Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • KESKİ
    KESKİ

    Göz kapaklarının yavaş yavaş ağırlaştığını hissediyorsun. Vaktin sabaha evrildiği bu vakitte; masa lambasının loş ışığında; önündeki kitaptan bir ...

  • MERAKIM
    MERAKIM

    Kapının tam önünde bekliyorum. Etrafı kolaçan ediyor, gidip gelenlere bakıyorum. Asıl beklediğim ortalıkta gözükmüyor. Her Çarşamba öğlen vakti evde...

  • KÜL YIĞINI VE BİR ADAM
    KÜL YIĞINI VE BİR ADAM

    Her sabah işe giderken oradan geçer, bu adamı ancak üç beş çeşitten oluşan sebze ve meyve kasalarının etrafında dönüp dururken ve müşteri beklerken ...

  • ŞAHİDİM OLUR MUSUN?
    ŞAHİDİM OLUR MUSUN?

    Önce, yan bahçedeki bekçi köpeğin havlaması kesildi. Köpek koyu renkli olsa gerek; belki sırtında benekleri de vardır, bütün sokağı ayağa kaldırdığı...

  • HAYAL
    HAYAL

    Memnuniyetsizlikten ötedir duyduğu… Ardından onarma, telâfi, inşâ isteği… Kaçtığı en basitinden, bir dünyaya bağımlılıktan, eşya saplantısı, madd...

  • BEŞ TAŞ
    BEŞ TAŞ

    Yarım saattir kendimden uzak farklı bir dünyanın içindeyim. Sözler, kelimeler bana ait değil. Bir başkasının yazdığı cümlelerin şemsiyesi altındayım. ...

  • YIKIKLAR VE DELİLER
    YIKIKLAR VE DELİLER

    İskeleye en uzak banka oturdu. Yıkıktı. Kalbi kırıklıklarla doluydu. Gözlerinin saati gece yarısından sonrayı gösteriyordu: zifiri karanlık. Paltosunu...

  • BALIK KAVAĞA ÇIKTIĞI ZAMAN
    BALIK KAVAĞA ÇIKTIĞI ZAMAN

    Eşref Amca Üsküdar’dan Eminönü’ye kalkan dolmuş motorlarının yanındaki rıhtımda mekân tutmuş balıkçıların yanından geçiyordu. Sahtekâr balıkçılar kul...

  • YANSIMA
    YANSIMA

    Hiç bir şey anlamsız değildi. Her şey sadece ve sadece erken ya da geçti hayat nizamında. Kalbin ufkunda yer alan her şey için, insanın lisanından biç...

  • SINAV
    SINAV

    “Kazanır mı sence?” dedi kadın, belli belirsiz. Zeytin karası gözlerinde ümitle ümitsizlik arası bir kıvılcım belirip kayboldu. Belli ki, içinde birik...

  • VİRÜSLÜ HAYAT
    VİRÜSLÜ HAYAT

    Kafa yorgunluğuydu onu sersemleten, sendeleyerek yürüten. Öğleye kadar bilgisayarın karşısında durmaktan bıkmış, et gibi olmuş, duyumsamaktan uzakl...

  • PERDE
    PERDE

    “Allahu ekber…” Derin bir sessizlik… Islak elleri kulak memesine değiverince.. ürperdi. Kâğıt mendil de tam bitecek zamanı bulmuştu. Sessiz...

  • PATLICAN OTURTMA
    PATLICAN OTURTMA

    Mutfaktaydım duyduğumda. Satıcının biri bağırıyordu. Bir kamyon gürültüsüdür gidiyordu sokakta. Ben o esnada mutfaktaydım. Sabahtan beri ne yemek ya...

  • BURHANETTİN BEY
    BURHANETTİN BEY

    Bahçe kapısından girdi. Gözleri tavukların ve köpeğin üzerinde gezdi. On iki tavuk vardı. Her biri bahçenin dört tarafını turluyor, yiyecek bir şeyl...

  • DERVİŞ YETİNMESİ
    DERVİŞ YETİNMESİ

    Kara kuru, kırk beş kilo var yoktu. Evlenmemiş, kendisini annesine ve çiçeklerine adamıştı Zahide. Kaç bahar görmüştü altmışına kadar? Budadığı f...

  • HAYAT VE RÜYA
    HAYAT VE RÜYA

    Gülümsedi gözleri, “Hayat bir rüya.”, dedi. “Rüyanın içindeyiz şimdi.” Beraber ilerliyoruz görüntülerde. İçimden geçen nehirler coşkun, umudum ta...

  • DAVA
    DAVA

    Yorucu geçen bir günün ardından minibüsle köye dönüyorlardı.  Köye geliş-gidiş yapan başka vasıta olmadığı için aynı minibüse binmişlerdi. Şoförden...

  • ZEVK
    ZEVK

    Kerem’in “Destursuz”, fütursuz gidişi onu üzüyordu. Eve haciz gelmesi ne demekti. Öz evlâdı tarafından hem de? Nazire’nin yüreğine inecekti. Eş dost...

  • BENİM GÖZLERİMLE BAK İSTANBULA
    BENİM GÖZLERİMLE BAK İSTANBULA

    Galata köprüsünde yürüyorum. Dalgınlık yine beni bulmuş, etrafımda ne var ne yok habersizim. İçimde belli belirsiz duygular geçiyor, ancak birine ha...

  • İÇİMDEKİ KUŞ YUVASI
    İÇİMDEKİ KUŞ YUVASI

    İçimde bir kuş yuvası. Öyle çok gürültü yapıyorlar ki, kendi iç sesimi duyamıyorum. Kanat hışırtıları ve cıvıltılar içinde ruhum. Oysa ne sessizlik...