Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • KALACHI
    KALACHI

    Andrei'yi ilk kez gördüğümde ona, kendisinden daha çok yıpranmış olan diğerlerinden biraz daha fazla üzüldüğümü söylemeliyim. Gözleri çivit mavisi, ke...

  • KAVANOZ DOLARKEN
    KAVANOZ DOLARKEN

    Hırıltılı nefesiyle hatırlıyorum, yanımdaydı, koltukta . Yolda görüp onu almakla iyi mi ettim bilemiyorum ama başına bir gelecek vardıysa bunu çoktan ...

  • G Ü N C E
    G Ü N C E

    Elif’i ilk defa bugün, deniz kenarına götürdüm. Bebek arabasından indirip sahile bıraktım. Hevesle ama tökezleyerek ilerledi. Yaklaştıkça denize...

  • TEREYAĞINDAN KIL ÇEKER GİBİ
    TEREYAĞINDAN KIL ÇEKER GİBİ

    Tam karşımda oturuyor, gözleri dudaklarımda, kulakları bir tilkininki kadar hassas, olanca dikkatiyle bana yoğunlaşmış bakıyor. Sadece o değil konuşma...

  • YATALAK
    YATALAK

    -Evini çok merak ediyorum kızım, diye çekingen bir tavırla seslenmişti. Bunalmıştı, aynı odada günlerini geçirip durmaktan. Mekân değiştirmek, iyi ola...

  • KARA GÜN
    KARA GÜN

    Kara bulutlar, o kara gün de, bile isteye, karalığını göstere göstere, tüm azametiyle ve acımasızlığıyla yerleşti dağının eteğine.Sanki yıllardır bura...

  • ÖYKÜMÜN BAŞKAHRAMANINI GÖRDÜNÜZ MÜ
    ÖYKÜMÜN BAŞKAHRAMANINI GÖRDÜNÜZ MÜ...

    Bana inanmıyorlar. Haklılar da. Çok inandırıcı değilim. İkna kabiliyeti olmayanın inandırıcılığı da olmazmış. İkisi aynı şey değil mi zaten. Ne saçmal...

  • ADEMİN BÜYÜK ELMASI
    ADEMİN BÜYÜK ELMASI

    Şehrin ışıklarının uzaklardan ağarak içeriye yansıdığı loş otel odasında başını yastığına gömmüş, uykuyla sıkı bir pazarlığa tutuşmuştu. Otelin yanıp ...

  • DİLDE YARA
    DİLDE YARA

    Ben uzaklardayken bana söylendiğine göre kapalı tutulduğu dört duvar arasında, kirli beyaz çarşafının üzerinde oturup, başını havaya kaldırıp, gözleri...

  • HAFIZ KIZ
    HAFIZ KIZ

    İki bin dokuz yılı Eylül ayında İlahiyat Fakültesi’ne bir kız çocuğu geldi. İmam Hatip’i yeni bitirmişti. Kayıtlarda görevliydim ve onu görür görme...

  • İÇ KALE
    İÇ KALE

    Kapıyı açtı. İçeri girdi. Kapıyı dünyanın yüzüne çarptı. Emin olmak için kolu büktü, sarstı. Ayakkabılarını çıkardı. Dünyayı kapının önüne dizdi. A...

  • ANNEM EVDE Mİ
    ANNEM EVDE Mİ

    Olmayacağından korkulan şeyler… Olması, olmamasından acı şimdi! ‘’Taşa basma! Çocuğun olmaz!’’ Kaç gün önceydi. İki gün sonra gidecektik. Çok zaman ge...

  • TEYZEM
    TEYZEM

    - Ne yapıyorsun Satı, in aşağıya ordan! Bak düşeceksin, bir yerin sakatlanacak. Allah Allah! Gece yarısı, bahçe duvarının bir metrelik yüksekliğini...

  • KATIR
    KATIR

    Katırın üzerindeki semere, yoğurt kaplarını, sefer taslarını büyük bir dikkatle bağlarken, küçük parmakları hızlı ve mahirdi. Dokuz, on yaşlarında kar...

  • HİCAZ MAKAMI
    HİCAZ MAKAMI

    " Günlerden bir gün ..."diye başlayan bir hikâyeyi ensesinden tutup fırlattım ki onunla karşılaşmamıza kadar gitti. Tam hatırlayamasam da Gogol’un Bur...

  • İKİ YARISI
    İKİ YARISI

    Dünyanın bu yarısı karanlıkta; İpek çamaşırlarıyla saten nevresim takımının üstünde kayar gibi döndü. Pürüzsüz iki nesnenin çıkaramadığı ses, gecey...

  • BİN İKİ
    BİN İKİ

    Bin birinci gecenin sabahında: Uyuyamıyordu. Kalktı. Akşamı düşündü. Aklında gitgide büyüyen o soru. “Ne anlatacağım?” Evin içinde amaçsız do...

  • ZÜLAL’İN GÖZLERİ SİYAH
    ZÜLAL’İN GÖZLERİ SİYAH

    Rabia Ünlü Demir’e… Zülalin gözleri siyah. Zeytin siyahı. Değirmi yüzüne ipek şallardan koyuları daha bir yakışıyor. Duru yüzü, iri dudakları belir...

  • BİR DAHA ASLA
    BİR DAHA ASLA

    Edebiyat ve hayat birbirinden bağımsız, birbirine uzak kelimeler midir? Yazar, yazıyorken ve yaşıyorken iki ayrı dünyaya ya da iki ayrı bakış açısına ...

  • KOPUŞ
    KOPUŞ

    Kapıyı açan uşak, içeriye ünledi geleni. “Devlet Anaaa!” Uzun koridorda yol alırken aynalardan birinde kendini süzdü. Gördükleri; aşırı pudralı ...