Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • BİR SANDIK DOLUSU KİTAP
    BİR SANDIK DOLUSU KİTAP

    "Bir özleyiş ve bir korkudan sonra bayrağın kıymetini ne kadar daha başka, ne kadar daha yakından duyuyordum." Ruşen Eşref Ünaydın. Kişi, belli bir y...

  • ZAMAN VE BİZ
    ZAMAN VE BİZ

    Yeni bir yılı karşılarken... Zaman akıp gidiyor ve bizler zamanın bıraktığı izlerle baş başa kalıyoruz... Zamanı durduramamanın çaresizliği ve elemi...

  • SON EMİR
    SON EMİR

    Ayak parmaklarım bir ketenpereyle tek tek kopartılıyormuş gibi acıyor. Bileklerim testereyle doğranıyor gibi. Bacaklarımın kalçamla birleştiği yere sa...

  • KİRAZ AĞAÇLARI VE BİSİKLETİM YETiM KALDI
    KİRAZ AĞAÇLARI VE BİSİKLETİM YETiM KALDI...

    Artık açmalıydım. Elimde tuttuğum siyah zarfa ne kadar süre, dolu gözlerle baktım, hatırlamıyorum. Annem, kimdenmiş, diye sorunca birden çocukluk anıl...

  • ÖMER SEYFETTİN’DEN CEMAL ŞAKAR’A ÖYKÜ VE İRONİ
    ÖMER SEYFETTİN’DEN CEMAL ŞAKAR’A ÖYKÜ VE...

    Çerçeve İroni çevresinde yazılıp söylenilenlerin, üç temel soruya cevap aradıklarını söyleyebiliriz: İroni nedir; nasıl yapılır ve hangi işlevleri ...

  • BİR NEFES İÇİN
    BİR NEFES İÇİN

    Saat gecenin on biri. Caddede açık olan tek dükkan benimki. Beş tane zenci girdi içeri, Amerikan aksanlı İngilizce konuşan, saç sakal birbirine karışm...

  • GECE VE YABANCI
    GECE VE YABANCI

    Aylardan mart, dışarıda soğuk vardı. İnsanın kanını donduruyordu. İliklerine varıncaya kadar donduruyor, hareketsiz bırakıyor belki de ölümün soğuk ku...

  • ENDÜLÜS MEDENİYETİ
    ENDÜLÜS MEDENİYETİ

    Ger Endülüs olmasa ziyâdâr, Kim Avrupa’yı ederdi bidâr (Eğer Endülüs ışık saçmasaydı, Avrupa’yı bilgisizlik uykusundan kim uyandırırdı?) Ziyâ Paşa...

  • HADİ UYANALIM ARTIK...
    HADİ UYANALIM ARTIK...

    Öyle çok eğleniyoruz ki... babam bütün yaşanmışlığını babalığını bırakıyor, bir çocuk gibi; hatta benden daha çocuk, özeniyorum onun bu haline; elin...

  • HİNDİNİN FENDİ
    HİNDİNİN FENDİ

    Sonbahar yeni yeni kendini hissettiriyordu. Ağaçlar bir yıllık birikimlerini insanoğluna arz etmiştiler. Meyveleri alınan ağaçlar o yılki görevlerini ...

  • SOKAĞIM KÖK SALDI
    SOKAĞIM KÖK SALDI

    Atkestanelerinin mevsimlerin farkında olmayan insanlara sonbaharı müjdelediği sakin bir sokakta büyüdüm. Sokağın bittiği yerde başlayan caddenin yoğun...

  • KAYIP ŞEHİR
    KAYIP ŞEHİR

    Aylardır hayalini kurmuştum oysa. Oysa,yokluğuna katık yapıp nice satırlar beslemiştim sensiz... Satır aralarına gizlediğim mevsiminin kuraklığını y...

  • AMCAN GİTTİ
    AMCAN GİTTİ

    Aslında o değildi aradığım. Koridorda yarı aralık kapılardan içeri aceleci bakışlar fırlatarak adı bile insana ürküntü veren bu bölümde dün yatırıla...

  • AŞK
    AŞK

    Uçsuz bucaksız bir çölde nereden geldiğini ve nereye gittiğini bilmeden yürüyor, güneş hep aynı yerde hiç oynamadan, beynini kavuruyor, gözlerini ışık...

  • SANAT ve ŞİİR
    SANAT ve ŞİİR

    Şiir üzerine yazılanlar ve şiir üzerine söylenenler her geçen gün artıyor. Kimi şiiri seviyor ama neden sevdiğini bilmiyor kimi ise şiire çok uzak. Şi...

  • “RAHMANIN NEFESİ”
    “RAHMANIN NEFESİ”

    Cenab-ı Pir Efendimizin mürşid-i âlileri Seyyid Burhaneddin Muhakkık-ı Tirmizî hazretleri bir gün, söz söyler idi. Bir şahıs: “Sizin medhinizi filan k...

  • EE’DEN ÖNCESİ İÇİN YANAN KELİMELER
    EE’DEN ÖNCESİ İÇİN YANAN KELİMELER...

    —Ee sonra? Dedim... Ve gülerek anlatmaya başladı: Aslında anlatacak pek bir şey yok. Anlatsam sanki beni umursayacaksın. Samimiyetime inandığını s...

  • GÖLGEYİ BÖLEN AYDINLIK: İKİNCİ FECR
    GÖLGEYİ BÖLEN AYDINLIK: İKİNCİ FECR...

    Fuad Bey derin düşünceler içerisindeydi. Yoğun bir merak ve aşk ile hakikati arıyordu. Hem kendi hakikatini, hem de bir medeniyete kimlik kazandıran h...

  • DİL BESTE
    DİL BESTE

    Kediler tırmalamayacak sokaklarımı. Arşınlayacağım dil beste. Ram oldu dil beste. Dil beste sürur. Sürur oldu dil beste. Dil beste gam Gama vuruldu pe...

  • İKİLEM
    İKİLEM

    Az önce senden geldim... Az önce sende yittim, kayboldu sende geçmişim, düşüm, çiçeğim, sende bitti düşlerim... Az önce bir kadın doğurdu yırtınırc...