Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • KADIN-ADAM-SİGARA TABLASI
    KADIN-ADAM-SİGARA TABLASI

    Kadın gazetenin “Ev-Kadın-Moda” sayfasını okuyordu. Başını kaldırarak: -Bak, dedi, ne yazıyor. -Neymiş? dedi adam. -Diyor ki: “Erkeklerin sigara ta...

  • YÖNETİM SORUNU
    YÖNETİM SORUNU

    “Salondaki hanımların en güzeli kim, biliyor musunuz hanımefendi.” Hakkında neler hissettiklerini biliyor. İlgililerden biri daha, tarayıcı gözlerle...

  • DÖNÜŞ(ÜM)
    DÖNÜŞ(ÜM)

    Kız folklorik hareketlerle yürüyordu. Arada yanındaki delikanlıya eğiliyor, gözüne kestirdiği yerleri “el çabukluğu marifet” hesabıyla özenle tutuyord...

  • ÖTE DÜNYA
    ÖTE DÜNYA

    Abdullah Harmancı’nın öykü kitabı Ertesi Dünya elimde tramvaya biniyorum. Eve en kolay, en kestirme, en kısa sürede ulaşmayı düşündüğümde hep tramvayı...

  • TAŞ DEYİP GEÇMELİ Mİ?
    TAŞ DEYİP GEÇMELİ Mİ?

    Çarpılır adam be! Çarpılır. Taş deyip de geçilir mi hiç hoyratça? Taş deyip de boş verilir mi? Taş kelimesi taş katılığıyla biliniyordu belki a...

  • MECNUN MU ÇARPTI
    MECNUN MU ÇARPTI

    Adamın mezarını bu tepeye, yolların kesiştiği noktaya yapmışlar. Patikalar, kenger dikenlerinin ve kevenlerin aralarında kıvrılıyor. Az önce bir ka...

  • KARA UMUT
    KARA UMUT

    “Bu da katılmak zorunda olduğum iç bayıltan ziyaretlerden biri olacak. Dost ziyaretiymiş, insanlık göreviymiş, hoşlanmasam da katılmalıymışım; ne olac...

  • MAMİ
    MAMİ

    Diğer çocuktan biridir Mami. Öteki, annesinin kolunda gelir her sabah. Cuma günlerinde ise bütün okulu havasıyla boğmak için havalı bir bahanesi vardı...

  • SERİN SERVİLER ALTINDA
    SERİN SERVİLER ALTINDA

    Sıkıntı ve hüzün öylesine istekli, öylesine keyifle; elele tutuşur, gelir. Kederimiz o kadar benimsemiştir ki bizi sadık bir köpek misali; yatar yuvar...

  • CÜMLEYİ NASIL BİLİRDİNİZ?
    CÜMLEYİ NASIL BİLİRDİNİZ?

    GECEYLE BİR... Sözün gümüşü çoktan çamaşır suyuna düşmüştü... Gece ilerlemek bilmeyen bir hal almış, insanlar susuyordu... En çok kelimelerin silin...

  • AT VE RİKKAT
    AT VE RİKKAT

    Ahbaplık kurduğumuz bir ailenin ısrarlı davetiyle, Ege'deki şirin yazlığa hareket ederken, bilemezdim nelerle karşılaşacağımı. Atlara meraklı oluşlar...

  • İÇİMDEKİ DENİZ
    İÇİMDEKİ DENİZ

    Başına gelen en gerçek şeyin adıdır yaşam. Yaşamın ta kendisidir aşk. Adın Kamil. Kısa boylu sıska bir şeysin. Çillerin yeni yeni kızarıyor. Mavi san...

  • DİLİM DİLİM ADIN DİLİMDE
    DİLİM DİLİM ADIN DİLİMDE

    Özlediğin... Özlediğin benliğinde iz bırakırken, sende yeniden var olmalı.. Bende var olan boşluğun hangi tanımı sensin soruyorum şimdi kendime...

  • İKİ DENEME
    İKİ DENEME

    MUTLULUK MU ZOR, YOKSA BİZ Mİ ZORLAŞTIRIYORUZ? Mutluluk hiçbir insanın tanımlayamayacağı kadar güçtür. Mutluyum diyemezsin çünkü elinden kayıp git...

  • SAHTE BİR HATIRA
    SAHTE BİR HATIRA

    Sahte bir hatıra döktüm kağıda... Amacım değil yalan, niyetim değil dolan... Meyhane kokan kır çiçeklerinden bir kaçış ki bu bendeki, oluru yok... ...

  • YAĞMUR
    YAĞMUR

    Adı Yağmur’du. Sevimli, serin... Islak bakışları bütün kalpleri heyecana getirir, tenine dokunduğu herkeste ve her şeyde ürperti hâsıl ederdi. Ayak s...

  • YEŞİL ZEYTİN
    YEŞİL ZEYTİN

    Refika Baylan’a saygıyla... Yeni bir güne daha uyanıyordu kâinat, yeni bir uyanış daha beliriyordu tepelerin ötesinden... İlçeye uzun bir süredir k...

  • RENKLERİN ARİSTOKRAT BASKISI
    RENKLERİN ARİSTOKRAT BASKISI

    Hayatın sarkık bacağına tekrar sarıldığında; geride birikmiş yıllarını bırakmıştı. Yıllanmış şarap gibi geçmişin izleri belleğinde tortularını bırakmı...

  • KAN AKIYORDU ELLERİNDEN YERYÜZÜNE
    KAN AKIYORDU ELLERİNDEN YERYÜZÜNE

    Dün seninle tanıştım ya, ey sevgili Felluce, diğer şehirleri bir kenara bırakıp sana bakıyordum, heyecandan soğuk bir nefes alıp veriyordum. Sen benim...

  • ROMANTД°ZM
    ROMANTД°ZM

    Üzülmüyor musunuz? Gün be gün çekilip gittiği için sizin de kalbinizi burkuntular, iç geçirmeler sarmıyor mu? Siz de... O da... Başkaları...