Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • SARI KIRMIZI MAVİ BEYAZ BALIKLAR
    SARI KIRMIZI MAVİ BEYAZ BALIKLAR

    bizim bir şehrazad teyzemiz vardı. bize masallar anlatırdı. Bu bakımdan, bizim mahallenin çocuklarının ne kadar şanslı olduğunu, her geçen gün daha iy...

  • MAHALLEDEKİ HAYALET
    MAHALLEDEKİ HAYALET

    Bir söylentidir dolaşıyordu: Ali, annesini öldürmüş. Ocakçı Birol, kahvehaneden; manikürcü Derya, kuaförden; mahalle takımının forveti Messi Hasan,...

  • MESEL
    MESEL

    KIŞ Vakit geçtikçe uçurum derinleşiyordu. Yemekler çeşitleniyor, elbiseler çoğalıyordu. Yürekler durmadan ağırlaşıyor, altın keseleri büyüyordu....

  • FAİLİ MEÇHUL
    FAİLİ MEÇHUL

    Karanlıktı her yer; ölüm kadar karanlık… Gözüne kalın bir perde çekmişti kent… Ve derin bir sükûtun içine gömülmüştü. Deniz, öfkeyle kabarıyordu. İçin...

  • ADIMLAR
    ADIMLAR

    Abimin başına üşüşen askerler, yaklaştığımı fark edince çil yavrusu gibi dağıldılar. Yüzlerini saklayarak sağa sola kaçıştılar. Birbirimizin yüzünü ay...

  • KÖTÜRÜM
    KÖTÜRÜM

    “Kızım benden ne olur ki altı üstü bir kalbur kemik.” dedi. Peşinden de sağlıklı halini aratmayacak  bir neşeyle kıkır kıkır güldü. Gülerken olanca ke...

  • KIYMIK
    KIYMIK

    Güneş... Nihayet bitti! Güzel olmadı mı sence de? Susuyorsun. Sen bilirsin! … O pencereden her bakmaya kalkıştığımda, başıma neler gelir b...

  • HAYATI ISKALAMAK
    HAYATI ISKALAMAK

    Şu çok kullanılan "hayatı ıskalamak" sözü sizin için ne anlama geliyor?.. Kuşkusuz birçok insanın bu konudaki görüşü farklı olmalı. Kimi için hayat...

  • İLK CÜMLE
    İLK CÜMLE

    Tam bir yıldır her sabah yanağımda klavye izleri, gözaltlarımda biriken yorgun kelime torbalarıyla uyanmaktan sıkılmıştım. Sabahları ayna karşısına ge...

  • TERS RESİMLER
    TERS RESİMLER

    İkisi hıçkıra hıçkıra gülerken biri katıla katıla ağlamaya başladı. Odanın üç ayrı köşesini üç ayrı düşünceyle doldurmuşlardı. Yüzleri ve bedenleri bi...

  • AY KARASI
    AY KARASI

    İçimi adımlamam her zamanki alışkanlıklarımdandı. Bir adım kendimden dışarı atarken, üç beş adım da kendime giderdim. Tam da doğru söyledim. Ne zaman ...

  • GÜL TOPLAMAK
    GÜL TOPLAMAK

    Uzun bir tren yolculuğundan bitap düşmüş bir halde Isparta’ya geldim. Dağları, ormanları, ovaları  seyretmekten yorulan gözlerim uykuya koşmak için sa...

  • ANTİKACILAR ÇARŞISI
    ANTİKACILAR ÇARŞISI

    Babaannem üçüncü kez evlendi. Bu durumda ne söylenir bilmiyorum, bütün şaşkınlığımız bir yana, ailece sarı taksiye doluşup onu yeni evinde ziyarete gi...

  • DENİZ YARILDI
    DENİZ YARILDI

    “İnandık” dediler ve karşılarında devletin gücünü buldular. Onların farklılaşması Firavun’u rahtsız etti. Tehditlerine devam etti. Onları sindirmey...

  • İSRA: YÜREK SEFERİ
    İSRA: YÜREK SEFERİ

    Tam da İsra Suresi’nin, iç yolcuğumu derinlere sürükleyen yankısını anlatma telaşındayken, Raid Salah bir ayet gibi çıkıp geldi. Birden neye uğradığım...

  • YAĞMUR YAĞARKEN
    YAĞMUR YAĞARKEN

    Yağmur tıpır tıpır yağıyordu. Gök gürlüyordu. Alt yapısı yetersiz bu koca şehrin sokaklarında su birikintileri sel görüntüsündeydi. Kerem’in yüreği ka...

  • HABER
    HABER

    “Bir gözün ağlar, bir gözün güler. Hangi duygu gerçek, hangisi yalan, belki hepsi aldatan dolan. Bir tarafa dönerim, gönlümü bir aydınlık kaplar; fık...

  • TAHRİR
    TAHRİR

    Alçıları patlamış, sıvası dökük duvara vurduğu her darbeyle sessizlik biraz daha büyüyordu. Yan komşusu Esma’nın bir yıl önce polisler tarafından götü...

  • YAĞMURLAR YÜZÜNDEN
    YAĞMURLAR YÜZÜNDEN

    Yağmurları bol şehir: İnce uzun yağmurlar, dik iri yağmurlar, eğri sık yağmurlar, üşüten, serinleten yağmurlar; hayatı sekteye uğratan, işi gücü umurs...

  • BUĞDAY GÜVESİ
    BUĞDAY GÜVESİ

    Buğday tarlaları uzanıyordu uçsuz bucaksız ovalarda… Buğdaylar, sapsarı bir altın denizi gibi gözlerinin önünde uzanıp giderken ne kadar çok bereke...