Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • KOKU
    KOKU

    Okulun son günleriydi. Sınavlar bitmiş, devamsızlığı az olan öğrenciler okulu asmaya başlamışlardı. Öğretmenleri not ortalamalarını belirleme, karne...

  • YALANCI
    YALANCI

    Öyle umarsız apartman boşluğuna baktı Handan. Merdivende ağırdan aldı. Havalandırmaların aralıklarından toz giriyor içeri. Görünen yemyeşil otlar...

  • SÜTLER KIRMIZIYDI ORADA
    SÜTLER KIRMIZIYDI ORADA

    Koşuyordu. Aralıksız, durmadan koşuyor, yolları parmak uçlarıyla ezerek, kara dumanların kalbini delerek, ıssızlığa doğru soluksuz, koşuyordu. Sağın...

  • RESSAM VE
    RESSAM VE "PARA"

    I Bostancı sahiline doğru hızlı adımlarla yokuş aşağı yürüyorum, feribot iskelesindeki gişeye su borcumu yatırıp hemen dönmek durumundayım. Çevremde...

  • AMCAMIN EVİ
    AMCAMIN EVİ

    Ürkek çalıyorum kapıyı. İçeriden beni duymaları için kapıya daha hızlı vurmam gerek. Zaman ilerledikçe, vuruşlarımın hızı azalıyor. Evimizin soğuğun...

  • HÜSNİYE TERAPİYE GİDİYOR
    HÜSNİYE TERAPİYE GİDİYOR

    Geçenlerde Remington marka daktiloma bir mesaj geldi. Muharrirler Birliği’nde “Edibelerin” bir toplantısı varmış. Hipnotik mi Hipokrat mı,yoksa psikol...

  • GUGUKLU SAAT
    GUGUKLU SAAT

    On iki dilimli saate karşın, onun dokuz dilimli saati tıkır tıkır işliyordu. Dokuz dilim harflerden oluşuyordu. İlk harf "K", kalbinin kırıklarını vu...

  • AH MUHAMMED AH
    AH MUHAMMED AH

    Bir haber miydi, görüntümüydü, yazı mıydı yüreğini sızlatan, içini acıtan, kanatan, anlayamadı. Dünyası yıkılmış, çaresizliğin dayanılmazezgisi altınd...

  • KIRIK AYNA
    KIRIK AYNA

    Saate baktı, randevusuna daha kırk beş dakika kadar vardı. Çantasını açtı. Firma için hazırladığı teklif dosyasını tekrar kontrol etti. Fiyatlarayenid...

  • HÜZZAM MAKAMINDA TİTRER UDUN ARA NAĞMELERİ-2
    HÜZZAM MAKAMINDA TİTRER UDUN ARA NAĞMELE...

    Mücella; “…kelimeler üzerine takılmam ve düşünmem hangi yıllara tekabül ettiğini net olarak hatırlamıyorum. Fakat kelimelerin belirgin bir şekilde...

  • SON TESELLİ
    SON TESELLİ

    “İlahi abla, hiç güleceğim yoktu, güldürdün beni akşam akşam”  “Tabii, insanın işi gücü yolunda, yordamında olunca böyle her fırsatta vara yoğa g...

  • SOL ELDE
    SOL ELDE

    Onu orada daha önce kimsenin görmediğini biliyorduk. Ama bizlerden bazıları, buradan daha dün geçtiklerini söyleyip, onu görmediklerine dair yeminler ...

  • NÜKLEER BOMBA ÜRETİYORUM YÜREĞİMDE
    NÜKLEER BOMBA ÜRETİYORUM YÜREĞİMDE

    (Gazze’nin gül yüzlü masum çocuklarına ithaf ediyorum.)                Amansız savaş haberleri dinliyordum, içimde hüzünle birlikte intikam duygular...

  • GÜL PERİLERİNİN NİNNİSİ
    GÜL PERİLERİNİN NİNNİSİ

    Öğretmenlik hayatımın ilk yılı ve ilk mayısıydı. Buruşuk suratlı, pamuk yığını anneannem, benimle mayısa kadar sabredip oturmuş, havaların ısınmasıy...

  • İĞRETİ YAKINMALAR
    İĞRETİ YAKINMALAR

    Niyeyse içim dışıma sığmaz. Sonra da bıkarım; ismimden, adresimden, olanlardan, iğreti geçen zamandan. “Sen yokken” diye bir yazıyı kurgulamıştım. D...

  • KARIM HAKLIYDI
    KARIM HAKLIYDI

    En güzel yıllarını onunla geçirdiğini, kâh kapılarına dayanan yoksulluğu, kâh ölümleri, kâh iflasları birlikte göğüslediklerini inkâr etmiyordu. Her...

  • ZEKAT
    ZEKAT

    Al, dedi senin için bunların hepsi. Yoksulluğun yıprattığı yüzü şaşkınlık içindeydi. Adamın yüzüne baktı bir de kapının önündeki kolilere. Üst üs...

  • KARŞILAŞMA
    KARŞILAŞMA

    Bekleyiş… Kahveye vardığında saat tam ikiydi. Öyle sözleşmişlerdi. Kahvenin tek boş masası cam kenarındaydı. Kendisine bir çay söyleyip oturdu. El...

  • HÜZZAM MAKAMINDA TİTRER UDUN NOTAYA DÖNEN ARA NAĞMELERİ
    HÜZZAM MAKAMINDA TİTRER UDUN NOTAYA DÖNE...

    “Hay Allah!... Atık yazamıyorum… Yaratan Sensin!...” derken Mücella çaresizdi. İçten içe ve sessizce bir hüznü yaşıyordu. İçinde bin bir duyg...

  • ANIN RUHUNA KAÇIŞ
    ANIN RUHUNA KAÇIŞ

    Yükselmenin en alçakçası, zayıfların sırtına basarak yükselmektir.          Schiller Tozlu raflardan aldığı eski kitaplardan birisini açtı. S...