Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • KEBÎKEÇ
    KEBÎKEÇ

    “Kaleme ant olsun…” dedi bir ses. Yaşlı adam, bomboş ve dar bir koridorun ortasında tek başına ayakta dikiliyordu. Koridorun sonunda ufacık bir ışık h...

  • DÜŞ
    DÜŞ

    Karanlık bir sisin ortasındaydı. Sessizdi her yer. Üzerine gelen kümelenmiş dumanın peşinden gitti. Korkuyordu. Kalbinin titrek atımlarını kulaklarınd...

  • BİLMEZDİM
    BİLMEZDİM

    Hakk'ın beşere hitabıymış beklentim, bilmezdim. Aceleci ve şerre duacıydım. Bir kapı açılsın diye çokça dua etmiş, tüm koşulları zorlamıştım. Sonra aç...

  • GECE LAMBASI
    GECE LAMBASI

    Ömer’in kapalı alan korkusu var, klostrofobi. Sadece klostrofobi değil, karanlıktan da korkuyor. Gece lambasını asla söndürmüyor, kapıyı kapattırmıyor...

  • SÜLEYMAN AMCANIN SANDALYESİ
    SÜLEYMAN AMCANIN SANDALYESİ

    Madem öyle, Süleyman amcanın sandalyesinden bahsedeyim. Kişiye özel yontulmuş el mamulünden. Sandalye, Süleyman amcanın 35 yıllık mermer çalışmaları e...

  • BİR KAHRAMAN
    BİR KAHRAMAN

    Oğlanı o derece korkutmak istememişti. İstememiştir yani. Ama hangimiz yapmayız ki? Hep öcülerle büyüdük biz de. Bizim okulun bodrumunda iskeletler va...

  • SOLUCANLI GÜNLER
    SOLUCANLI GÜNLER

    Solucanımın sırra kadem basmasının üzerinden kırk gün geçti. (Ölüme de kadem basmış olabilir, çünkü son görüldüğü günün gecesindeki alametler bu ihtim...

  • BAKIR
    BAKIR

    Uzun bir yol var önümde hissediyorum. Çantamı alıp çıktım. Annem ve babam endişelendi. Ben olsam ben de endişelenirdim. Ne zaman döneceğimi bilmiyorum...

  • AYRILIK KOKUSU
    AYRILIK KOKUSU

    Şimdi, evet ne yazık ki şimdi ağlıyordu yorganı kafasına çekerek usulca. Bir çiçek üşümesi ve kapanması içine çiçeğin... Yapayalnız bulması insanın ke...

  • BAHAR ve DİLEKÇE
    BAHAR ve DİLEKÇE

    “Sayın Müdür bey, okulumuzun çevre düzenlemesi için özen gösteriyoruz, okulumuzun bir yanı mezarlık bir yanı mermerciler atölyesi bir yanı da demir...

  • KARA KUTU
    KARA KUTU

    Günler kısaldı. Tıpkı gölgeler gibi. Binlerce metre yukarıda sayfalarının çoğunu doldurduğum günlüğümün siyah kapağına boş gözlerle bakıyorum. Her şey...

  • MASAYA ÇIK
    MASAYA ÇIK

    Elinde çanta personel girişinden koşarcasına girdi. Döşemeler ayağının altından kayıyor sanki ondan önce gidiyor da bir türlü yakalayamıyordu. Esasınd...

  • EL-CEVAP
    EL-CEVAP

    Sabah ezanına uyandı. İbriğini alıp iç avluya yöneldi. Hücrelerden birinden sızan ölgün ışığa kayıtsız kalamadı. Gidip küçük pencerenin önünde durdu. ...

  • UÇMAYI ÖĞRETMEK
    UÇMAYI ÖĞRETMEK

    Bütün isimlerin bir yankısı var bana kalırsa. Tanıdığım tüm Furkan’lar haşarı, bildiğim bütün Emre’ler yaramaz, Ayşe’ler uyanık, Fatmalar muti ve niha...

  • LUMİNOL
    LUMİNOL

    Tüm rafine zevklerim birer hatıra şimdi. Fildişinden pipom, özenle saklayıp her gün tozunu aldığım plaklarım ve yalnızca yeter miktar parayı gözden çı...

  • ANNEM İKİ KEZ ÖLDÜ
    ANNEM İKİ KEZ ÖLDÜ

    Mayıs ayının ilk haftasıydı. Hava güneşli ve ılıktı. Öğle yemeği için eve gelmiş, yemekten sonra işe gitmemiştim. O saatten sonra nedense canım ...

  • BADE
    BADE

    Doğum günümde eve sarı tüylü bir kedi aldılar. Her an beni izleyen ve donmuş gibi bakan büyük gözleriyle kediden çok Oya’ya benziyordu. İsmi ne olsun ...

  • KİBRİT
    KİBRİT

    Feryat figan içli içli ağlarken, konuşmamı bile toparlayamıyordum "Ni oldu neye ağlayıveyyon cocuk" sorusuna... Kuracağım cümle kafamda beliriyor ama ...

  • EXIT
    EXIT

    Otuz milyondan fazla insanın yaşadığı bir kentin en kalabalık yerlerinden birinde, Tokyo'nun Shibuya meydanında ansızın düşmüştün aklıma. Yaya geçidin...

  • DOKUZ
    DOKUZ

    Adam ölmüştü. Bu düşünce sarmıştı zihnini. Ellerini toprağa değdirdiğinde, yakıcı bir sıcakla karşılaştı. Etrafına baktı önce. Görebildiği, toz duman ...