Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • KIRMIZININ ÇAĞRISI
    KIRMIZININ ÇAĞRISI

    Saat 21. Bir oda: küf kokuların buram buram tüttüğü, küçük, güneşi bir kez bile ağırlama memnuniyeti taşımamış. Bir zamanlar sarıya boyanmış oldu...

  • İYİ GECELER
    İYİ GECELER

    I. Tanrı tarafından soğuk havalara dayanıklı olmaları için kürk sahibi edilmiş hayvanların donduğu gündü o gün.Zifiri karanlığa secde edermişçesine ...

  • VİCDANIN NELİĞİ NASILLIĞININ TESPİTİNİN İMKANI İLE İLGİLİ BİR DENEME
    VİCDANIN NELİĞİ NASILLIĞININ TESPİTİNİN ...

    Sosyal bilimlerde bazı kavramların üzerine konuşmak zordur. Çünkü bu kavramların net bir tanımını vermek mümkün olmadığı gibi, tam anlamıyla kapsadığı...

  • NE KADAR GERÇEĞİZ?
    NE KADAR GERÇEĞİZ?

    Tahta çocuk Pinokyo’dan robot çocuk David’e “Gerçeklik” kurgusu... Hemen hemen hepimiz çocukluğumuzun masal kahramanı Pinokyo’yu hatırlarız sanır...

  • KALAYCILAR
    KALAYCILAR

    Baharın henüz, sadece bayıltıcı kokularıyla kendini hissettirdiği, cemrenin hangi ağacın dallarında asılı kaldığını aradığımız günlere rastlardı geliş...

  • EDEBİYATÇIYSAM NE OLAYIM
    EDEBİYATÇIYSAM NE OLAYIM

    Oturarak çalıştım, yazarak, ayakta, esnerken, yatakta ve rüyamda çalıştım. Sonra o gün Ayetelkürsi okunmuş pirinç yuttum. Annem: “Kızım çok çalışma! ...

  • HİCRET
    HİCRET

    “Keder dahi getirse aşka güven. Kalbini kapalı tutma.” TagoreBahar parmak uçlarının titreyişlerinde Gözlerinin utanan ıslaklığında. Yüreğinin derin sı...

  • SICAK GÜZELDİR
    SICAK GÜZELDİR

    “Çok soğuk” dedi biri “Dün de soğuktu” dedi diğeri “Bu kadar değildi” dedi ilki Avuçlarının içinde saklı birer mikrofon varmışçasına, sürekli ...

  • SEVİLENE İTHAF
    SEVİLENE İTHAF

    Bu sabah yatağımdan doğruldum. Farklıydı. Her zamanki kalkışlarımda böyle olmazdı. Kendimi nasıl hissettiğimi bilemedim. Şaşırdım. İçtenlikli bir duyg...

  • GÜVENCE
    GÜVENCE

    Her bayramda memleketime dönerken yaşadığım burukluğu yine yaşamaktayım. Ailemi, dostlarımı görecektim. Bunun mutluluğunu hissediyordum. Ama bir tara...

  • AYNADAKİ AKS
    AYNADAKİ AKS

    Yiğit bir delikanlıydı Cemal. Lakin, içinin çok derininde bir yerlerde, kendine bile ifade edemediği bir hubb-u riyaset de yok değildi hani. Ehl-i ...

  • BARUTLU KÜTÜKLER
    BARUTLU KÜTÜKLER

    Güz sonlarıydı. Havalar iyice soğumaya başlamıştı. Kış kapıdaydı. Kışlık yakacağını ta yazın başında sağlardı, Topal Salih.Öteden beri alışkındı buna...

  • İKİ BİN YEDİ'DE ÖYKÜ
    İKİ BİN YEDİ'DE ÖYKÜ

    Öykü 2007’de de tam yol ileri... Ya öyküde taşlar yerine oturuyor ya da “büyük yükseliş” tezleri karşılığını bulmadığından artık “öykü patladı” türün...

  • GİTME
    GİTME

    Çocuklar uyanmadan kendimize gelmeliyiz canım hadi!..Gel!.. Artık sitem etme! Şimdi koyabilirsin başını göğsüme. Buz tutmuş gibi soğuk olsa da yanağın...

  • BABAM
    BABAM

    Hayat istasyonunda hiç gelmeyecek yolcuyu bekliyorum. Katarlar birer birer geçiyor önümden benim beklediğim yolcuyu indirmeden.. Ahh bu hasretlik ...

  • ASIRLIK TOZLAR
    ASIRLIK TOZLAR

    “Sattım..” derken, ağzından tükürükler savuran adam, kalkan yüklü pankartı görünce, hızlıca tokmağı eline aldı. Kazanacağı para ile akşam kuracağı çil...

  • HIRS DUVARI
    HIRS DUVARI

    Anlatmak istediğimiz hikayeler çoğu zaman hiç bir sahnesini değiştiremediğimiz, karakterlerin bizi duymadığı cam duvarlar arkasında geçiyor ve biz yaz...

  • 2008 YAHYA KEMAL BEYATLI YILI
    2008 YAHYA KEMAL BEYATLI YILI

    Sanatalemi.net’te yayımlanan “Yahya Kemal’in 50. Yılına Hazırlanıyor muyuz?” başlıklı yazıdan sonra Beşir Ayvazoğlu da Zaman’daki Yahya Kemal konulu k...

  • ÖNGÖRÜ
    ÖNGÖRÜ

    “Güzel derler, ama neye yarıyor sanki. Kin ve nefretten başka bir şey duymuyorum. Ağlamak bile gelmiyor içimden.” Güzelin özlüğüyle, kin nefret gibi ...

  • BİR SANDIK DOLUSU KİTAP
    BİR SANDIK DOLUSU KİTAP

    "Bir özleyiş ve bir korkudan sonra bayrağın kıymetini ne kadar daha başka, ne kadar daha yakından duyuyordum." Ruşen Eşref Ünaydın. Kişi, belli bir y...