Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • KARAGÖZ SAATİ
    KARAGÖZ SAATİ

    Fesüphanallah. Bu yaşına gelmiş böyle bir şey duymamıştı. Hem de ciddiyetiyle etrafını kırana veren Zerrin Hanımdan hiç... Gözlüğünün üstünden bir k...

  • GÖRGÜSÜZ
    GÖRGÜSÜZ

    Akşamın yorgunluğunu vücudumda hissediyorum. Sıcaklık, stres, yoğunluk, kafa yorma üst üste gelince hareketlerinizi etkiliyor. Bu sıcakta kliması olm...

  • MUSA'NIN ASASI
    MUSA'NIN ASASI

    Mana damlayan parmaklarıyla, şıkır şıkır ses çıkaran poşetten bir tutam kuru gül yaprağı alarak, geniş salonun tam ortasında, buram buram tütmekte ola...

  • ÜÇ NOKTA
    ÜÇ NOKTA

    Bir kalbin bir kalbe yaklaşmasındaki muamma gittikçe daha da büyürken... Bu muammanın sessiz ve uysal kabullenmişliğini gönüllü üstlenmişken ben......

  • GÜZEL İNSAN OLMALI
    GÜZEL İNSAN OLMALI

    Ya! Hu! Güzel insan olmalı... Ortaya yürek koymalı, can koymalı, emek koymalı... Dertli olmalı, halden anlamalı, hemhal olmalı... Sevgi vermeli, saygı...

  • BOŞ ZAMANLARINIZDA KİTAP OKUMAYIN
    BOŞ ZAMANLARINIZDA KİTAP OKUMAYIN

    Kitap. Asırlardır bildiğimiz “dost”. Bazılarımız ona kadar değer vermese de halen peşimizi bırakmayan bir “dost” kitap. Yani içimizden birşey, bi...

  • AYNA'NIN SIRRI
    AYNA'NIN SIRRI

    Güzelliğine düşkün, küçük bir kız çocuğu, aşıktı daha o demlerde suret aynalarına... Bir gün gizlice, annesinin hazine gibi sakladığı makyaj çantas...

  • ÜÇ ADIMDA NOKTA
    ÜÇ ADIMDA NOKTA

    İLK ADIM: HİSSETTİ Kalktı, doğruldu, elleri yanlarından sarkıyordu, ayaklarını gevşetti, gözleri dimdik, bir noktanın üzerine sabitlenmiş gibi kıpırt...

  • SAATLERİ KURMAK GEREK
    SAATLERİ KURMAK GEREK

    Yalnızlığın kuytu köşesinde kaleme tutunmak sıkı sıkıya. Sana dökemediğim içimi sayfalara haşiyeler düşe düşe boşaltıvermek. Kaygıları, kuruntuları, g...

  • ÜÇ
    ÜÇ

    Kapı gıcırdayarak aralandı. Bakıştılar. Sarıydı teni, bitkindi kadın. Tedirgindi bakışları. Yattığı yerden ağır ağır doğruldu. “Geldi mi?” Başı...

  • ÜÇ KAFADAR
    ÜÇ KAFADAR

    Epey güngörmüş bir çınarın göğe bakan dallarında, birbirini hiç görmemiş birer palamuttular. Bulundukları ağacı hınzırca sallayan rüzgârın onları silk...

  • BİZ ŞEHİR AHALİSİ
    BİZ ŞEHİR AHALİSİ

    Biz şehir ahalisi, üstü çizilmiş kişiler Kalırız orda senetler, ahizeler ve tren tarifesiyle Kimbilir kimden umarız emr-i bi'l-ma'ruf Kimbilir kim...

  • YAĞMUR ASİLERİ
    YAĞMUR ASİLERİ

    “Yağ yağ yağmur Bahçede çamur Teknede hamur Ver Allah’ım ver Sicim gibi yağmur” diye dolaşırdık, yağmurlu günlerde tüm mahalle afacanlarıyla. ...

  • BU ŞEHİRDE KALBİM BİLE YOK
    BU ŞEHİRDE KALBİM BİLE YOK

    Gitsem biraz, gitmek olmaz... Gidecek yer olsa, yar orda durmaz... Müzikler fena, gece yakıyor. En zoru böyle zamanlarda İstanbul’da olmak... En zoru ...

  • ŞİMDİ GİTME, ISLANIRSIN
    ŞİMDİ GİTME, ISLANIRSIN

    Ah, bir bıraksaydın mazideki olayları, insanları ve mekânları; anlatabilirdim sana kuyudan saraya uzanan yolda Yusuf Peygamberin sabrını. Sabrın aynı ...

  • ÇABUK SÖNEN ALEV: TÜRK MÜZİKALİ
    ÇABUK SÖNEN ALEV: TÜRK MÜZİKALİ

    Sanat; insanların yaşamlarını, kültürlerini, yaşadıkları coğrafyanın özelliklerini göstermesi ve kendisini ifade etmesidir. “Hayatın yansıması” olarak...

  • BİR SABAH
    BİR SABAH

    Her zamanki gibi sıradan bir sabah işte. Kirli beyaz tavan, yarı kapanık perde, yarıya kadar toplanmış çarşaf. Oraya buraya fırlatılmış çoraplar, pija...

  • DÖNÜŞ
    DÖNÜŞ

    Bir çakal bozgun sesiyle inledi. Timsahın gözyaşları masumiyeti iç etti. Bir yarasa, ışığı zehirledi. Akbabanın leşleri paha biçilmezdi. Boşluğun kızı...

  • YA BİR HİKAYEN OLSUN YA DA BİR HİKAYE OLUŞTUR
    YA BİR HİKAYEN OLSUN YA DA BİR HİKAYE OL...

    Gecenin ayazına bırakmışım kendimi... Savrulan bir kar tanesi gibi sokak sokak arşınlamaktayım koca şehirde mesafeleri... Ölgün ışıklar altında yorgun...

  • HABİB
    HABİB

    Ağlıyordu... Gözyaşları sel olup akıyor, içi içine sığmıyordu. Hıçkırıkları kesilmiyordu. Sanki üzüntüsü boğazında düğümleniyordu. İlgi bekliyordu...