Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • SEVİM
    SEVİM

    Onu kendisiyle baş başa görmek isterseniz; ağır işiten kulaklarıyla sabah ezanını dinlemeye çalışırken yakalamalısınız. Avucunu sağ kulağına dayamış; ...

  • DEĞİŞMELİ AMA
    DEĞİŞMELİ AMA

    İçimde çıktığım yolculuklarda hep gelip dayandığım o ıssızlık ve başka biriyle yüzleşme durumu beni ötekiyle savaşa itiyor, bu yürüyüşleri bir yere va...

  • BUĞULU CAMLAR
    BUĞULU CAMLAR

    Adam küçüklüğünde ismini buğulu camlara yazardı. Ve ismi, buğunun çözülüşüyle birlikte camdan silinirdi. Yine de o, evlerde, otobüslerde, mağazalarda...

  • SIRTLAN
    SIRTLAN

    “Kırlara saçtık cinleri. Onlara güzel günlerbahşettik; ama ellerinin tersiyle ittiler!” diye haykırdı yabancı. Çocuk dönüp baktı. “Ne yani inanmıyor ...

  • ÜÇ YAĞMURLU ŞEHİR
    ÜÇ YAĞMURLU ŞEHİR

    ‘Yanımda saçları yağmur kokan bir güzel kız/umuda yaklaşıyorduk ortak adımlarla...’* Hayat, diye başlardı bildiğimiz bütün yağmurlar… Bilmediğimiz...

  • TAHTA AT
    TAHTA AT

    “Boşluğa bakan pencere… Orada bir siluet, sisler arasında. Öylece bakıyorsun Esin… Karmakarışık rüyalar, hayra yorulası. Ben düşmeden saçı beyazlayan...

  • ÖLÜM BURADA
    ÖLÜM BURADA

    Yüreğimin büklümleri bazen birbirine yapışır.Koparır atarım.” Wittgenstein. Görecek gözüm yok benim. Ne gördüklerimi taşıyacak aklım; ne de, ne deme...

  • ÇÖPTEKİ SAÇ ÖRGÜSÜ
    ÇÖPTEKİ SAÇ ÖRGÜSÜ

    “Bu çocuk sakat doğacak, istersen onu öldürebilirsin.” Bebeğim sakat mı? Deli bu doktor. Eminim! Duvardaki tablodan belli deli olduğu. Şu ölüyü incel...

  • MARTILARIN DÜĞÜNÜ VE HİÇ...
    MARTILARIN DÜĞÜNÜ VE HİÇ...

    Bu bağlamda okuduğum ya da okumak istediğim iki kitaptan söz etmek istiyorum şimdi de. Kendisini, kurucusu da olduğu bir sanal siteden tanıdığım ve ...

  • KARANLIK ÖYKÜLER
    KARANLIK ÖYKÜLER

    Hani, kolu kopsa sakin kalabilen insanlar vardır. En yakınının ölümünü sessizce kabullenen, şiddetin alasını sıradan bir olay gibi karşılayan... Ya da...

  • SESİMİN DİVANİ YANI…
    SESİMİN DİVANİ YANI…

    Aşkın en güzel libası sözdür. Söz eğri büğrü bugün. İri kıyım günahlara bulanıyor renkler. Aşksızlıktan nefesi kokanlar ete tapınmayı aşk sanıyor. Yaz...

  • ADI ANILINCA AŞKI KENDİSİYLE TAÇLANDIRAN
    ADI ANILINCA AŞKI KENDİSİYLE TAÇLANDIRAN...

    Duvarların neminden utanıyor kirpiklerim. Bu nasıl ağlamak o zaman? Harf harf akarken hayat farza niyet bir hikâye düştü payıma. Azımsanmayacak bir aç...

  • MAHVOLDUK
    MAHVOLDUK

    Bu bahçeye kapak attığım çok iyi oldu. Binanın tadilatı da henüz bitmedi ama. İçeride şimdilik 7-8 öğretmen çalışıyor. İnşaat işinde çalışanları saymı...

  • KUZGUNÎ SEVDALAR'A
    KUZGUNÎ SEVDALAR'A

    Yağmur yağıyordu pencereye başımı yasladığımda. Yüreğimde bir tuhaflık, bir acı… Nerde olmak istediğimi ve nerde olduğumu düşündüm. Hayatımdakileri bi...

  • SESSİZ OLAN
    SESSİZ OLAN

    odanın içinde üç tane adam var. odanın lambası tavandan aşağıya iyice sarkmış durumda. adamlardan biri bu lambayla konuşuyor ve bu adam ayakta. diğer ...

  • ÖYKÜ-MASAL
    ÖYKÜ-MASAL

    Dev bir kütüphaneye girdiğimi zannederdim, hudutlarından içeri girdiğimde. Dev bir kütüphaneydi burası. Zihnimde yer edinen ilk kütüphane. Üst üste, y...

  • AŞURENİN ÜZÜMÜ
    AŞURENİN ÜZÜMÜ

    Aşureyi illa da Muharrem ayında pişirmek, konu komşuya, eşe dosta dağıtmak, illa da birilerine tattırmak şart mıydı? Olmazsa olmaz bir kaide miydi? De...

  • İKİ DEVLET KARŞISINDA PİR SULTAN ABDAL
    İKİ DEVLET KARŞISINDA PİR SULTAN ABDAL...

    Türk edebiyatının önemli yapı taşlarından ve Alevî-Bektaşî edebiyatının yedi büyük şairinden biri olan Pir Sultan Abdal’ın, yapılan bütün araştırmalar...

  • "İSLAM BİLİM TEKNOLOJİLERİ MÜZESİ"...

    Medeniyetimizin Yitik Değerleri: İslam Bilim Teknolojileri Müzesi Endülüs, İstanbul, Bağdat, Kudüs, Şam, Yemen... Gözü yaşlı medeniyetimizin yitik ...

  • YAHYA KEMAL BEYATLI: BEYAZ TÜRKÇE'NİN ŞAİRİ
    YAHYA KEMAL BEYATLI: BEYAZ TÜRKÇE'NİN ŞA...

    2 ARALIK SALI, 1884: Yahya Kemal, karanlığın yerini aydınlığa terketmeye hazırlandığı vakitlerde Üsküp’te büyükannesinin konağında dünyaya gelir. Doğ...