Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • TÜNEL
    TÜNEL

    İki gün önce gömlek cebine koyduğu fotoğrafı aradı. Bulamadı. Bir imgenin peşine düşmek, onu yakalamak için uzun uzun bakmak istiyordu. Dönüp durduğu ...

  • ÇÖL YAKICIYDI, GÜZELLİK DE ÖYLE
    ÇÖL YAKICIYDI, GÜZELLİK DE ÖYLE

    Siyah uzun entarisi, kızgın kumlarda sürünen endamlı bir kadın... Bakışları bulanık. Onu orda gördüğü andan beri gidiyor, geliyor. Aklı başında değil....

  • TÜRBENİN ÖNÜNDE
    TÜRBENİN ÖNÜNDE

    Ertesi gün kasabadan ayrılacaklar. Gelmişken, civardaki birkaç yeri de gezecekler. Zihninde canlanan, bastıran bir hatıralar cümbüşü, ille okul sırala...

  • SAÇLARINI PİRELER YEDİ
    SAÇLARINI PİRELER YEDİ

    Dışarıdan bir esinti yayıldı  odaya.  Ürperdi.  Kızının yüzünde güneş yakması bir kırmızılık  dolaşıyor.  Alnını öptü. Orada bir sıcaklık dudaklarına ...

  • GENÇLİK BİR KUŞTU
    GENÇLİK BİR KUŞTU

    Beli bükülmüştü iyice. Sanki kendisinin olmayan milyon tane derdi, milyon sene taşımış gibi. Biraz da öyleydi aslında. Ne çileliydi gerçekten de. Her ...

  • YAPMA ÇİÇEKLER
    YAPMA ÇİÇEKLER

    Geç bu yapma çiçekleri, her eşya batar hayatımıza. Kaldırıp olmadık bir yere, bir yerden kendimizi-eşyayı mı-koymuşsak… Bir cam biblo gibi vitrinin...

  • REKLAM ARASI
    REKLAM ARASI

    Gecelerin de tadı kalmadı artık. Ne yapacağız gece yarılarına kadar? Balkonda oturup eşimizle, çocuklarımızla çay içip hangi yıldız daha parlak diyere...

  • DİLİNİ SARKITIP SOLUYAN KÖPEK GİBİ
    DİLİNİ SARKITIP SOLUYAN KÖPEK GİBİ

    Bir haber anlat! O öyle bir haber ki, duyduğunuzda, dinlediğinizde şaşkınlığınızı gizleyemeyecek, onun yerinde olmadığınız için şükredeceksiniz. ...

  • DERYA KUZUSU BUNLAR 3
    DERYA KUZUSU BUNLAR 3

    ---« 4 »--- SAĞLIK senin sağlıklı hâlin, yazmağa yabancı, a’cemi, soğuk, isteksiz hâlin değildir; bu, hastalıklı, arızalı hâlindir. senin sağ...

  • DERYA KUZUSU BUNLAR 2
    DERYA KUZUSU BUNLAR 2

    --« 3 »-- (3128) «bu cihan deryâdır ve ten balıkdır; ve ruh, nur-i subûhdan mahçûb yunus’dur.» cihan deryâ insan balık... cihan deryâ cisim b...

  • SARI KIRMIZI MAVİ BEYAZ BALIKLAR 5 (BİN1FİRUZ 3)
    SARI KIRMIZI MAVİ BEYAZ BALIKLAR 5 (BİN1...

    bismillahirrahmanirrahim anlatan: şehrazad yazan: kamil doruk FİRUZ AĞA (3) (Geyikli Yolcu) kararlaştırılan günde, tüccar firuz ağa, öğle v...

  • DERYA KUZUSU BUNLAR 1
    DERYA KUZUSU BUNLAR 1

    «1» işte bu: ne olacak ya, birkaç el/tek atar, stresini atar, dinlenir, bırakır, daha rahat çalışmağa başlarsın... hele bir dene, birkaç el/tek ...

  • İŞARET DİLİ
    İŞARET DİLİ

    Nasıl konuşulacağını bilmiyordu. Eli havadaydı. Birkaç hareket yaptı fakat ne anlattığını kendi de bilmiyordu. Bir kaya kadar katılaşmış buldu kendini...

  • İKİ HIÇKIRIK KOCA BİR BAYRAM
    İKİ HIÇKIRIK KOCA BİR BAYRAM

    Aşk mı? Olmayın derim. Ne onurlu bir rezilliktir o! Kendiyle arasında bir alıp veremediği olanın, kendisini bir daha alamayacak şekilde vermesinden...

  • MESEL
    MESEL

    İZ Sıcaktı; çok sıcak… Etrafta hiç çekirge yoktu! Bakışlarda, tavırlarda alabildiğine bir bezginlik… İllâ da açlık, sabrı sınayan bir susuzluk… Son...

  • BORGES VE BEN
    BORGES VE BEN

    Jorge Amado Luis Borges, geçen hafta bu saatlerde, harflerin kağıt üzerindeki mucizevi dizilişini son kez seyredip gördüklerinin zihnine kazındığına t...

  • YILANLARI YUTTU
    YILANLARI YUTTU

    Putperestlerdi. Aslında putperest olmaktan menfaatleri vardı, yoksa bir çırpıda ellerinin tersiyle yıkıp atacaklardı. İlişkileri çıkarlar üzerine bina...

  • SARI KIRMIZI MAVİ BEYAZ BALIKLAR 4
    SARI KIRMIZI MAVİ BEYAZ BALIKLAR 4

    anlatan: şehrazad yazan: kâmil doruk FİRUZ AĞA [2] karşısındakinin kararlılığını iyice anlayınca, tüccar firuz ağanın, o güne kadarki hayatı,...

  • SARI KIRMIZI MAVİ BEYAZ BALIKLAR 3
    SARI KIRMIZI MAVİ BEYAZ BALIKLAR 3

    bismillahirrahmanirrahim FİRUZ AĞA -1- (cinniler su içer mi?) şehrazad ablamı aradım. dedim ki: –iyiliğine, sağlığına, sıhhatine duacıyım ...

  • SARI KIRMIZI MAVİ BEYAZ BALIKLAR 2
    SARI KIRMIZI MAVİ BEYAZ BALIKLAR 2

    Anlatan: Şehrazad Yazan: Kamil Doruk EMÎR SEFERE ÇIKIYOR dönüşte, tekrar, giderken çıktıkları arka kapıdan konağa girdiler. kaleye, bin kadar s...