Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • SOSYOLOJİ DERSLERİ III
    SOSYOLOJİ DERSLERİ III

    Ötekileştirdiklerimizden misiniz?Ötekileştiremediklerimizden misiniz?Ötekileştirebildiklerimizdenmişçesine.Ötekileştiriveremeyeceklerimizdenmişcesine....

  • intihar Mektubu
    intihar Mektubu

    Ceyda, evvela ölmek için gerekli hazırlıklarını yapar. Önce süslenir püslenir biraz. Sonra saçlarını at kuyruğu yapar. Biraz rimel, biraz ruj… Ra...

  • GERİDEN GELEN KESTİRME
    GERİDEN GELEN KESTİRME

    “Yıldız çobanı oldum sayendeUykusuz geçen gecelerde yıldızları saya saya.”Nükteler ve Mizahi Öyküler Kitabı,  İbn AbdirabbihTemas ettim. Serçe yo...

  • KENT SOSYOLOJİSİ DERSLERİ IV
    KENT SOSYOLOJİSİ DERSLERİ IV

    Kent PlanlamasıIhlamurlu o sokağın anısınaSize de olmuştur.Kaybolmama izin vermeyen şehir planlarına rağmen bazen…Nadiren de olsa küçük bir sürpriz gi...

  • NESNE SÖZLÜĞÜ
    NESNE SÖZLÜĞÜ

    Terlik: i.(ter’den ter+lik) [Kelime Arapça ve Rusça’ya, ayrıca Balkan dillerine de geçmiştir]. Evde giyilen, hafif, genellikle arkalıksız ayakkab...

  • BOŞLUK VE PENCERE
    BOŞLUK VE PENCERE

    gökyüzü çalınanlar için…çoğu zaman odamdayım, karanlığın tam ortasında. üzerime çimento dökülmüş gibi hareketsiz. kendimi öldürmeye çalışsam bunu...

  • YIKIM
    YIKIM

    Yeterince dikkatli dinlersem bir ses duyabileceğime inandırmıştım kendimi. Tüm varlığımla uzun uzun dinledim. Başta konuşmalar duyduğumu sandım. ...

  • HER ADIM ÖLÜM
    HER ADIM ÖLÜM

    “28 Şubat zulmünden dolayı haksız yere hapisyatan Mardinli İbrahim Akar Hocama ithafen tüm mazlumlar için…”Adım İbrahim. Adımı babam koymuş. Çok sever...

  • BİR ÇOCUK GÖRDÜM
    BİR ÇOCUK GÖRDÜM

    Bir çocuk gördüm; yüreği yaralı, gözleri kanlı. Yanına yaklaştım usulca. Yaralı yüreğine merhem olmak, yaraları kabuklandırmak ve izi kalmadan si...

  • DİKİŞ AYNASI
    DİKİŞ AYNASI

    Gölgesi insanları serinletsin diye dikilen kayın, yıllar sonra pencereye düşen gölgesinden dolayı kesildi. Dikiz aynasında yıkılışını izledim. Kayını ...

  • UMUDA YOL
    UMUDA YOL

    Damağımda adını tam koyamadığım tatlı mı tatlı bir lezzet, dilimin ucunda “Mutlu olmak varken bu dünyada.” şarkısı, zihnimin tüm hücrelerinde yar...

  • TEKRAR
    TEKRAR

    Dedim çıkar gözlerini. Çıkar. Sulanmışlar. Bu zamana kadar buna kimse cesaret edememişti. Geceyi bekleyen hiç kimse. Aldı gözlerini yuvalarından, çıka...

  • SU SAMURLARI VE KEDİGİLLER
    SU SAMURLARI VE KEDİGİLLER

    1-KızPaydos saati.Mantosunu omuzlarına alıp merdivenleri indi. Göbeğinin üzerinde sinsi bir kaşıntıyla yol boyu yürüdü. Camekânların tozlanmış vi...

  • SUÇ
    SUÇ

    Binlerce defa kendime aynı ölüm haberini verdim. Bir telefonla, bir elçiyle, bir mektupla. Her seferinde mesaj aynıydı. Baban öldü. Hepsine ayrı ayrı ...

  • KOKU
    KOKU

    “Çıkamaz çocukluğundan dışarıKimse.”Fazıl Hüsnü Dağlarca- Dört Yapraklı ÇiçekAyvaalan Köyü'nde gün, yüzünü batmaya iyice çevirmişti. İsmail, güneşin M...

  • SABAH YELİ
    SABAH YELİ

    Oraya gitti.Zamanın içine.Yirminci gidişiydi.Şubattı.Sabah. Sis, henüz dağılmadan... Gece soğukta donmuş karın kıtırtısı ses verirken. Ağaçtaki kuşunü...

  • KADI SİCİLİNDEKİ YORGUN HE
    KADI SİCİLİNDEKİ YORGUN HE

    (Eksiklik Teoremi I)1- Usturlabın ucundaki gümüş mil hareket etti, Güneş koçburcuna girdi.2- Bakır tas mermer kurnanın içinde boynuz çizdi. Belki hila...

  • PENCERELER YÜZÜNDEN
    PENCERELER YÜZÜNDEN

    “Allah’tan pencere açmışlar içi sıkılan evlere…”Asaf Halet Çelebi Perdenin dantel işlemelerinin arasından odaya gün ışığı doluyor. Halının solg...

  • ANAHTAR
    ANAHTAR

    Emlakçının tarif ettiği sokağa girdiğimde içimde; tuhaf bir endişe ve taşımakta epey zorlandığım kocaman bir gelecek kaygısı, elimde yeni kiraladığı...

  • MÜNEVVER’E ELVEDA VE GEÇMİŞİN HARABELERİ
    MÜNEVVER’E ELVEDA VE GEÇMİŞİN HARABELERİ...

    Dilini koru, kalbini koru, beni koru…Her şey geçiyor Münevver. Gün doğuyor, gün batıyor, bugün canında neyi taşıyorduysan kıymık misali, eskiyip gidi...