Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • NACİ
    NACİ

    Bugün uzun zamandır uğramadığım Ulus’a bir iş nedeniyle  gittim. İşim erken bitince içimden bir ses  arabayı çocukluğumun geçtiği mahalleye doğru s...

  • BALIKÇI
    BALIKÇI

    Doğuştan balıkçıydı. Misinayı oltaya sarıp ucuna kurşun bağlamayı çok küçük yaşlarda öğrenmişti. Balık tutmak, daldan elmayı kopartmaktan daha kolaydı...

  • KIRIK AYNALAR
    KIRIK AYNALAR

    “ Firuzeee… Firuze nerdesin? Yetiş yetiş… Ah ah…” Derin dekolteli elbisesinin ışıltısıyla parlayan zeminde yüksek topuklu ayakkabılarının yankısı bird...

  • KATARSİS (öykü)
    KATARSİS (öykü)

    Düğün telaşı, alışverişi onu hala yormamıştı ki sesindeki heyecanı gizleyemeden; “İşte bu!..”Parmağıyla sayfayı imliyordu. “Tam olarak aradığım, bu. B...

  • MAĞARA
    MAĞARA

    Mağaranın, karanlık ve nemli havasına iyice alışıyordu. Gözleri bazı nesneleri seçmeye başlamıştı artık. Acaba nasıl bir yerdi burası? Oturduğu taşın ...

  • İSTASYON
    İSTASYON

    Sus artık düşünme hiçbir şey. Yakalanma yeter. Üşüyorsun sadece; o kadar. Gelecek, bineceksin ve gideceksin; gerisi yok. Soğuk iliğimi kesti kes...

  • FISILTI
    FISILTI

    Bugün güzel işler yapacağım, dedi evden çıkarken. Kapıda kendini uğurlayan eşine “Allaha ısmarladık” diyerek yürüdü. Kafasında iyi düşünceler yer buld...

  • SON KARANFİLLER
    SON KARANFİLLER

    Yukarı mahalle ile maçları varmış. Bu sefer mutlaka kazanmaları gerekiyormuş. Kalecisiz olmuyormuş. “Canım istemiyor” demişti. Naz olsun diye değil...

  • VEBAL
    VEBAL

    Televizyonu kapattı. Gözlerini yumdu. Aklına daha önceki mülteciler, kamplar, ayrılan fonlar, yapılan yardımlar geldi. “Bu sefer kan akan yer sı...

  • BİR SALKIM ÜZÜMLE GELEN
    BİR SALKIM ÜZÜMLE GELEN

    Bugün iş çıkışı semt pazarına uğrayacağım. Uzun zamandır pazara gidemedim. Havada üzüm kokusu var, üzüm alacağım, balkonda büyük bir keyifle, koklaya ...

  • PORTAKAL KOKAN ŞEHİR
    PORTAKAL KOKAN ŞEHİR

    Tren, müthiş gürültüsüyle yirmi yıldır görmediği  memleketine doğru yol alıyordu. Leyla, camdan bir sinema şölenini andıran manzaralara bakıyordu.  Gö...

  • SİZİN KÖYÜN ALLAH'I GAÇ?
    SİZİN KÖYÜN ALLAH'I GAÇ?

    Kasaba yokuşluydu.  Her kasaba gibi bir aşağı mahallesi, bir yukarı mahallesi, Harman Yeri denilen meydanı, kahvehanesi…vardı işte. Her bir öyküde mek...

  • KOZA
    KOZA

    Yeni elbisesini giydi. Güzeldi. Renkleri capcanlı; cıvıl cıvıl… Yumuşacık kumaşın bedenini sarması çok hoşuna gitti. Teninde tarif edemediği bir sı...

  • ANNE ŞEFKATİ
    ANNE ŞEFKATİ

    F. öğle yemeğini yolu bu mahalleye düştükçe uğradığı esnaf lokantasında yedi. Tavuk sote, pirinç pilavı, yoğurt ve tel kadayıf. Beyefendi tavırları ve...

  • HURDACI
    HURDACI

    Yola çıkmanın vakti geldi. Bu saatlerde iyi şeyler bulabilirim çöplerde. Bazı günler gerçekten iyi şeyler de topluyorum. Mesela geçenlerde çöpten bir ...

  • ÇANTA
    ÇANTA

    Dil bilmediği, tanıdık olmadığı kimseler arasında bulunmak;bazen bir rahatlık kendisiyle baş başa kalmanın huzuru, belki içsel bir tamirat imkânı sağl...

  • KOLTUKTAKİ ADAM
    KOLTUKTAKİ ADAM

    Televizyon izlerken vaktin nasıl geçtiğini anlamazdık. Eski Türk filmlerini severdi, en çok da siyah beyaz olanları. Apartmanların istilâsına henüz uğ...

  • ALLAH'IN DEDİĞİ OLUR
    ALLAH'IN DEDİĞİ OLUR

    Gece lambasının loş ışığı gözümü alıyordu. Koltukta rahatsız kıpırdanışlarla uyumaya çalışıyordum. Oldum olası severim bu koltukta uyumayı, uykum olma...

  • SİLAHLAR SUSARKEN
    SİLAHLAR SUSARKEN

    İnsan, bir zaman sonra kulaklarını sağır eden seslere alışıyor. Belki de sağır oluyor da, alıştığını zannediyor. Sarp kayalıkların ardından doğan güne...

  • BİR KURGUNUN HİKAYESİ
    BİR KURGUNUN HİKAYESİ

    Mehmet Hilal’e… Her şey o gece yaşanmıştı. Dışarıda bardaktan boşanırcasına yağmur yağıyordu. Perdelerin üzerinde, arada bir şimşek parıltıları ...