Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • alt gelir, üst gelir
    alt gelir, üst gelir

    Çalışmaya başladığımın ilk günlerinde koridorun çaycı yamağı, beni girişteki koltukta oturur görünce, elindeki çay bardağını uzatıp: “Abi, sana zahmet...

  • yaz gelince
    yaz gelince

    Sen, ben, Mübeccel Abla bir de kendimiz... Ne çok eğlenirdik, orada, asma çardağın altında... Otururduk. İkindileri en çok da. Sonra gelsin çayla...

  • ıslak hayat
    ıslak hayat

    Nem ve küf kokan odanın en kuytu köşesine eski, kırpılmış, parçalanmış bezlerden doldurulmuş, kocaman çiçeklerle bezeli, allı morlu minderi atmış, der...

  • uyuklayanlar
    uyuklayanlar

    Yeknesak günleri, sınırları aştıran, kırıp geç(ir)en sanal bir ses: “Beni tanıdınız mı Atiye? Ben ilkokuldan arkadaşınızım…. Ziyaret Defteri’nde is...

  • küllenen acılar
    küllenen acılar

    Düşüncesiz sokaklardan geçiyordu. Yine nereye çıkacağını bilmediği sokaklarda, kendi de düşüncesizken. Belki de bu yüzden yakıştırmıştı düşüncesizli...

  • dama atılan pabuç
    dama atılan pabuç

    Henüz Balta Limanı Ticaret Antlaşması’nın imzalanmadığı ve Loncaların hala varlığını koruduğu zamanlarda Kırşehir civarında çiftçilikle uğraşankö...

  • ödül
    ödül

    Emre, sınıfta her zaman sessiz, içine kapanıktı. Kimseyle konuşmaz, arkadaşlarıyla oynamazdı. Boynu bükük, çoğu zaman düşünceli ve durgundu. Arkadaş...

  • çermik
    çermik

    Pompei’nin küllerinde zamanla birlikte donmuş meçhul bir kavim karşımda duruyordu. “Öylece kalsalar ya da zaman, akışına bir solukluk ara verse de...

  • bilebilmeliydim
    bilebilmeliydim

    ‘Ağlara takılan sineklere sevinmeli miyim; örümcekler rızkını buldu diye. Bir gün; aynı ağlara takılmaktan korkmadan’ diye düşünürken:bir yandan ...

  • zannetmek için...
    zannetmek için...

    Berrin suskun duruşunu bozmadı. Bir çuval inciri berbat etmişti. Hatasını bilip boynunu bükecekti. Kesilen cezasının karşısında “ama ama...” demeyece...

  • dilek
    dilek

    Sonunda gelmişti. Görmeyi çok istiyordu bu yeri. Ayakkabısını çıkartıp içeriye girdi. Büyük  bir kalabalıkla karşılaştı. Namaz kılanlar, bir köşedet...

  • BENGİSU / GÖZLER AŞKI İNKAR ETMEZ Kİ
    BENGİSU / GÖZLER AŞKI İNKAR ETMEZ Kİ...

    BENGİSU Bu gün nasılım? bilsem... kimi zaman yağmurlu, kimi zaman parçalı bulutlu… çoğu zamansa içimde kabaran tedirginlik ve huzursuzluğu yaka...

  • ŞEHİRLER VE İNSAN
    ŞEHİRLER VE İNSAN

    Dün bu şehri azgın ve küfürbaz bulduğunda dudağı uçukladı. Bu uçukluğun şokuyla şehrin dedikodusunu yapıverdi: Onu ki ben narin, alımlı, sükûnet a...

  • GEÇMİŞ ZAMANLAR
    GEÇMİŞ ZAMANLAR

    İçi su dolu kovayı taşıdı; merdivenin başına kadar. Yorulmuştu. Canı nasıl da çay çekiyordu. Fakat işini bitirmeden bırakmak istemiyordu. Süpürm...

  • ÖMÜR YAPBOZUNUN LÜZUMSUZ PARÇALARI
    ÖMÜR YAPBOZUNUN LÜZUMSUZ PARÇALARI

    "Geçerken uğradım." "Ben yaşamaya gelmedim, öyle bir bakıyorum hayata." "Bu dünya fenomeni bana göre değilmiş hocam." "Bir arkadaşa bakıp çıkacakt...

  • TÖRPÜ
    TÖRPÜ

    Babama… Denizi ilk gördüğümde geceydi. Karşı kıyıların evlerinden, karanlık sulara taşan sarı, mavi ışıkların ayaklarıma kadar gelmesine hayret e...

  • KADEH
    KADEH

      Haberi işitince aniden... Tahmininin fevkinde etkilendiğini hissetmişti. Tepkisine mânâ veremedi. Bir an, hiçbir münasebetlerinin olmadığını düşünd...

  • BABAANNEM VE KALE
    BABAANNEM VE KALE

    Kaleyle arasında ancak bir at arabası geçecek kadar aralık olan bu ev; zamana, yıkımlara, yangınlara, köhnemişliğe, bırakıp gidenlere karşı inatla d...

  • SATICI
    SATICI

    Meram’dayım. Balkonda oturuyorum. Önümde bilgisayarım var. Biraz dinlenmek amacıyla güzel düşünceler içinde ayaklarımı uzattım. Gökyüzüne, bahçeye, ...

  • DELİ DELİ
    DELİ DELİ

    Sokak aralarına gizlenmiş çocuklar onun gelmesini bekliyorlar. Ellerinde  bilye büyüklüğünde taşlarla. Her an gelebilir beklenen. İşte geliyor...