Menu

Öykü

Edebistan Tüm Yazılanlar

  • ZEKAT
    ZEKAT

    Al, dedi senin için bunların hepsi. Yoksulluğun yıprattığı yüzü şaşkınlık içindeydi. Adamın yüzüne baktı bir de kapının önündeki kolilere. Üst üs...

  • KARŞILAŞMA
    KARŞILAŞMA

    Bekleyiş… Kahveye vardığında saat tam ikiydi. Öyle sözleşmişlerdi. Kahvenin tek boş masası cam kenarındaydı. Kendisine bir çay söyleyip oturdu. El...

  • HÜZZAM MAKAMINDA TİTRER UDUN NOTAYA DÖNEN ARA NAĞMELERİ
    HÜZZAM MAKAMINDA TİTRER UDUN NOTAYA DÖNE...

    “Hay Allah!... Atık yazamıyorum… Yaratan Sensin!...” derken Mücella çaresizdi. İçten içe ve sessizce bir hüznü yaşıyordu. İçinde bin bir duyg...

  • ANIN RUHUNA KAÇIŞ
    ANIN RUHUNA KAÇIŞ

    Yükselmenin en alçakçası, zayıfların sırtına basarak yükselmektir.          Schiller Tozlu raflardan aldığı eski kitaplardan birisini açtı. S...

  • MERCEDES
    MERCEDES

    Dalgındı. Baygın gözlerle baktı tabelalara. İçerde kalan caddelere hatta ara sokaklara kadar… Kendi kendine söylendi. “Bu kadar yabancılaşmak, ke...

  • BAST-I ZAMAN
    BAST-I ZAMAN

    Kendisi de en az yanındakiler gibi tarumar… Dışarıdan bakıldığında bu yıkıntıların ayakta durması için geçerli bir sebep yok. Hatta insan, niye h...

  • YILLAR YILDIZLAR
    YILLAR YILDIZLAR

    Ona bir ömür biçilmişti.         Hiçbir şeyden korkmuyor değildi.         Şehre yıldırımlar gibi, bir nisan ayı kar erime gününde çıldıran ne...

  • AĞAÇTAKİ ADAM
    AĞAÇTAKİ ADAM

    Gürültü patırtı istemiyordu. Otobüse, vapura, tramvaya binmek istemiyor; yürümek, insanların yüzlerini böyle yakından görmek, ten kokularını duymak,...

  • AYDAŞ
    AYDAŞ

    İnsan şehre uzakmış, mahrumiyet varmış, dinlemek için gelirsin, bir yığın iş çıkar falan görmüyor. Eş dostla birlikte olunca, zahmetler yorgunluklar u...

  • BEN KAZANDIM
    BEN KAZANDIM

    İkra, dedi mevsimler, seslenen rüzgârdan başkası değildi… İnadına bir mevsimin baharını zorluyordu ağaçlar. İtaatkâr bir savruluştan başkası değ...

  • EPİK DÜŞLER
    EPİK DÜŞLER

    Her şey birbirine girdi. Kafa karışıklığım had safhada. Hastanede sıra beklerken bunun normal bir süreç olduğunu düşündüm. Gelirken yolun sonundaki ...

  • GÜLÜM DE VİRAN OLDU
    GÜLÜM DE VİRAN OLDU

    İçime ateş düştü, boğazım düğümlendi. O yazıyı görünce… “27 Kasım 1991, elektrikler kesildi.” Gece de beynim zonkladı. Tarifsiz uğultular içinde ...

  • MEVSİMLERDEN SONBAHAR AYLARDAN KASIM
    MEVSİMLERDEN SONBAHAR AYLARDAN KASIM

    Mevsimlerden sonbahar, aylardan ise Kasım’ın biri... Kırkına yaklaşmış  Selim Bey,  bu gece geçen günlerini düşündükçe bir hüzün kaplıyordu yüreğin...

  • MENZİLE KİLİTLENMEK
    MENZİLE KİLİTLENMEK

    Omzundan tutup banka oturttu onu, şaşkın bakışlarına aldırmadan “Soru sormadan önce dinle beni” dedi, sarstı onu. Direnmedi o da. “Benim suçum yok ...

  • KARTPOSTAL
    KARTPOSTAL

    Görmediği zaman bir açlık, hasret hissi; neye susadığını bilmeden. Birikmiş taş(ın)mış duygular hissediyor sadece, ama içi eriyor. Yüzü binlerce m...

  • ÇIĞLIK MOR
    ÇIĞLIK MOR

    İşte, hedefi kaybetmesi o sırada oldu. Bir mor çığlık, bir derin, terbiyeli. Hepsinden önemlisi adresi biliyor ya. Bu duvarlara bulaşan lekeyi kul...

  • TOKAT VE SABIR
    TOKAT VE SABIR

    Kendi kendini yiyordu. Kızıyor, köpürüyor, kükrüyordu. Kızgınlığından elini ısırıyordu. Gözlerinden akan yaşlar burnunun ucundan kayıyor ve kapandı...

  • İĞRENÇ VE KAÇIŞ
    İĞRENÇ VE KAÇIŞ

    Kent gerilerde kalmaya mahkumdur. Kavgalarımızın akşamıydı.Yorgun ve bıkkındık. Balıkçı iskelesinde onlar ihtiyar, deniz emekçisi, kara kaske...

  • KARDELENLER GEREK
    KARDELENLER GEREK

    Bir kardelen bile müjdecisidir baharın… Sonlanmasıdır ahların… İnsanların bedenlerini üşütüp, kalplerini ısındırdığını düşünmeliyiz kışın… Tabiat...

  • PAZAR'IN ERTESİ...
    PAZAR'IN ERTESİ...

    Sonsuza ve aleme, Bakî olana bakî muhabbetle ses vermek gayretiyle, Başlıyorum soluk almaya ve dahi vermeye, bugün de…   Günlerden pazar...