Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • HÜZÜN MEVSİMİNDE SEN...
    HÜZÜN MEVSİMİNDE SEN...

    “Seni dün hiç sevmedim, bugün de... Ben seni yarınlarıma sakladım...” Hüzün mevsimi yağmura, kara benzemiyor ki, yüreğe yağıyor... Kalıyorsun buz gi...

  • HAYAL BABA
    HAYAL BABA

    Vapur iskelesinin jetonlu geçiş turnikelerine henüz varmıştı ki, görevlinin, ikinci ve son kapıyı da kapatıp, yetişmek umuduyla seğirten üç kişiye s...

  • ALFABE
    ALFABE

    Orta yaşın dinginliği ve sükûnetinde şu ân hadiseleri daha iyi değerlendiriyor; şerhler koyup, sayfalar açıyor. Öğrenciler teneffüste. İlkler, annesin...

  • GÖLGE OYUNU
    GÖLGE OYUNU

    Elleri çizik içindeydi. Anahtarı güçlükle tutmaya çalışıyordu. Kapı açıldığında yüzüne çarpan hava, dışarıdan daha soğuktu. Yüreği üşüdü. “Anneciğim b...

  • KUM TOPU
    KUM TOPU

    Üç gündür acısı geçmemişti. Geceleri uykudan uyandıracak kadar sıkıntılıydı. Yürürken her attığı adım acıyla yoğruluyor, korkarak basıyordu. Aksayan y...

  • KORKU
    KORKU

    Gece karanlığının bir aba gibi üzerimize yayıldığı saatlerde hayal âleminde gezinmekteyim. Yorgun adımlarım bedenimi ileri götürmekte zorluk çekiyor. ...

  • MÜDÜR BEY
    MÜDÜR BEY

    Alnındaki çizgiler, mesleğinde katmerleşmenin bir hatırası olarak sanki gizil bir el tarafından oraya işlenmişti. Odasına girdiğimizde, çoğunlukla evr...

  • UZAT ELLERİNİ ANNE
    UZAT ELLERİNİ ANNE

    Buğulanmış cama, sağ elinin işaret parmağıyla “Anneciğim” yazdı. Bir süre, bu kelimeye baktı. O kadar dalmıştı ki, göz kapakları bile oynamıyordu. Bak...

  • ŞİŞEYE KOYMADAN DENİZE BIRAKTIKLARIM...
    ŞİŞEYE KOYMADAN DENİZE BIRAKTIKLARIM......

    1.Agu Ayna zahire bakan aydınlık dilencisi. Hakikat, kalbi emziren mukaddes hikmet. İnsan; bohçasında kırmızı günahları Kovulduğu yere giden yü...

  • GÖLGE
    GÖLGE

    Gölge yavaşça yatağından kalktı, bir avuç hap attı. Kimse uyandığını fark etmedi. Yanındaki derin nefeslerle uyuyan, ilaç kokusu sinmiş dermansız eşi...

  • PENCERE ÖNÜNDE SON KEZ
    PENCERE ÖNÜNDE SON KEZ

    Bir genç ve bir bilge, âlim kişinin karşılaşması anlatılıyor. Genç hikayeler yazan biridir. Bilge kişi de hafız, Arabi, Gazali gibi isimleri okuyan bi...

  • BEKLENEN / BALKONDAKİ ADAM
    BEKLENEN / BALKONDAKİ ADAM

    Kibrit kutularının üst üste konulmuş şekli gibi yükseliyordu semaya. Tuğladan, briketten, betondandı hepsi. Sırt sırta, yan yana, yüz yüze hiç nefes ...

  • ZAHRA VAKTİ
    ZAHRA VAKTİ

    Şu zahra vakti tüm işler üstüne kalmıştı. Kocası da tam yabana gidecek zamanı bulmuştu. Bir kış evde kös kös otur iş arama, bulgur tarhana zamanı ya...

  • BEN ÖLDÜĞÜMDE (TİYATRO)
    BEN ÖLDÜĞÜMDE (TİYATRO)

    SİNOPSİS Mustafa orta yaşlı bir şairdir. Hayatı umursamayan bir kişiliği vardır. Gerçekliklerden daha çok hayal dünyasının içinde yaşar. Kendi iç büt...

  • UÇURTMA
    UÇURTMA

    Küçük çocuk kerpiç duvarın üzerine oturmuştu. Kerpiçlerin arasından dışarı çıkan saman tanelerini yerlerinden çekmek çok hoşuna gidiyordu. Üstü başı ç...

  • FOBİ
    FOBİ

    Masanın önündeki sandalyede oturmuştu. Sol eliyle sağ yanağını tutarken, sağ eliyle önündeki not kağıdına bir şeyler yazıyordu. Aniden uykudan uyanır...

  • HÜSNİYE GÖLLERDE
    HÜSNİYE GÖLLERDE

    “Sulu” Bir Öykü - “Monya Üstün Muharrirler Birliği’nin”, 26.8.2008 tarihinde Mulu’ya gezi düzenlediğini duyunca, hemen valizlerimi toplamaya girişti...

  • ELLERİN[D]E DÜŞ[T)ÜM
    ELLERİN[D]E DÜŞ[T)ÜM

    Gözler, körledi beni. Ellerim hep sıcak, tuzlu ve derin. Sanki deniz... Öğle sonrası... Uçurtmalar mevsimi. Kaldırımda yürüyorum. İnsanlar yanı...

  • KIRLANGIÇLAR
    KIRLANGIÇLAR

    Her akşamüstü, güneş yuvasına doğru harekete geçtiğinde, sıcağın harareti yavaş yavaş yok olmaya başlandığında onları görürüm. Dikkatimi çekerler hep....

  • TÜMEL ve TİKEL AHLAKIN KÖKENLERİ ÜSTÜNE NOTLAR
    TÜMEL ve TİKEL AHLAKIN KÖKENLERİ ÜSTÜNE ...

    İnsanlıkla yaşıt olan ahlak, her açıdan iyi olduğu herkes tarafından kabul edilen değişmezlerin, her bir ferdin gönlü basa basa “işte gerçekten iyi” d...