaklak eden o cumartesi sabahı… Çok sevdiğim bir arkadaşımla telefonda ...

  • SADBERK HANIM MÜZESİ’NDE... YAZIDA AHENK VE RENK
    SADBERK HANIM MÜZESİ’NDE... YAZIDA AHENK...

    Vehbi Koç Vakfı’na bağlı bir kültür kurumu olarak hizmet veren Sadberk Hanım Müzesi, Vakfın 50. kuruluş yıldönümünü kutladığı 2019 yılında, koleksiyonları arasında önemli bir eser grubunu oluşturan kitap sanatları ve hat koleksiyonundan bir seçkiyi “Yazıda Ahenk ve Renk” sergisiyle tanıtmayı arzu etti. Serginin küratörlüğü, aynı...

  • SOSYOLOJİ DERSLERİ V
    SOSYOLOJİ DERSLERİ V

    Kent SosyolojisiBen çocukken piyaleyi asker sanırdım. Feyyaz Kayacan Çocuktaki Bahçe   Kent Kuramları ders notları: Oysa ben çocukken R...

  • ARDIÇ SESİ
    ARDIÇ SESİ

    Ağrı Dağı’nın eteğine bereketiyle yeşilliğiyle sığınan bir ova… Aras Nehri sulak vadisi, Arpaçay, Karasu nehirleri ve burayı göç yolları üzerinde kona...

  • KAÇ AŞIK YILI
    KAÇ AŞIK YILI

    Belki hir yanma Bir sönmeme Ateşini unutamama Belkide bir dönme Belki bir donma yarışıYıldızlardan mı Başlasam anlamaya Yalnızlardan...

  • KENDİNİ ZENGİNLEŞTİRMEK
    KENDİNİ ZENGİNLEŞTİRMEK

    Kültür, sanat ve edebiyat, insanın hayatına anlam katan her şey, insanların ortak değerlerinden oluşmaktadır. Ortaya konan düşünce ve duygular, segile...

  • HEYULA*
    HEYULA*

    Efendim şimdi ben daha ilk dakikadan yemiş konusuna girmek istemezdim ama 'birazdan şu at konusunu açarım' diye düşünürken anımsadım -hem aradan çıkmı...

  • KOMŞUMUZ
    KOMŞUMUZ

    Gününde ne güzel kadın olduğunu anlatmana, hiç gerek yoktu. Yapmadın da bunu zaten. Her yaş orada duran menevişler varken gözlerinde, bakışların yeter...

  • HAİNMİŞ
    HAİNMİŞ

    El bileklerinden omuzlarına kadar dizili bilezikleri vardı, boğum boğum. Ayak bileklerinden dizlerine, bir o kadar da halhallar bezeli bacaklarının, o...

  • PAPAZ PAPİTO
    PAPAZ PAPİTO

    Son kez baktım yüzüme. Her şey yerli yerindeydi. Yeni yüzümle yaşayıp gidiyordum. Yalancı tebessümler, sahte gülücükler, sarhoş bedevi kahkahaları… ...

  • KURABİYE KOKUSU
    KURABİYE KOKUSU

    “Allah yeniden başlayanların yardımcısıdır. ” Tarık Tufan Masasını topladı. Çekmecede kalan son evraklarını da çantasına yerleştirdi. Üzgün deği...