Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • ÇAY UMUTLARININ MEKSİKALISI
    ÇAY UMUTLARININ MEKSİKALISI

    “Deneysel öyküler yazmanı istemiyorum.” Büfeye doğru yürüyorum. Yanımda bir araba giderek yavaşlıyor. Duruyor. Sarışın bir kız arabadan inip bana k...

  • ÇÖPLER VE GÖZLER
    ÇÖPLER VE GÖZLER

    Apayrı bir âlem… Sanki her nesne, ayrı bir şua yayıyor; en derin karanlıklar bile burada yırtılıp, bir safa, bir huzur bahşediyor. Hiçbir şey görün...

  • YER / GÖK
    YER / GÖK

    Dikenli telde bir gömlek parçası dalgalanıyor. Çamura saplanıp kalmış ayakkabılar. Arkalarından esen soğuk bir rüzgâr… Zeytin ağaçlarının hışırtısını ...

  • YABANCI HAYATLAR
    YABANCI HAYATLAR

    Hay Allah, orta yerde kalakaldım. Biraz daha mı atik olmalıyım? Ayaklarımda da bir ağırlık. Trabzana sıkıca tutunarak karanlıkta ilerlemeye çalıştı...

  • 'NASILSA HER YENİLGİ HAİN BİR KARDEŞTİR'
    'NASILSA HER YENİLGİ HAİN BİR KARDEŞTİR'...

    ‘’Mektup yazdım Hasan’a Ha Hasan’a ha sana.’’ Abdurrahim Karakoç Aziz dostum, Sana bu mektubu yıllar sonra niye yazıyorum, bilmiyorum. Uzun yıl...

  • ESFEL-İ SAFİLİN
    ESFEL-İ SAFİLİN

    Arkadaşlar kursumuz haftaya bitiyor. Artık ders yok. Şimdi sizi üç kümeye ayıracağım ve bazı kelimeler verip bunlarla öykü yazmanızı isteyeceğim. Bugü...

  • GÜZ AĞACI
    GÜZ AĞACI

    Bir sonbahar yolculuğundayım. Mekânsal alışkanlıkların ötesinde ürpertiler yayan nemli yolu yürüyorum evrenin herhangi bir zaman diliminde varolmuş, h...

  • ÇAMUR VE ÇARESİZLİK
    ÇAMUR VE ÇARESİZLİK

    M. Aysoy’a -Şuna bak! Hikmet’in cümlesi bitince dili dışarı sarktı, suratı kıpkırmızı kesildi, elindeki feneri düşürdü, kendi etrafında dönerek ...

  • GÖKYÜZÜNDE BİR BULUTÇUK
    GÖKYÜZÜNDE BİR BULUTÇUK

    Böyle bir bakışa kim hayır diyebilir ki? İstesek de “hiç kimse” diyemiyorsak dile düşen bir ağırlık, sözcükleri seçip sıralamak ne zordur o vakit. Kar...

  • UZAKTAN CUMARTESİ
    UZAKTAN CUMARTESİ

    Dilek Kartal’a ithafen Aslıhan Sahaflar Çarşısı’nı didik didik ettim o gün. Bulamadım kitabı. İnternetten bak dedi birkaç sahaf. Diğerleri yok diye...

  • İNSANLAR ARASINDA
    İNSANLAR ARASINDA

    Sırtını silik görüntüsüne döndü. Tenhalığı fırsat bilen düşünceler. Kılıçlarını kınlarından çıkardılar. 40, 39, 38... Zaman. Önüne kattıklarıyla...

  • MERYEM
    MERYEM

    I Pencereden, gökyüzüne uzanan balonları seyrediyordu. Hayatında gördüğü en güzel şeydi onlar. Mavi, sarı, kırmızı... Çeşit çeşit balonlar. Balo...

  • KOL DÜĞMELERİ
    KOL DÜĞMELERİ

    Basık. Rutubetli. Kesif sigara dumanı ve alkol. Ağır parfümlerin yaydığı baygın kokular. “Avuçlarımda hâlâ sıcaklığın…” Bu son. Berbat bir ak...

  • HESAP BOŞ
    HESAP BOŞ

    Onu bir katilin kurbanını tanıması gibi tanıdım. Yıllarca. Bir yerlinin bir sömürgeciyi tanıması gibi tanıdım, bütün ayrıntılarına dikkat kesilerek. B...

  • ÇİLE TERZİSİ
    ÇİLE TERZİSİ

    Başını kaldırıp gökyüzüne bak! Orada kendi göğ yüzünü göreceksin. Korkma! Hadi kaldır. Kaldır, daha yükseğe. Çünkü son kez göreceksin yüzünü… Birde...

  • DÜŞEN BİR AKTI YALNIZLIKTAN
    DÜŞEN BİR AKTI YALNIZLIKTAN

    Otuz yaş çizgilerin, akların, hastalıkların ulağı olmakla kalmadı ne yazık. Ruhla bedenin, kalple aklın mutlak savaşıydı. İnsan hayat denen akıntıy...

  • UZAKLARDA
    UZAKLARDA

    Korna sesi ve ardından yaşanan o tatlı telaş. “Oğlum koşturma, yavaş!” “Tamam anne” Merdivenlerden inerken hep böyle seslenir arkamdan. Düşüp...

  • YEDİ KATİL
    YEDİ KATİL

    -Beyaz, dedi uzun boylu olan. -Bembeyaz, dedi ikinci adam. Üçüncü konuşmadı. Yerdeki beyaz şeye bakıyorlardı. -Bu iş sana kalır, dedi uzun...

  • YANSIMA
    YANSIMA

    AVM inşaatında ölen işçilere… 3. Ne güzel bir gün, diye düşündü. Pencerenin kenarındaki puf koltuklara oturmuş, bir taraftan garsonun getirdi...

  • KİRALIK İNTİHAR
    KİRALIK İNTİHAR

    İlk aklıma gelen Martin Eden oldu. Çünkü onun hikâyesiyle dip denen şeyi hissetmiş, pek bir etkilenmiştim. Eskiden bir şeyler hisseder, okuduklarımdan...