Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • SENİN YÜZÜNDEN
    SENİN YÜZÜNDEN

    Şimdi bana kaybolan yıllarımı verseler Şarkı Tam on yılım yitip gitmiş hayatımdan, dile kolay. Aradaki kopukluğu telafi ediyor aklım, bana oyun ...

  • AŞIRI MUTLU ŞİİR
    AŞIRI MUTLU ŞİİR

    Dördüncü dünyanın bilmem kaç milyonuncu insanı; bir şair. Sıradan, diğerleri gibi. Şiirleri de. Aynısı, tıpkısı olmasa da aynısı. Yazdıkları, yazamadı...

  • ENKAZLI
    ENKAZLI

    -Sorumu kaybettim beni duyuyor musun anne? -O zaman yaşaman mümkün mü kızım?Elindeki tespihin boncuklarında altmış ikiye kadar gelip geri dönüyordu...

  • ÜŞÜME
    ÜŞÜME

    Görevli, kahvaltı için odanın kapısını yavaşça açıp seslendiğinde, bu sabah da yine aynı şeyi yaptı; sanki uyuyormuş da yeni uyanıyormuş gibi… Aslında...

  • KALDIRIM TAŞI
    KALDIRIM TAŞI

    Gün ışıkları, doğan bebeğin gülümsemesi gibi ısıttı içimi. Sonbaharın son gününde hafta boyunca yağan yağmur durmuş, güneş masmavi gökyüzünden el sall...

  • AYRI DÜNYALAR
    AYRI DÜNYALAR

    “Birlikte aldığımız kitaplara göz atma fırsatın oldu mu? Ben hepsini tek tek inceledim ama henüz okumaya geçemedim. Çünkü şu anda elimde Virginia Wool...

  • KUYUDA BİR GÜN
    KUYUDA BİR GÜN

    Uykuyla uyanıklık arasında duyumsadığım ağır koku kuvvetlice öksürmeme neden olacak kadar ağır bir hâl aldığında aralayabildim gözlerimi. Diğer tüm du...

  • ŞALIN RENGİ
    ŞALIN RENGİ

    Ninemin şallarına heveslendiğimde on dört, on beş yaşlarındaydım. Abdest almak için omuzundan indirdiğinde bir kaç dakikalık örtünür sonra kimse görme...

  • HAYIR VE ŞER
    HAYIR VE ŞER

    İyi ile kötüyü ayırt edebildikten sonra Tanrı gibi olacaksın. İncil Uykumun en tatlı yerinde çalar saat küstah bir bebek gibi bağırmaya başlıyor...

  • EŞYÂYI TERBİYE EDEN MÜRŞİT: SÜHEYL ÜNVER
    EŞYÂYI TERBİYE EDEN MÜRŞİT: SÜHEYL ÜNVER...

    https://www.youtube.com/watch?v=LieCp3_SOYk Hezârfen… Bin fen sâhibi… Yeryüzü bu kelimelerin kalbini hangi târihten beri kaybetti bilemiyorum. An...

  • İKİ YENİLGİ
    İKİ YENİLGİ

    Önce senin adını hatırlamaya çalıştım. E ile mi başlıyordu yoksa Z ile mi? Bir harfini bile hatırlayamadım isminin. Gözümün önündeydin halbuki. Göz re...

  • ÜÇÜNCÜ SES
    ÜÇÜNCÜ SES

    Eski model apartmanın, dışa çıkıntılı balkonunun dikey çubuklardan oluşan demir korkuluğuna dirseklerimi, ellerimi de yüzüme yaslayarak çıkış kapısı a...

  • ÖLMEMİŞ OLSAYDIM EĞER
    ÖLMEMİŞ OLSAYDIM EĞER

    Sabaha karşı ölmemiş olsaydım eğer şu saatlerde muhtemelen çamaşır asıyor olacaktım. Güneyi gören balkonumun geniş korkuluklarına tırmanan sarmaşığımı...

  • FIRTINANIN ESARETİ
    FIRTINANIN ESARETİ

    Güneşin erken doğduğu toprakların çetin kışı yine tam karşımdaydı. Bu çok farklıydı. Kar, fırtınayı da yanına alıp gelmişti. Bu müthiş ikili, bütün se...

  • DİL
    DİL

    Ben çocuktum. Babam gençti. Ben ona ne söylersem beni anlıyordu. Ama ben onun söylediklerinden hiçbir şey anlamıyordum. Başka lisanlardı konuştuğumuz....

  • RUH EĞRİSİ
    RUH EĞRİSİ

    Bıyıksız yayvan ağzını büzmüş gözleri tepesindeki rüzgar çanında. Yerde. Uzanmış sırtüstü. Atleti göbeğine, sol paçası dizine kadar sıyrık, yumruk yap...

  • 4. FAZ REM DÖNGÜSÜ
    4. FAZ REM DÖNGÜSÜ

    Anların içinde, peşinde takılıp kaybolduğumuz gölgelerin esaretinde yaşadığımız hayatı sorgulamak için gelmiş karşıma oturmuş. Anlatıyor. Tükenmiş, la...

  • KÜP
    KÜP

    İnsanların kar soğuğu diye nitelendirdikleri bir soğuk vardı dışarıda. Tam ağzımın yırtılabileceği yerde bir kar tanesi hissettim. Ben, belki de bunun...

  • YENİ VAKA
    YENİ VAKA

    Çok okuyorsun evladım delleneceksin dedim, dinlemedi. Dellendi. Kitap kitap diye sayıklıyormuş yine. Okumalıyım, okumalıyım... Yazık değil mi doktor? ...

  • UÇAN VARİL
    UÇAN VARİL

    Zeynep’in bana gönderdiği bir müziği gece yarısından bu yana ardı ardına dinliyorum. Sözsüz: Yes Pucur Yaris Pucur. ‘Ben küçük yar küçük”. Seven, sevi...