Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • MUSA DİYARINDAN
    MUSA DİYARINDAN

    Kahreden Kahire, Güneşin ve Nil’in şehri.. Güneş’ten uzak, Nil’den habersiz Kahire. Üşüyorum ve susuzluktan ölüyorum. Sende gerçeği aramak, pırıl...

  • ŞİZOFREN MİYİM NE?
    ŞİZOFREN MİYİM NE?

    Vakit aşktan bahsetme vaktidir dedi, Titrek ellerinden sigarayı yeni bıraktığı anlaşılan genç adam. -ben, dedi şiir diye niyet eder, ardından öyküye ...

  •  “DAĞIN ARDI ZEYTİN”
    “DAĞIN ARDI ZEYTİN”

    Kedi gibi şirinlik taslıyor karşımda gün. Mır mır, diye uyandırıyor beni. Her şey ‘hoş’luk iklimine kaptırmış kendini, akıyor. Yeşil de nefes nefese...

  • GÖZLERİM YOLDAYDI
    GÖZLERİM YOLDAYDI

    Sabah ezanı yeni okunuyordu. Gökyüzü lacivert bulutlarla kaplıydı. Gece yarısına dek yıldırımlar çakıp gürlemiş; sabaha karşı ise gözyaşı dökmeye ba...

  • ÇOCUK
    ÇOCUK

    Biri öldü anne sonra biri daha... ardı arkası kesilmeden öldüler, çocuktu hepsi anne!... ufak elleri bulut gibi olan, gözleri gök mavisinden doğ...

  • GÜL MIZRAP
    GÜL MIZRAP

    Bir yumak inci, parmaklarının arasından aynanın önünde duran teneke kutunun içine aktı. Artık bir ağaç kabuğunu andıran avuçlarını onların üzerine kap...

  • TREN YOLU
    TREN YOLU

    Sırtlarında paslı gaz tenekeleri, tren yolunu tuttular. Sonbahar, hergün biraz daha kışı peşinden sürüyordu, iri kara renkte bulutlar gök yüzünü örtm...

  • KAHVECİNİN DERDİ
    KAHVECİNİN DERDİ

    Yakacıkta otobüsten inince, çınarlı meydancığın sağındaki dar yokuştan çıkıp yürüyünüz. O yol, sizi, ağaçlıklı bir çeşme başına, Yakacığın meşhur ayaz...

  • KANTARCIOĞLU APARTMANI’NDAKİ KADIN, KANTARCI VE OĞLU
    KANTARCIOĞLU APARTMANI’NDAKİ KADIN, KANT...

    Kantarcı ve oğlu dokuz numaradaki kadını yerdeki yatağında sırtüstü yatık ve gögüs kafesi açılmış olarak buldu. Kantarcı ve oğlu sekiz numarayı, kadı...

  • ACITAN MÜZİK
    ACITAN MÜZİK

    Söz de uçarmış, yazı da. Cânım efendim, her sinede koskoca bir dağ varmış. Ve ancak er kişinin himmeti, o dağı parçalarmış. ** Ev ona sığınaktı el...

  • SIR
    SIR

    kadın bir gece sinesinde bir ağırlık ve yüzünde sini büyüklüğünde bir ay’ın beyaz soluğuyla uyandı. her gece karanlık göklerde bir hayal gibi dolaşıp...

  • SENİ ÖLDÜRECEĞİM
    SENİ ÖLDÜRECEĞİM

    Sana kızıyorum. Zaman zaman senden nefret ediyorum, Bana yaklaşmayıp başkalarıyla birlikte olduğunu anladığımda kıskanıyorum üstelik. Ama yine de yaln...

  • ŞAPKA MESELESİ
    ŞAPKA MESELESİ

    Birden kaybolmuşlardı. Halbuki her zamanki işlemlerimi yaptım. Hayret, yazılarımda hiç şapka görünmüyordu. Kelimelerim çıplak ve kabaydılar. Seslenil...

  • KÜSKÜNLÜĞÜME GÜLÜMSERKEN....
    KÜSKÜNLÜĞÜME GÜLÜMSERKEN....

    Canım çok yanıyor... Bir zamanlar, uçurumun kenarında, ya kanatlanıp bilge olacağım, ya düşüp boynumu kıracağım derken, düşüp kanatlarımı defalarca...

  • BİR KESE ALTIN BİR KOLİ KİTAP
    BİR KESE ALTIN BİR KOLİ KİTAP

    Tatilden görev yerine dönerken heyecanlıydı. Üzüntü ve sevincin harmanlandığı karışık bir duygu yaşıyordu. Aileden, yakınlardan ve dostlardan ayrılmak...

  • HOMO ALATİCUS
    HOMO ALATİCUS

    Zamanın sırrı ile başı dönen her insan gibi, onun da kendine has bir şaşkınlığı vardı. Farkındalıkla şaşkınlığı bir arada yaşayan bir bilim adamı olma...

  • YILANIN YOLU
    YILANIN YOLU

    Altımızdaki stabilize yol bir yılan gibi kıvrılıyor. Motor tüm gücünü toprağa seriyor. Yol içime akıyor. Kıvranmada. Aradığımın ne olduğunu bilmiyorum...

  • BELİRLENMİŞ YAKINLIKLAR
    BELİRLENMİŞ YAKINLIKLAR

    Ardısıra yürüyorum. Kendini ususl bir yürüyüşe kaptırmış gidiyor. Nereye gittiğini bilemiyorum. Adımlarında uçarı bir acelecilik, sekişinde bir hafifl...

  • ŞEHMUZ!
    ŞEHMUZ!

    Mardin göründüğünde tarlalar yanıyordu. Anız kokusu karşıladı onları. Yükselen dumanların içinden geçip tepede, güneşin altına boyadığı bir şato gibi ...

  • YEDEKÇİ
    YEDEKÇİ

    Kazancı Yokuşu’ndan aşağı doğru yürüyorum. Güzel bir mayıs günü. Güneş iyiden iyiye ısıtıyor artık. Çingeneler çiçek sepetlerini alıp çıkmışlar sokakl...