Edebistan Tüm Yazılanlar
Her zamanki gibi sıradan bir sabah işte. Kirli beyaz tavan, yarı kapanık perde, yarıya kadar toplanmış çarşaf. Oraya buraya fırlatılmış çoraplar, pija...
Bir çakal bozgun sesiyle inledi. Timsahın gözyaşları masumiyeti iç etti. Bir yarasa, ışığı zehirledi. Akbabanın leşleri paha biçilmezdi. Boşluğun kızı...
Gecenin ayazına bırakmışım kendimi... Savrulan bir kar tanesi gibi sokak sokak arşınlamaktayım koca şehirde mesafeleri... Ölgün ışıklar altında yorgun...
Ağlıyordu... Gözyaşları sel olup akıyor, içi içine sığmıyordu. Hıçkırıkları kesilmiyordu. Sanki üzüntüsü boğazında düğümleniyordu. İlgi bekliyordu...
Gölgeler boyunca yürüdü. Sonbahara ne kalmıştı ki. Artık rüzgâr serin esiyor. Yapraklar havada savruluyor; sarı, çürümüş yapraklar. Birkaç gün öncesi...
Ahşap lambrili tavanda bir ip kablonun ucunda sallanan ampul sonunda bu sallantıdan yorularak battaniyeye sarılmış üşüyen bedene ait bir çift korkulu ...
Ömrümün en keskin dönemeçlerinden biriydi ilkokula başladığım gün. Zihnime kazınan iki renk kaldı o günden; siyah ve beyaz. O yıllarda ilkokul, ort...
Çocuk elini uzattı... Çocuk elini geri çekti... Ve yağmur başladı... Yerimi bırakıp kalkmak fütursuzluk sayılacağından bile isteye fütursuz olara...
Muhakkak ki her insanın hayatını paylaştığı, zamanının belirli bir kısmını onunla geçirdiği, değer verdiği birileri vardır, bu kimi zaman bir sevgili ...
O eski ve kıymetli zamanlarda, ne güzel sohbetler olurdu; nihavent makamlı ezgilerin eşlik ettiği mekanlarda. Nargilelerin etrafa yaydığı dumanların s...
Saçların kısacık Ellerin yumuk yumuk Gözlerin, kocaman çocuk gözlerin Bir sağanak gibi yağıyordu hayat Kalabalıklar içinde zavallı çocuklardık ...
“Seni Beklerken” Öğretmen, şair Raşit Keskin’in ilk şiir kitabı. Daha önce Türkçe Dil Bilgisi ve Kompozisyon Bilgileri, Yeni Türkçe Sözlük, Deyimler ...
O, evinin damlara bakan penceresinden limanı izlerken, kilise çanları durmadan çalarken ve geceleri yatağında tren sesi dinlerken, bir de karşı apartm...
Son zamanlarda gündemi saran başörtüsü meselesi gün geçtikçe haberlerde, çeşitli tartışma platformlarında ne kadar da traji komik bir hâlde sunulmaya ...
Kırsalda doğaya karşı savaşan hamile kadınlara ve okumaya çalışan o çocuk yüreklere... Sokaklar, caddeler, evler, beyaz karlarla örtülmüş geceden.....
Benimle karşılaşmayı ummuyor muydunuz? Şaşırdınız mı? Evet, tedirginliğinizi anlıyorum. Hele böyle vız vız konuşmak. Çağdaş yöntemler işe yaramadı g...
Her ikisinin de farkına, mevsimi geçtikten sonra vardık. Bilemedik gülün renginden, güzelliğinden, kokusundan... Ayıramadık aşkın sesini yüreğimizdeki...
Kadın, avuçlarına düşen kar tanelerini duyumsamaya çalışıyor. Adam, sinemanın reklâm afişlerine bakıyor. Sırada ne var? Eski bir tramvay kaydı. Bir ...
Saat yediyi çoktan geçtiğine göre belediye otobüsünü kaçırdık; halk otobüsünün geveze biletçisi ile yine çene yarıştırmak zorunda kalacağız. Adam hem...
Yılların tecrübesiydi yüzlerinden yansıyan. Hepsinin gözlerinde dinledikleri konuşmanın farklı yansımaları vardı. Ahmet Bey, Ayşe Hanım, Zeynep Hanım,...