Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • SIRLI AYNALARIN SIRRI
    SIRLI AYNALARIN SIRRI

      Filmin Sinopsisi-I: Bir kadın mutfak önlüğünü takmıştır. Mutfakta dünden kalan bulaşıklar onu beklemektedir. İçinde bir kırıklık, bir yorgunluk, b...

  • SEBEBİ
    SEBEBİ

    İçinde, sanki dünyayı hiç bilmezmiş; ilk defa görüyor, tanıyor, yeni uyanıyormuş gibi, kesif bir acı. Duygular katmerleşmiş, kat kat… Hayat sanki ac...

  • ÇANTA
    ÇANTA

    Bir ilkbahar günü, gökyüzünde bulutlar koyu gri, serin bir rüzgâr yanaklarımı tırmalıyor. Caddelerde akşam telaşı başlamış. ‘Yaz saatine geçilmeseydi ...

  • DERİNCELİ EKREM'İN SIR DOLU ÖLÜMÜ
    DERİNCELİ EKREM'İN SIR DOLU ÖLÜMÜ

    Bir fotoğraf kaldı ondan yadigar. Derince’li Ekrem vefat etti diye bir haber geçtiler ilçenin yerel gazeteleri. Sayfanın alt kenarına küçük harfle...

  • RENKÇİ
    RENKÇİ

     Baharın ilk kımıldanışıyla evlerinden kopanlar arasında bir renkçinin gözlerine yakalanmıştım. O gözler ki beni baştan ayağa yıkamış, boyamış, biçi...

  • ANA OĞUL
    ANA OĞUL

    Kış ile bahar arasında…Soğuk mu sıcak mı havalar, şaşırır insan. Ve hasta şimdi. Baş ağrısı, ateş… Ne yapmalı? Hemen sağlık ocağına gitmeli. Belki dok...

  • KARANFİL OLDU ZAMAN
    KARANFİL OLDU ZAMAN

    10 Ağustos   Fırçamı özlemişim, boyalarımı... Yeni bir tuval almalıyım. Dışarıda yine sağanak yağmur, ikindi üzeri. Kendimdeyim bugün. Tüketmeye kıy...

  • KAYIP
    KAYIP

    Yavaş yavaş merdivenden iniyordu. Her  basamak bir sonraki basamağa yaklaştırırken yukarıdaki uğultular azalıyor, sesler önemini yitiriyordu. Son basa...

  • ŞAHİT
    ŞAHİT

    Evet  biraz sarardım, hatta uçlarımdan hafif hafif  kurudum. Ama cildim ve rengim yanıltmasın sizleri. Şu ankarşınızda oluşumu bunlara borçluyum. Beni...

  • NİSA
    NİSA

    Hadiseden sonra, “Zamanla geçer”  demişlerdi. Ayları, seneleri devirmişti, bundan böyle avunmalı, iyileşmeliydi. Ceketini, basit bir tıraş kremini g...

  • METRO
    METRO

    Yaşlı  adam  metroya  bindiğinde  yorgundu. Oturacak  boş  yer  olmadığından  kapının  hemen  ağzında  ayakta  durdu. Aslında  çok  yürümemişti, evl...

  • KAYIP CÜZDAN
    KAYIP CÜZDAN

    “Benim küçük sevgilim\Sen bana neler yaptın\Böldün parça parça\Onlar bilmez onlar bilmez\Bakarlar yüzüme, sanki yokmuş gibi\Sanki yalanmış gibi…” “M...

  • ZİGANA'DA BİR KOMİSER
    ZİGANA'DA BİR KOMİSER

    Hava çok sıcak, güneşin yankısı insanların içine işliyordu adeta. Herkes şehirden uzaklarda olmayı arzulayarak serin bir gölgelik, şırıl şırıl akan bi...

  • SANDIK
    SANDIK

    Sonunda çektiği acılara değmişti. Narin oymaları, sedef kakmaları onu zarif, gösterişli ve alımlı hâle getirmişti. Diğerlerinin arasından hemen dikk...

  • KIYIDAKİ SEYİR
    KIYIDAKİ SEYİR

    Arkasında dalgaların serinliğiElbisesinin eteklerinin kabartılarında ha boğuldu boğulacak Saçlarının uçunda mazisinden kalan son damla henüz dü...

  • DEDEMİN GÜNLÜĞÜ
    DEDEMİN GÜNLÜĞÜ

    Sisler boğazıma sarılıyordu. Onun ölüm gününün ertesinde hayata  anlamsız, boş gözlerle bakıyordum. Kabullenemeyeceğim bir şey değildi bu yaşamaya g...

  • TUZ
    TUZ

    Saate baktığında gecenin üçüydü. Masa lambasının sarı, ölgün ışığında okuduğu kitabın arasına ayraç koyarak kapattı. Geriye doğru yaslanarak belini dü...

  • BEN
    BEN

    Ben! Neden tüm bunları yaptın ki bana sen? Beni bana bırakmaktansa, benliğimi bana kırdırdın yıllarca… Şimdimizde yabancılaşmamız uydu mu yaradılı...

  • FATİMA'NIN ÖYKÜSÜ
    FATİMA'NIN ÖYKÜSÜ

    Sayın Ali Haydar Haksal’a   Karanlığın biraz daha koyu olduğu şehrin bu bölümünde pencereler muşambalıdır. Evler tek katlı, ahşap. Adi, ucuz kumaş...

  • ÖMRÜMÜN KARELERİ
    ÖMRÜMÜN KARELERİ

    Artık evimizin antika köşelerinde yerlerini alan şeritli, üstten bakışlı makineleri onlarla çektiğimiz fotoğrafları unutmak mümkün müdür? Onları taş...