Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • arabacı
    arabacı

    Köşedeki, maviye boyalı apartmanın zemin katında bir kahvehane var ya, işte orada buldum onu. Okey oynuyordu: “işler kesat bu ara, üç haftadır işsiz...

  • ayşe teyze
    ayşe teyze

    Nedenini bilmiyorum ama mahallenin çocukları olarak korkardık Ayşe Teyze’den... Garip sayılabilecek bir görüntüsü vardı. Hala o saf, duru köylülüğü ...

  • beynamaz
    beynamaz

    Bir adam kendine doğru yöneldi. Kocaman caddede insanlar akıp giderken bu adamın kendine neden yöneldiği sorusuyla irkildi. Adama baktı, eli yüzü...

  • bir öykü bir şiir
    bir öykü bir şiir

    KANEPE Babam kireç fabrikasında çalışırdı, diyorum soranlara. Bu olay olana kadar da orada çalıştı hep. Başka iş tutmadı. Sonra açıklıyorum: Bir ...

  • sabaha ne kaldı?
    sabaha ne kaldı?

    Kan ter içinde, dehşetle uyanıyorum. Yatağıma oturuyorum. Gördüğüm kâbusun alnıma biriktirdiği damla damla terleri siliyorum. Şakaklarım zonkluyor....

  • özgürlüğün hapsi
    özgürlüğün hapsi

    -Ah dedi, bu çocukla ne yapacağım, bu çocuğa yazık olacak, garibim içerde olacak hep, dışarıyı görmeyecek, dışarı nedir bilmeyecek… Ta ciğerinden...

  • bir öykü, bir şiir
    bir öykü, bir şiir

    MENEKŞE BAHÇELERİ Dayın da az çalışmadı inşaatlarda. Biz ele güne muhtaç olmayalım diye az kan ter içinde kalmadı. Başına da gelmedik bela, aksil...

  • kalbi kendinden kaçan / küçük kız
    kalbi kendinden kaçan / küçük kız

    Gidiyor, bak işte havalanmış gidiyor. Sanki uzatsam ellerimi geri getirebilecekmişim. Aynı  zamanda her an kaybolacakmış gibi. Her yere ve her şeye ...

  • boyacı çocuk ve ayakkabısız umut
    boyacı çocuk ve ayakkabısız umut

    Ben o çocuğu bir çay ocağı köşesinde, kaybolmuş çocukluğumu ararken buldum. İçinde bu şehrin, bu hayatın acımasızlığını; terk edilmişliğini, hırpal...

  • gönlün ışığı şifa verir göze
    gönlün ışığı şifa verir göze

    “Sizin anlayacağınız gibi ifade etmek gerekirse gözün gerisinde bir çukurlaşma var. Kör bir nokta oluşmuş. Gözü besleyen sinirlerde bir direnç sözko...

  • albay'ım
    albay'ım

    Mahallemizin her daim asık suratlı durmayı başarabilen tek sakini; askılı pantolonu ve kendisine hala komuta eden biri izlenimi veren kasketiyle sok...

  • geçmişte bir gün
    geçmişte bir gün

    Akşam annemin söyledikleri zihnimde yer edinmiş uyanır uyanmaz hemen hatırlamıştım. “Yarın okula gideceksin” demişti. Günlerdir beklenen güne uyanmı...

  • çeyiz
    çeyiz

    Otobüs tıkış tıkıştı. İnsanlar sırt sırta, omuz omuza, dirsek dirseğe, en tahammül fezası da nefeslerin birbiriyle hemhal olmasıydı. Bu mekanda insa...

  • yosun yeşili
    yosun yeşili

    1- "Yürümeyi, kendini kollayarak öğreneceksin. Başını kaldırır mısın, lütfen?" “Hayır ya, bırak beni…” “Neden ağlıyorsun sebepsiz, Allah, ...

  • bulut
    bulut

    Bir çığlık böldü hülyalarımı, yaralı bir martı çığlığı… O günden sonra; o günün öncesinin peşinde, durgun birserüven… Bu yorgun bakan, akları ...

  • uygunsuz sözler
    uygunsuz sözler

    Ferda uğuldayan, zonklayan bir kafayla yürüyordu. Amaçsızca otobüse bindi. Aaa! …Ne tesadüf! ... Esin’de aynıotobüsteymiş meğer. Yanında ki boş kol...

  • otuz yıl sonra
    otuz yıl sonra

    İç dünyasının zenginliğindendi duygusallığı. Hiç aldatılmamıştı ya da çevresindekilerin hepsi dürüst, hepsi güvenilir,hepsi güzel insanlardı da hiç ...

  • bir öykü bir şiir
    bir öykü bir şiir

    İŞTAHSIZ OĞLAN En sevdiği arkadaşıydı Gülseli. Bir ona gösterebilirdi resimlerini, bir o dudaklarını eğip bükmez, bir o alay etmezdi çizdikleriyl...

  • izler
    izler

    Şimdi; işte buradayım… Neden? Korkuyorum! Açıktaki balıkçının fenerinden uzayan yorgun bir yakamoz kıyıda ölüyor. İpil ipil bir ay ışığının ...

  • rüstem paşa'nın başına konan talih kuşudur
    rüstem paşa'nın başına konan talih kuşud...

    Bu ay tarihi bir fıkrayı kurgulayarak sizlerle paylaşmak istedim. Böylece Osmanlı Padişahı Kanuni’nin damadı Rüstem Paşa’yı sizlere tanıtırken, dilimi...