Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • PAYOTTE
    PAYOTTE

    olay yeri öyküleri – 3 Çok yüksek bir binadan inmek zorundalar. Karanlıkta yüzleri çok belli olmayan kadın kalabalığı var. Savaş bir kadının ardın...

  • MAĞARA ADAMI
    MAĞARA ADAMI

    Her şey o kış gecesi olmuştu… 657’ye tabi devlet memuru Rüknettin Tellidere, zihninin en dip noktasına oyduğu karanlık mağarasında kendince yaşayıp gi...

  • KÜÇÜK KIZ
    KÜÇÜK KIZ

    Telefondaki ses titriyordu. Soluksuzca dinledi. Duyduklarıyla sarsılmış, kendisini güçsüz hissetmiş, sıtmaya tutulmuş gibi titremeye başlamıştı....

  • OLAY YERİ
    OLAY YERİ

    1. AŞTİ Gitmeleri gerekiyor. Navigasyona POI’yi yazdı. İçlerinden birisi yolu çok iyi biliyor. Dört mezhepten birine niçin inanmadığını anlatırken ...

  • ÇOBAN
    ÇOBAN

    Kafası çok karışıktı. Doluya koysa almıyor boşa koysa dolmuyordu. Darmadağınık bir düşüncenin esiri olmuştu. Kurtulmak istiyordu. Çıkar yol bulamayınc...

  • KUZU KUZU GİDERİM
    KUZU KUZU GİDERİM

    Kuzu gibi giderim. Bana yakışan budur. Daha fazla bekleyemem. Beklersem, benim için iyi olmaz. Ben gitmeden onlar gelirse ayıp olur. İtibarım zedeleni...

  • NEFES KONTROLÜ
    NEFES KONTROLÜ

    Tut nefesini, bismillahirrahmanirrahim. - Evet komutanım, ama… Gelemeyeceğiz komuta… Katılamayacağız. Sebep mi, biliyorsunuz. Hazırım, ne diyebilirim ...

  • FÜNİKÜLERDE SON BAKIŞ
    FÜNİKÜLERDE SON BAKIŞ

    Ayakta duruyor Defne. Beyaz pantolon var üzerinde. Ben oturuyorum. Küçük valizim ilk basımlarına ulaştığım eski şiir kitapları ile dolu, ayaklarımın a...

  • GÜLMEK GÜZEL ŞEY
    GÜLMEK GÜZEL ŞEY

    Her şey birden bire olmadı, bey baba. Gel otur yanı başıma da anlatayım baştan sona. Kahve mi içersin, yoksa çay mı? Bu kır kahvesinde çok sık görüyor...

  • YAĞMUR
    YAĞMUR

    İçeride. Bir okul. Aylardır karmaşık duygularla beklenen sınav günü. Sınav başladı başlayacak. Sınıftakiler için her şey sayılabilecek en değerli z...

  • FİKRİYE
    FİKRİYE

    -Kız körolasıca, nerde kaldın, naneye gittin nane mi oldun! -… - Fikriye dedim, adı batmayasıca! Ünü çıkasıya bağırdığından sesi çatallanan k...

  • YABANİ
    YABANİ

    Hem yersiz, hem zamansızdı. O da beğenmiyordu kaderini. Bir tek yanı hariç; kederli oluşu dışında. Içtenlikle. Kendi kendine nasıl kurdelalar bağlıyor...

  • TRAMVAY TRAMVAY
    TRAMVAY TRAMVAY

    Güneş batmaya yüz tutmuşken Konya üzerinde, Kültürpark’ın kenarındaki tramvay durağı kalabalıklaşmaya başlıyor. Belediye otobüslerinin de hareket yeri...

  • BİR SOMBAHAR HÜZNÜ
    BİR SOMBAHAR HÜZNÜ

    Oysa ne güzeldi her şey. Onunla, turizm okumak için aynı üniversiteye, aynı gün, kayıt yaptırdıklarında tanışmıştı. O gün birden,  büyülü bir atmos...

  • TATTOO
    TATTOO

    Gece indiğinde Kurtuluş parkının etrafında dört tur attı genç adam. Aynı gecenin sabahında bacağının ön tarafına kocaman bir simurg çizdirdi Burcu. An...

  • ZOR YILLAR
    ZOR YILLAR

    Güzel bir günün sonunda tekrar yola düşmesi gerektiğinin farkındaydı. Yüksek dağları aşarken, rampalardan tırmanırken aklında hep dönüş yolculuğu v...

  • İÇ İÇE ZAMANLAR
    İÇ İÇE ZAMANLAR

    Yağmur dinmişti. Sinan, evlerinin doğrudan caddeye açılan kapısının, üç basamaklı merdiveninde oturuyordu. Burada oturmak daha iyiydi. İçerde, romatiz...

  • LEBLEBİCİNİN KIZI
    LEBLEBİCİNİN KIZI

    Hava güzeldi. Faynur teyze, füme pantolonu, beyaz gömleğine uygun bir beyaz fileyle saçlarını toplamıştı. Günlük makyajını yapmıştı. Her zamanki gibi ...

  • KAĞIT
    KAĞIT

    Kızgın bir çift el, dünyayı avcunun içine almış, hınçla buruşturuyordu adeta. Odada keskin bir limon kokusu hakimdi. Keskin, çürük, yakıcı... Duvardak...

  • BILDIRCIN ETİ
    BILDIRCIN ETİ

    Çöl… Sessiz ve sıcak… Gönüllere sirayet eden yangı... Yıllarca oradan oraya sürüklenip duran bir toplumun barındığı uçsuz bucaksız mekân… ...