Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • TURİST İKRAMI
    TURİST İKRAMI

    Camiden içeriye adımını atarken sallandığını, yalpaladığını düşündü. Şaşkındı. Ne yapacağını bilmez bir şekilde ayakkabılarını çıkardı. Yüzü gül...

  • PANSİYON
    PANSİYON

    “Her şey bir hikâye miydi, bir kurgu muydu?” diye sordu. “Hayır. Yani evet! Hem öyle, hem de değil. Bir dahaki karşılaşmamızda meselenin aslını ken...

  • AYSİMA
    AYSİMA

    Yolundan döndürülmüş, hayalperestlikle suçlanan biriydi o. Durmadan tıkanan bir soluğun… “Şimdi beni dikkatle dinlerseniz, ne demek istediğimi a...

  • YER UTANDI (GÜL'DÜ)
    YER UTANDI (GÜL'DÜ)

    kötü kötü baktı yollara.. bitkinlik ve hınç karışımı. hiddetden bıyıkları titrerken, nedense için için güldü. altı yana uzayan yedi kuyruklu kay...

  • ZELZELEYİ BAŞLATAN ÇOCUK
    ZELZELEYİ BAŞLATAN ÇOCUK

    mehmed ali verçin’e bunu hâlâ kimseye söylemedi: altı yedi yaşlarındayken bir zelzeleyi başlatmışdı. kırk küsur senedir ve  elliye dayanmış merdübâ...

  • ECZANE
    ECZANE

    Havada  yoğun bir sıcaklı  var. Sabahın erken saatleri bile sıcağın dayanılmaz hararetinden nasibini alıyor. Anlım terden ıslanmış. Dokunduğumda parma...

  • YAĞMURLARLA ISLANMAK
    YAĞMURLARLA ISLANMAK

    Sevinç Çokum Hanımefendi’ye Aydınlıklar evlerin kırmızı kiremitten çatılarına, gökdelenlerin doğuya bakan yüzlerine az sonra vuracaktır. Bir şafak ...

  • İŞARET
    İŞARET

    Azıcık aklı olan köşe bucak kaçmalı işaretlerden. Keşke kaçabilseydim ben de. Ama olmadı. Ben kaçtıkça o üzerime geldi ben onu yok saydıkça, o kıpı...

  • VİRÜS
    VİRÜS

    Slm… Nslsın? İii. Senden.. Eh işte :- ( Dedemle aramız limoni. Senle evlenmemi istemiyo. Nedenmilş o.. Seni tanımıyormıuş… Sen ta...

  • YOL VE YOLCULAR
    YOL VE YOLCULAR

    “Anne, bak! Korsan oldum ben.”diyor. Beş – altı yaşlarında var yok. Çocuk kırmızı kasketini bir gözünün üzerine kaykıltmış. Parmaklarına silah şekli v...

  • HIRSIZ
    HIRSIZ

    Saatlerdir çarşının içinde dönüp duruyordu. Bir dükkândan çıkıyor diğerine giriyor, sonra bir başkasına… Cebindekileri zaman zaman kontrol ediyor, ...

  • OYUN
    OYUN

    “Merhaba. Oynayalım mı?” “Olur.” “Adım Orçun. Senin adın ne?” “Ahmet. Şu yukarıdaki evlerde oturuyoruz.” “Sizin mahallede çocuk parkı yok ...

  • MAKONDO KAHVESİ
    MAKONDO KAHVESİ

    Dünyanın en büyük kahve üreticisi Bay Alba, sinirden saçını başını yoluyordu. Büyük umutlarla girdiği son pazarda kelimenin tam anlamıyla çuvallamıştı...

  • KAR YAĞINCA...
    KAR YAĞINCA...

    Kar yağıyor. Rüzgârın ıslığı pervazlardan sızıyor, kapı altlarından giriyor, bacadan üfürüyor; neticede duvarlar daha bir soğuyor. Sobanın üzerinde ka...

  • ÇAĞRI
    ÇAĞRI

    Aylardan Ramazan… Günlerden Çarşamba… Huzurlu bir bekleyiş… Sokak derin bir uykudaydı. Her zamanki gibi, o taş gibi sert kanepenin kenarın...

  • AZİZİYE
    AZİZİYE

    Hava soğuk. İnsanın iliklerine işliyor. Ellerini birkaç defa sıcak nefes üfledi. Defalarca birbirine sürdü hızlıca. Evden çıkarken aldığı abdest iç...

  • UYKUSUZ BİR GECE
    UYKUSUZ BİR GECE

    Uzun bir gün bitmişti. Başını uyumak için yastığa koyduğunda vücudunda bir rahatlama hissetti.  Uyku gözünde bir hasret gibi yanıyor, göz kapakları ac...

  • YOLCULUK
    YOLCULUK

    Yola çıkalı, saatler geçmişti. İri yarı, başlıca sohbet konularından biri “balık” olan adam, karısını kucağına yatırdı. Ninni söylemeye başladı: “E k...

  • UĞURLU CİCOZ
    UĞURLU CİCOZ

    Bir benzin istasyonunda çalışıyorum. Pompacı olarak. İş yerim civardaki tek benzinlik olduğundan çok hareketlidir. Vardiya boyunca nefeslenecek bir a...

  • SAHNE
    SAHNE

    İşte bir oyun daha sona eriyor… Işık sızdırmayan kalın kadife perde kapanacak az sonra; böylece bir sezon daha bitecek… Başrol oyuncusu seyirciy...