Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • RAMAZANA VEDA...
    RAMAZANA VEDA...

    Bir ramazanı daha bitirdik...  Gerçekten biz mi ramazanı bitirdik, tükettik, yoksa ramazan mı bizim kötülüklerimizi sonlandırdı, olumsuzluklarımı...

  • BUGÜN BAYRAM
    BUGÜN BAYRAM

    Gafil avlandığı ayrılığın kapanında kıvranıp duruyordu. Feleğini şaşırmış, ne konuşmak, ne yemek ne de kimseyi görmek istiyordu. Etraftan far...

  • KIZIL UÇKUN*
    KIZIL UÇKUN*

    Kertiş’e Çekip gitmek zamanı mı gelmiştir? Köyün göğünde kara, kül rengi bulutlar vardı. İnce, hafiften bir yağmur eleniyordu. Birkaç hafta önce...

  • MEKTUBUMDA ÖLÜM KOKUSU
    MEKTUBUMDA ÖLÜM KOKUSU

    Sana Beni yazıyorum Ey...Senin var olduğun ülkede sessizlik istiyorum Piraye. Cellat kesilmiş öfke kusan kara kargaların lakırtısından usanışımın yıld...

  • SALLANAN SANDALYE
    SALLANAN SANDALYE

    Bir aralık kuzey yönünde kimsenin olmadığını fark etti. Aklına koyduğu planını gerçekleştirmek üzere tüm cesaretini topladı. Koşarken takılmasın diy...

  • ÇIĞLIĞIN SESSİZ ÖYKÜSÜ
    ÇIĞLIĞIN SESSİZ ÖYKÜSÜ

    (İşitme engelli bir çocuğun gül yüzünden yansımalar) Bu nasıl bir düştü çocuğum bu nasıl bir düş? Korkutucu karanlıklar yoktu. Girintili çıkınt...

  • KAVUN TARLASI
    KAVUN TARLASI

      Yaşı öndörttü. Delikanlıydı. Kanı da deliydi, düşünceleri, hayalleri, duyguları, iç âlemi…   Babasızdı. Küçük yaşta kalmıştı yetim. Bir de y...

  • SANA EY ŞEHİR
    SANA EY ŞEHİR

    Sana hükmü kalkmış bir yaz getirdiler ey şehir! Dizlerinin kanadığı parktan, yanmaya yelken açmış bir simidi fırlattılar denizine. Sorgusuz bildikler...

  • YORULAN DÜŞLERİN PASİFLORASI
    YORULAN DÜŞLERİN PASİFLORASI

    Hasip: Nasılsın bakalım bu gece? Nasip: Oymalı gonklu duvar saatinin çınlayan sesiyle uyanmayı bekleyen sallanan bir sandalye gibiyim. Daha saat ba...

  • İKİ YAZI
    İKİ YAZI

    ASLINDAN AYRILAN CAN Sen bî-haber hayâlin ile gûşelerde biz Tâ subh olunca her gece ayş u dem eyleriz * * * Esdikçe bâd-ı subh perîşânsın ey ...

  • BİRDEN BİRE YİTİRENLER
    BİRDEN BİRE YİTİRENLER

    İnsanı ters yüz eden değişiklikler ansızın gerçekleşir Franz Kafka’da. Karabasan mıdır, gerçek midir; anlaşılmaz. Yeni durumun kavranışı zaman alır....

  • NARİN HATIRALAR ARASINDA
    NARİN HATIRALAR ARASINDA

    Hatıraların dokunsan dökülecek narin yapıları arasında dolaşırken, bir odanın kapısı açılıyor önümde. Çocukluğumda en sevdiğim mekânlardan birini an...

  • MAĞARANIN DIŞINDAN CEMİL MERİÇ SESLENİYOR
    MAĞARANIN DIŞINDAN CEMİL MERİÇ SESLENİYO...

    “Bir çağın vicdanı olmak isterdim, bir çağın daha doğrusu bir ülkenin, idrakimize vurulan zincirleri kırmak, yalanları yok etmek, Türk insanını Türk...

  • "ASMALI KAHVE" ÖNÜNDE

    “Asmalı Kahve” ismini bir gazetede okuyunca “asmalı” kelimesiyle ilgili birçok şey hatırıma geldi.  Mesela “Asmalı Mescid Sokağı”, “Asmalı Mescid 74...

  • BEREKETLİ TOPRAKLAR ÜZERİNDE
    BEREKETLİ TOPRAKLAR ÜZERİNDE

    Tarihte öyle dönemler var ki yüzyıllara sığacak olaylar sanki küçücük bir zaman diliminde olup bitivermiştir. Ancak o kısa zaman parçalarında olan b...

  • SEVGİNİZİ ESİRGEMEYİN!
    SEVGİNİZİ ESİRGEMEYİN!

    ‘Tintern Abbey’ adlı şiirinin bir kısmında İngiliz şair Wiliam Wordsworth kendi çocukluğunu irdeleyip değerlendirirken, küçük kız kardeşine seslener...

  • SAHAF
    SAHAF

    Güneşin  tüm  cüretkarlığıyla  perdeleri  aşarak  odasına  dolduğu  bir  ilkbahar  sabahı  göz kapaklarını  araladı. Duvarlar  beyaz  olmasına rağme...

  • Arşiv
    Arşiv

    Edebistan Arşiv

  • BENİM KARIM Bİ TANE!
    BENİM KARIM Bİ TANE!

    Kaç kere kapısına dayanmış, adamı feryat figan şikâyet etmişti. “Kulağımın üstüne yatim” dicekti; lâkin yüzü gözü mosmor, muhtemelen vücudunun bazı ye...

  • HAKKI DEDE
    HAKKI DEDE

    Bismillah der, takarmış tornaya… Bismillah der, dizermiş sırmaya… Hakkı Dede eski toprakmış. Titrese de elleri, puslansa da gözleri, tornayı çevir...